شنبه, 6 مرداد 1403 2024,July

مالیات خودروهای لوکس در سال ۱۴۰۳ تعیین شد

02 بهمن 1402
مالیات خودروهای لوکس در سال ۱۴۰۳ تعیین شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه) و در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور در بخش درآمدی، بند «د» تبصره ۶ لایحه را به تصویب رساندند.

به گزارش بانک اول بر اساس این مصوبه، انواع خودروی سواری و وانت دو اتاق (کابین) دارای شماره انتظامی شخصی در اختیار مالکان اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی که قیمت روز خودروی آنها بیش از سی و پنج میلیارد (۳۵،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال است نسبت به مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات سالانه خودرو به نرخ یک درصد (۱%) می‌شوند.

مأخذ محاسبه مالیات خودرو موضوع این بند، قیمت روز خودرو تعیین شده توسط سازمان امور مالیاتی کشور است.

اخبار مرتبط
مدیر سامانه یکپارچه خودروها از اعلام نتایج خودروهای وارداتی و بارگذاری آن در سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی از عصر امروز (شنبه) خبر داد.
طبق آنچه که مهدی تقدسی اعلام کرد: نتایج ثبت‌نام خودروهای وارداتی اخیر (هفدهمین طرح عرضه خودروهای وارداتی)، ششم مرداد ماه، مشخص خواهد شد که بر اساس آن، برای ثبت‌نام کنندگان این دوره عرضه خودروهای وارداتی که پنج اولویت مورد نظر خود را از بین ٣۶ مدل عرضه‌ شده، انتخاب کرده باشند، نتایج تخصیص یا عدم تخصیص بر روی سامانه بارگذاری می‌شود و مشتریان می‌توانند از طریق پروفایل کاربری خود، متوجه این موضوع شوند.
هدف از این جریمه ها بازدارندگی و کاهش وقوع حوادث رانندگی و همچنین افزایش نظم ترافیکی اعلام شده است. بر اساس نرخ جدید جریمه‌های رانندگی، توقف وسایل نقلیه در محل‌هایی که تابلوی «توقف مطلقا ممنوع» در آن نصب شده در کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری - صنعتی ۱۰۰ هزار تومان جریمه درپی خواهد داشت.
بر اساس اطلاعات بدست آمده، اولین برنامه فروش کراس‌اوور ایران‌خودرو نیمه نخست شهریورماه است. قرار است ری‌را در قالب دو طرح فروش فوری با موعد تحویل ۹۰ روز کاری و پیش‌فروش با موعد تحویل ۶ الی ۹ ماه عرضه شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها