جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

شارژ ۸۰۰ هزار تومان اعتبار کالابرگ برای مادران دهک یک

04 بهمن 1402
شارژ ۸۰۰ هزار تومان اعتبار کالابرگ برای مادران دهک یک

در قالب طرح ملی یسنا فردا مبلغ ۸۰۰ هزار تومان به حساب سرپرستان خانوار دهک یک واریز می‌شود.

به گزارش بانک اول معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام این خبر گفت: در طرح ملی یسنا که برای مادران دارای فرزند شیرخوار در حال اجراست، مبلغ 800 هزار تومان برای دو ماه بهمن و اسفند به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

علیرضا عسگریان گفت: در حال حاضر 23 هزار مادر دارای فرزند شیرخوار زیر دو سال در 8 استان کشور مشمول این طرح می‌شوند که می‌توانند 16 قلم کالای اساسی را از 210 هزار فروشگاه در سطح کشور خریداری کنند.

به گفته عسگریان، مادران دهک یک استان‌های ایلام، خراسان‌های شمالی و جنوبی، لرستان، هرمزگان، گلستان، کهگیلویه و بویراحمد در طرح ملی یسنا قرار دارند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: استان‌های ایلام و گلستان به ترتیب کمترین و بیشترین مشارکت در این طرح را داشتند.

عسگریان خطاب به مشمولان این طرح گفت: زمان استفاده از اعتبار کالابرگ الکترونیکی دو ماهه است و قابل تمدید نیست و اگر سرپرست خانواری از این اعتبار طی دو ماه استفاده نکند، امکان ذخیره‌سازی در حساب کالابرگ را ندارد./تسنیم

اخبار مرتبط
تاکنون مبلغ یارانه مازاد برای این دسته از مادران معادل ۴۰۰ هزار تومان بود؛ اما اکنون طبق اظهارات صورت مرتضوی، اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی به میزان حدود ۶۰۰ هزار تومان برای مادران واجد شرایط در تمام استان‌های کشور تأمین شده است و افراد شامل این طرح می‌توانند اقدام به خرید کنند.
سخنگو سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در این خصوص به مهر گفت: در خانوارهای دهک دهم افرادی هستند که به واسطه وجود یکی از فرزندان یا یکی از اعضای زیرمجموعه آنها باعث شده که آن خانواده جز دهک دهم باشند. به عنوان مثال فرزند بالای ۱۸ سال دارد که دارای درآمد بوده و حقوق بالاتر از سایر اعضای خانوار دارد و همین امر سبب می‌شود که خانوار در دهک دهم قرار گیرد.
حضور فرزندان خانوار بالای ۱۸ سال و شاغل در خانواده سطح درآمد پدر خانواده را به عنوان سرپرست خانوار افزایش می‌دهد. این امر خانوار را در دهک دهم قرار داده و یارانه نقدی ندارد. راه‌حل چیست؟
شهروندان پیامک‌های جعلی با عناوین مشابه میزان یارانه معیشتی، ثبت نام و دریافت کالابرگ الکترونیک را نادیده بگیرند و هرگز بر روی لینک‌های آنها کلیک نکنند و در صورت دریافت پیامک حاوی لینک کالابرگ الکترونیکی و یا بسته معیشتی از طرف دوستان و افراد مورد اعتماد، بدانید که این پیامک نشان دهنده هک شدن و آلوده بودن تلفن همراه آنها به بدافزار بوده و دلیلی بر اصالت و تایید پیامک و لینک نیست.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها