شنبه, 6 مرداد 1403 2024,July

فوری ؛ بیشترین سود بانکی در کشور/گواهی سپرده خاص با نرخ سود ۳۰ درصد به مدت یک هفته

09 بهمن 1402
فوری ؛ بیشترین سود بانکی در کشور/گواهی سپرده خاص با نرخ سود ۳۰ درصد به مدت یک هفته

بانک مرکزی دستورالعمل انتشار گواهی سپرده خاص با نرخ سود علی الحساب بانکی ۳۰ درصد سالانه (پرداخت سود ماهانه) را با هدف تامین سرمایه در گردش واحدهای تولید به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

به گزارش بانک اول از روابط عمومی بانک مرکزی، بر اساس دستورالعمل انتشار گواهی سپرده خاص که به شبکه بانکی ابلاغ شده است بانک‌ها می توانند برای تامین سرمایه در گردش طرح‌های با بازدهی بالا اقدام به انتشار این اوراق نموده و در پایان دوره مشارکت، سود قطعی نیز علاوه بر سود علی‌الحساب ۳۰ درصدی به خریداران این گواهی سپرده در شعب بانک‌ها پرداخت می‌شود.

ویژگی بارز این گواهی سپرده آن است که امکان بازخرید قبل از سررسید در شعب بانک‌ها امکان‌پذیر است.

با اجرای این طرح، مشارکت مردمی در تامین مالی طرح‌های تولیدی کشور فراهم می‌شود.

دارندگان این گواهی می‌توانند از آن به عنوان وثیقه جهت دریافت تسهیلات بانکی استفاده کنند.

بانک‌ها مجازند از روز چهارشنبه ۱۱ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ به مدت ۷ روز کاری اقدام به عرضه این اوراق نمایند.

برنامه عرضه و تعیین شعب منتخب آنها توسط بانک‌های عامل اطلاع‌رسانی می‌شود.

اخبار مرتبط
نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به ۲۰ تیرماه با کاهش یک صدم درصدی نسبت به هفته قبل از آن به ۲۳.۶۲ درصد رسید. نرخ سود بین بانکی در هفته منتهی به ۱۳ تیرماه با کاهش سه صدم درصدی نسبت به هفته قبل از آن به ۲۳.۶۳ درصد رسیده بود.
این نرخ در هفته منتهی به 23 خردادماه نیز رکورد 23.63 درصدی را ثبت کرده بود. همچنین در هفته منتهی به 16 خردادماه این نرخ با افزایش سه صدم درصدی نسبت به هفته قبل از آن به 23.64 درصد رسیده بود. نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به 9 خرداد ماه با کاهش یک صدم درصدی نسبت به هفته قبل از آن به 23.61 درصد رسیده بود؛ نرخ سود بین بانکی در هفته منتهی به 2 خرداد نیز با افزایش محسوس نسبت به هفته پایانی اردیبهشت ماه به 23.62 درصد رسیده بود.
بانک مرکزی به بانک‌ها برای اصلاح نرخ سود تذکر داده و بر این موضوع تاکید کرده است، تصریح کرد: بانک مرکزی در جلسه‌ای با هیات مدیره بانک ها و روسای کمیته تطبیق، موارد را صراحتاً اعلام و خواستار ارائه برنامه های اصلاحی هر بانک ظرف مدت مشخصی شد؛ که بر این اساس، هر بانک موظف است در صورت افزایش نرخ سپرده ها، نسبت به اصلاح آن اقدام کرده و از این پس به هیچ عنوان سپرده جدیدی با سود بالا افتتاح نشود.
اشتباهی که اکثر مراجعه کنندگان در بانک دچار می شوند اینگونه است که عدد ۱۰ میلیون را در ۱۸ درصد ضرب نموده و آن را تقسیم بر ۱۰ می کنند و تصور می کنند ماهانه ۱۸۰ هزار تومان سود پول آنها می شود که این روش کاملا غلط است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
احمدی
ارسال شده در : جمعه 20 بهمن 1402

سلام بعدازانتشار گواهی سپرده یک ساله بانکی ۳۰ درصدی واتمام مدت ازتاریخ ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ بانک سپه دریک اقدام بی سابقه مبادرت به افتتاح حساب سپرده بلند مدت یک ساله به شرط ماندگاری سه ماه بدون شکست وبا حداقل یک میلیلرد تومان بخشنامه کزده افتتاح مس کنند شعبات اش وبانک تجارت هم برای یک میلیارد تومان باماندگاری دوماه ۲۳ بدون شکست ودومیلیارد ۲۴ درصد وده میلیارد تومان ۲۷ درصد چزاغ خاموش بدون شکست افتتاح می نمایند وصندوق صنعت ومعدن ۳۰ درصد امید انصار ۳۰/۰۱ وایران زمین ۳۰/۰۸درصد واعتماد ملل ۲۸/۰۷درصد این بی سامانی دراخرسال ریسک نقدینگی وریسک اعتباری را تشدید می نماید بانک مرکزی هم درخواب بسر می برد واکثر ا هم بانکهای مشکل سرمایه که کمتراز۸ درصد مصوب اند تو بازار نرخ شکنی می نمایند

ناشناس
ارسال شده در : پنجشنبه 12 بهمن 1402

بهترین.وکارامد ترین راه برای جلوگیری از تورم.وجمع آوری پول‌های سرگردان از بازار که تمام بدبختی های بازار را رقم می‌زند.البته دولت باید از این پولها بهترین بهره برداری رابکند. والا در آخر سال با افزایش ۳۰ درصد نقدینگی باز تورم ۵۰ درصدی راخواهیم داشت.

سهیل
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 10 بهمن 1402

با درود. چرا سود سپرده ها را افزایش نمی دهد

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها