دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

آشنایی با انواع هتل‌ها؛ لوکس، بوتیک یا اقتصادی؟

12 بهمن 1402
آشنایی با انواع هتل‌ها؛ لوکس، بوتیک یا اقتصادی؟

در هر سفری که به نقاط مختلف دنیا داشته باشید، یکی از مهم‌ترین نکات، انتخاب یک اقامتگاه مناسب خواهد بود. مسافران همواره ساعاتی از روز را در هتل، به استراحت و بازیابی قوا اختصاص می‌دهند تا به ادامه گشت‌وگذار در شهر بپردازند؛ بنابراین، به‌هیچ‌عنوان نباید از اهمیت انتخاب اقامتگاه مناسب، غافل باشید. در این مقاله، انواع هتل‌ها را به‌صورت مختصر معرفی می‌کنیم تا برای رزرو هتل، بهترین موارد را انتخاب نمایید.

معرفی انواع هتل‌ها برای رزرو آنلاین

هرکدام از ما، اولویت‌های متفاوتی در سفر داریم. به‌عنوان‌مثال، برای برخی از مسافران، دسترسی عالی به انواع امکانات رفاهی، نخستین اولویت است و برای برخی دیگر، کاهش دادن هزینه‌ها و سفری اقتصادی، اهمیت بیشتری دارد. بنابراین، هرکدام از این مسافران، به اقامتگاه‌های مختلفی نیاز خواهند داشت. به همین خاطر است که هتل‌های مختلفی در شهرهای توریستی تأسیس می‌شوند تا پاسخگوی نیاز تمام مسافران باشند. اگر بخواهیم یک تقسیم‌بندی جامع از تمام انواع گوناگون هتل‌ها ارائه دهیم، به زمان بیشتری نیاز خواهیم داشت؛ به همین خاطر، به معرفی سه نوع هتل پرکاربرد و پرطرفدار می‌پردازیم.

هتل‌های لوکس

نخستین دسته از هتل‌هایی که به آن‌ها می‌پردازیم، هتل‌های لوکس هستند. این هتل‌ها، امکانات فوق‌العاده‌ای را در اختیار مسافران قرار می‌دهند و اصلی‌ترین هدف آن‌ها، فراهم کردن اقامتی مجلل و همه‌چیزتمام برای مسافران است‌. در هتل‌های لوکس می‌توانید هر چیزی که برای زندگی لاکچری نیاز دارید را در اختیار داشته باشید. معمولاً هتل‌های ۴ ستاره و ۵ ستاره، در دسته هتل‌های لوکس قرار می‌گیرند. البته یک هتل برای آنکه لوکس باشد، فاکتورهایی دارد که آن‌ها را در ادامه نام می‌بریم:

  • رزرو آسان و سریع

  • توجه به سلیقه مهمان و ارائه خدمات مناسب

  • دیزاین لوکس و کامل با بهترین تجهیزات

  • ارائه سرویس شبانه‌روزی

  • موقعیت و ویو مناسب اتاق

  • ارائه غذا و نوشیدنی‌های خوش‌طعم و باکیفیت

  • امکان سرو وعده‌های غذایی در اتاق

  • ارائه اینترنت پرسرعت

چنانچه هتل مدنظر شما این فاکتورها را داشت، می‌توانید آن را در دسته هتل‌های لوکس قرار دهید. البته در کشورهای مختلف، فاکتورهای خاصی برای لوکس بودن هتل وجود دارد که توجه به آن‌ها می‌تواند به انتخاب بهتر کمک کند. هتل‌های لوکس، گران‌قیمت‌ترین هتل‌ها هستند و برای رزرو آن‌ها، باید مبلغ زیادی بپردازید. در ازای این هزینه، تمامی کارکنان هتل در تلاش هستند تا اقامتی بی‌نظیر داشته باشید و از اقامت خود، نهایت لذت را ببرید. گاهی اوقات، کیفیت خدمات ارائه‌شده در هتل به‌قدری بالاست که حتی نمی‌خواهید به‌منظور گشت‌وگذار، از هتل خارج شوید.

هتل بوتیک

«هتل بوتیک» یا «بوتیک هتل»، یکی دیگر از انواع هتل‌ها است که هنوز معنای آن برای همه افراد، واضح نیست و تشخیص یک بوتیک هتل برای مسافران، دشوار خواهد بود. تاریخچه این هتل‌ها، به آمریکا برمی‌گردد؛ نخستین بار در سال ۱۹۸۴، یک بوتیک هتل در نیویورک افتتاح شد. حال فرق این اقامتگاه‌ها با سایر هتل‌ها در چیست؟ بسیاری از افراد، بوتیک هتل‌ها را اقامتگاه‌های پرزرق‌وبرق و هنری می‌دانند که به سبکی خاص، دیزاین شده‌اند. بااین‌حال، بوتیک هتل در معنای واقعی، نوعی اقامتگاه است که از هتل، کوچک‌تر بوده و فضایی دوستانه دارد. در این هتل‌ها، خبری از لابی‌های بزرگ و لوکس نیست؛ اما محیط صمیمانه‌ای وجود دارد که حس و حال خوبی را به مسافران القا می‌کند.

به‌طورمعمول، تعداد اتاق‌های بوتیک هتل، بین ۲۰ تا ۱۰۰ اتاق است. کمتر از این تعداد اتاق، مهمانسرا نامیده می‌شود و بیشتر از آن نیز، یک هتل بزرگ و لوکس خواهد بود. در هتل بوتیک‌ها، اغلب از معماری و دیزاین بومی منطقه، بهره‌ گرفته می‌شود و حتی غذاهای طبخ شده نیز، اغلب از نوع سنتی هستند. البته این روزها برای راحتی مسافران، معمولاً منو تنوع بیشتری داشته و امکان رزرو غذاهای ملل نیز وجود دارد. قیمت رزرو هتل بوتیک‌ها نیز معمولاً کمی کمتر از هتل‌های ۴ ستاره است؛ اما برخی از آن‌ها به سبب ارائه امکانات بیشتر، گران‌تر هستند.‌

هتل‌های اقتصادی

پس از هتل‌های لوکس و هتل بوتیک‌ها، به هتل‌های اقتصادی می‌رسیم که انتخاب اغلب مسافران هستند. در هر سفری، بخش قابل‌توجهی از هزینه‌ها به رزرو هتل اختصاص پیدا می‌کند. با انتخاب یک هتل اقتصادی می‌توانید این هزینه را تا حد زیادی، کاهش دهید. هتل‌های ۳ ستاره و کمتر، اغلب به‌عنوان هتل‌های اقتصادی شناخته می‌شوند‌. در این هتل‌ها، حداقل امکانات برای داشتن اقامتی مطلوب، به مسافران ارائه خواهد شد؛ اما خبری از امکانات رفاهی غیرضروری نیست. این هتل‌ها، هزینه کمتری را برای اقامت از مسافران دریافت می‌کنند و بسیاری از آن‌ها، به‌عنوان هتل‌های محبوب شناخته می‌شوند. یک هتل اقتصادی، اگر نظافت را رعایت کند، خدمات خود را به بهترین نحو ارائه دهد و کارکنان حرفه‌ای داشته باشد، می‌تواند بهترین انتخاب برای اقامتی ارزان و مناسب باشد.

هر یک از انواع هتل‌ها برای کدام دسته از مسافران مناسب‌اند؟

انتخاب میان این هتل‌ها، تنها به سلیقه و بودجه شما بستگی دارد. باید اولویت‌های خود را برای رزرو هتل در نظر بگیرید و بسته به آن، بهترین هتل را انتخاب کنید. اگر ازنظر بودجه، محدودیتی ندارید، هتل‌های لوکس بهترین انتخاب هستند؛ چراکه امکانات فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهند. اگر به محیط‌های دنج و هنری علاقه‌مندید، هتل بوتیک، یک انتخاب بی‌نظیر برای شما است و اگر می‌خواهید هزینه سفر را تا حد امکان کاهش دهید، باید یک هتل اقتصادی را انتخاب کنید. بنابراین، نخستین کاری که باید انجام دهید، مشخص کردن اولویت‌ها برای رزرو اقامتگاه است.

رزرو ارزان‌ترین تا گران‌ترین هتل‌های دنیا در فلای تودی

مجموعه فلای تودی، پس از سال‌ها فعالیت در حوزه خدمات گردشگری، توانسته بیش از ۱.۵ میلیون هتل در سراسر دنیا را برای همراه‍ان خود، فهرست کند. انواع‌ هتل‌های لوکس، اقتصادی، بوتیک هتل، هاستل، مهمانسرا و…، در این فهرست وجود دارد و شما می‌توانید با چند کلیک، آن‌ها را رزرو نمایید. حتی هتل‌های خارجی نیز در کمتر از چند دقیقه، با پرداخت ریالی رزرو می‌شوند و هیچ‌گونه نگرانی در این خصوص، نخواهید داشت. علاوه بر آن می‌توانید خرید بلیط رفت‌وبرگشت و اخذ ویزا را نیز از طریق مجموعه فلای تودی انجام دهید. فلای تودی، بدون شک می‌تواند بهترین همراه شما در هر سفر باشد.

اخبار مرتبط
شاخص های بازار، پرتفوی فرضی هلدینگ های سرمایه گذاری هستند که سرمایه گذاران به عنوان شاخص حرکت بازار از آن ها استفاده می کنند. انواع مختلفی از شاخص های بازار وجود دارد. شاخص‌های بازار نیز برای ایجاد صندوق‌های شاخص استفاده می‌شوند و به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهند که به جای انتخاب سهام فردی، سبدی از اوراق بهادار بخرند. در بروکر آرون گروپس یک حساب دمو ایجاد کنید و سرمایه‌گذاری در بازار شاخص‌ها را امتحان کنید. این بازار در کنار بازار ارز دیجیتال، فارکس، طلای آب شده و نفت منجر به تنوع سبد سرمای
ویژگی‌های استیل کوین‌ها کوین‌ها دارای چندین ویژگی کلیدی هستند که به جذابیت و کاربرد آن‌ها در اکوسیستم ارز‌های دیجیتال کمک می‌کند. یکی از ویژگی‌های بارز بهترین استیبل کوین‌ها، ثبات قیمت است که با حمایت یک دارایی ذخیره به دست می‌آید، که نوسان را کاهش می‌دهد
ارز دیجیتال بیت کوین از ابتدای آغاز به کار خود تاکنون تحول عظیمی را در مبحث ارزهای دیجیتال به وجود آورده است. ارزش بسیار بالای این کوین در مقابل رقبا آن را به یک انتخاب عالی برای سرمایه‌گذاری‌‌های خرد و کلان تبدیل می‌کند.
موارد مهمی که هنگام رزرو هتل در کیش باید بدانید در جزیره کیش هتل ‌های متنوعی برای سلیقه ‌ها و بودجه‌ های مختلف وجود دارد. انتخاب هتل مناسب در کیش می ‌تواند به ارتقای کیفیت سفر شما کمک کند. در این بخش به مواردی که باید برای رزرو هتل در کیش به آن ها توجه کنید می پردازیم تا شما بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها