پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

۱۵ مورد از پرفروش ترین گوشی های تاریخ+ تصاویر

14 بهمن 1402
۱۵ مورد از پرفروش ترین گوشی های تاریخ+ تصاویر

پرفروش‌ترین گوشی‌های تاریخ تکنولوژی در فهرستی با داده‌های رسمی ارائه شدند. نوکیا محبوب‌ترین گوشی‌های جهان را داشته است.

به گزارش بانک اول در سال ۲۰۲۱ گزارش شد حدودا ۷.۱ میلیارد کاربر گوشی همراه در دنیا وجود دارد که این میزان برابر با ۹۰% جمعیت جهان است. گوشی‌های همراه به یکی از رایج‌ترین قطعات تکنولوژی در زندگی روزمره افراد تبدیل شده و نسبت به گذشته به طرز چشمگیری تکامل یافته‌اند. در ادامه با برخی از پرفروش‌ترین گوشی‌های تاریخ آشنا می شویم .

این فهرست با توجه به داده‌های ارائه شده توسط ویکی‌پدیا، یاهو و موسسه تحلیلگران Omdia تهیه شده است.

پرفروش‌ترین گوشی‌های تاریخ

حالا به فهرست پرفروش‌ترین گوشی‌های تاریخ و آمار فروش آن‌ها در طول سال‌های گذشته توجه کنید:

۱. نوکیا ۱۱۰۰

پرفروش‌ترین گوشی‌های تاریخ

سازنده: نوکیا
فروش کل: بیش از ۲۵۰ میلیون
سال‌های فروش: ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۹

۲. نوکیا ۱۱۱۰

سازنده: نوکیا
فروش کل: ۲۴۸ میلیون
سال‌های فروش: ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰

۳. آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس

سازنده: اپل
فروش کل: ۲۲۲ میلیون
سال‌های فروش: ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸

۴. سری نوکیا ۱۰۵

سازنده: نوکیا
فروش کل: بیش از ۲۰۰ میلیون
سال‌های فروش: ۲۰۱۳ تا کنون

5. سامسونگ E250

سازنده: سامسونگ
فروش کل: ۱۰۰ میلیون
سال‌های فروش: ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹

۶. نوکیا ۶۶۰۰

سازنده: نوکیا
فروش کل: ۷۰ میلیون
سال‌های فروش: ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۷

۷. سامسونگ گلکسی اس ۲

سازنده: سامسونگ
فروش کل: ۴۰ میلیون
سال‌های فروش: ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۲

۸. نوکیا ۵۲۳۰

سازنده: نوکیا
فروش کل: ۳۵ میلیون
سال‌های فروش: ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲

۹. نوکیا ۲۶۱۰

سازنده: نوکیا
فروش کل: ۳۲ میلیون
سال‌های فروش: ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸

۱۰. نوکیا ۱۲۰۰

سازنده: نوکیا
فروش کل: بیش از ۳۰ میلیون
سال‌های فروش: ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰

11. سامسونگ E1100

سازنده: سامسونگ
فروش کل: ۲۵ میلیون
سال‌های فروش: ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲

12. نوکیا C1-01

سازنده: نوکیا
فروش کل: ۲۰ میلیون
سال‌های فروش: ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲

۱۳. نوکیا ۶۳۰۰

سازنده: نوکیا
فروش کل: ۲۰ میلیون
سال‌های فروش: ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷

14. موتورولا RAZR V3

سازنده: موتورولا
فروش کل: ۱۳۰ میلیون
سال‌های فروش: ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶

۱۵. نوکیا ۳۳۱۰

سازنده: نوکیا
فروش کل: ۱۲۶ میلیون
سال‌های فروش: ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۵

در صدر این فهرست، گوشی محبوب و ارزان قیمت نوکیا ۱۱۰۰ قرار دارد. نوکیا در طول شش سال تعداد ۲۵۰ میلیون از این گوشی را در بازار به فروش رساند تا در سال ۲۰۰۹ اعلام کرد که تولیدش سرانجام متوقف شده است.

نوکیا 1100 حتی در دوران صعود موج اول گوشی‌های سری E نوکیا و گوشی‌های آیفون هم در بازار محبوب بود. این گوشی با توجه به قیمت مناسب، تاکید بر قابلیت‌های اصلی و ابعاد جیبی توانست به انتخاب اصلی مخصوصا در کشورهای در حال توسعه تبدیل شود.

یک مدل دیگر از همین خانواده با اختلاف اندکی بعد از نوکیا ۱۱۰۰ به پرفروش‌ترین گوشی دنیا تبدیل شد. این گوشی نوکیا ۱۱۱۰ بود که سازنده توانست ۲۴۸ میلیون دستگاه از آن را در سر تا سر دنیا بفروشد.

اما آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس را در رتبه سوم می‌بینیم که مجموع فروش آن‌ها ۲۲۲ میلیون دستگاه اعلام شده است. این دو گوشی با نمایشگرهای به ترتیب ۴.۷ و ۵.۵ اینچی توانستند ترند صفحه نمایش بزرگ را راه بیندازند و همچنین به پرفروش‌ترین آیفون‌های اپل و گوشی‌های هوشمند با بالاترین سطح فروش تا امروز تبدیل شوند. آیفون ۶ آن‌قدر میان کاربران محبوب بود که اپل آن را در سال ۲۰۱۷ با قیمت میان رده دوباره روانه بازار کرد.

رتبه‌های بعدی در میان پرفروش‌‌ترین گوشی‌ها عمدتا در اختیار نوکیا و اپل قرار دارد؛ البته سامسونگ E1100 (جایگاه یازدهم) و موتورولا RAZR V3 (جایگاه چهاردهم) موفق شده‌اند میان آن‌ها قرار گیرند و این رقابت دوطرفه را بر هم بزنند.

نوکیا و اپل در خلال ده سال اخیر خط سیر کاملا متفاوتی را تجربه کردند. نوکیا پس از موفقیت چشمگیر در زمینه تلکام، نتوانست در بازار گوشی هوشمند موفق شود و ناگزیر رقابت را به امثال اپل، گوگل و سامسونگ واگذار کرد. کمپانی مایکروسافت در سال 2014 کسب و کار موبایل نوکیا را خرید ویندوزفون خودش را تحکیم کند. این تلاش هم سرانجام روشنی نداشت و موبایل نوکیا این بار به HMD Global فروخته شد. HMD Global در حال حاضر همچنان مشغول تولید و فروش گوشی‌های برند نوکیا است که شامل تولید مدل‌های قبلی اما این بار با نوسازی و مجهز به سیستم عامل اندروید می‌شود.

رقابت دنیای مدرن میان سامسونگ و اپل

تمرکز اپل در تولید گوشی همراه ابتدا روی طراحی دستگاه کامپیوتری شخصی بود که آن را به تدریج به گوشی هوشمند تغییر داد. این تغییر عالی باعث شد در سال ۲۰۰۹ میزان فروش گوشی آیفون به اندازه ۲۵% درآمد کل کمپانی اپل برسد. با نگاهی به سال ۲۰۲۳ باید اشاره کنیم نیمی از درآمد چشمگیر ۳۸۳ میلیارد دلاری اپل مربوط به بخش گوشی هوشمند این سازنده می‌شود.

آیفون همچنان تسلط خود را در این فهرست حفظ کرده و در برترین جایگاه‌های لیست سالانه پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان باقی مانده است.

حالا به فهرست پرفروش‌ترین گوشی‌ها در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ توجه کنید:

پرفروش‌ترین گوشی‌ها در سال ۲۰۲۲

۱. آیفون ۱۳ – تعداد ۵۵ میلیون دستگاه
2. گلکسی A13 – 35 میلیون
۳. آیفون ۱۳ پرو مکس – ۲۹ میلیون
۴. آیفون ۱۴ پرو مکس – ۲۳ میلیون
۵. آیفون ۱۱ – ۲۱ میلیون
۶. آیفون ۱۳ پرو – ۱۹ میلیون
۷. آیفون ۱۴ پرو – ۱۸ میلیون
8. گلکسی A03 Core – 18 میلیون
۹. آیفون ۱۴ – ۱۷ میلیون
10. گلکسی A03 – 16 میلیون

پرفروش‌ترین گوشی‌ها در سال ۲۰۲۳

۱. آیفون ۱۴ پرو مکس – تعداد ۳۱ میلیون دستگاه
۲. آیفون ۱۴ – ۲۶ میلیون
۳. آیفون ۱۴ پرو – ۲۴ میلیون
۴. آیفون ۱۳ – ۲۲ میلیون
5. گلکسی A14 – 20 میلیون
6. گلکسی A14 نسخه 5G – 14 میلیون
7. گلکسی A54 نسخه 5G – 14 میلیون
8. گلکسی S23 Ultra – 13 میلیون
9. گلکسی A04e – 11 میلیون
10. ردمی 12C – 11 میلیون

سامسونگ، غول تکنولوژی کره‌ای، با آمار چشمگیر فروش گوشی‌های خود در رقابتی نزدیک با کمپانی اپل قرار دارد. در حالی که این دو مدل کسب و کار کاملا متفاوتی را اجرا می‌کنند، گوشی‌های هوشمند پرچم‌دارشان همیشه با هم مقایسه می‌شوند. سامسونگ در بخش‌هایی مانند عمر باتری و ارائه گوشی‌هایی با قیمت میان رده قدرتمند عمل می‌کند و نقطه قوت کمپانی اپل هم بهینه سازی و امنیت است. هر دو برند به خاطر ارائه بهترین دوربین‌ها و امکانات تصویربرداری مورد تحسین کاربران و منتقدان قرار دارند.

اپل پرچمدار بازار موبایل در آمریکا است و ۵۲% از سهم این بازار را در اختیار خود دارد. از طرف دیگر وقتی به مقیاس جهانی توجه کنیم، می‌بینیم سامسونگ با سهم بازار ۲۲% در رتبه اول است و اپل ۱۹% از سهم بازار جهانی بازار را در اختیار دارد.

پرفروش‌ترین گوشی‌ها: از میراث نوکیا تا حکمرانی اپل و فراتر از آن

مسیر تحول گوشی موبایل از دستگاه‌های آجری و سنگین تا کمپانی‌هایی که در همه بازارها فعالیت می‌کنند را می‌توانید به خوبی در سیر تکاملی پرفروش‌ترین گوشی‌های تاریخ مشاهده کنید. سلطه نوکیا در اوایل ظهور این تکنولوژی با توجه به قیمت اقتصادی، دوام بالا و عملکردهای پایه باعث شد مسیر پیشرفت و نوآوری برای اپل در توسعه گوشی آیفون با نمایشگر بزرگ و تجربه کاربری یکپارچه هموار شود.

در حالی که بخش موبایل نوکیا افول می‌کرد، اپل رو به پیشرفت در حرکت بود و جایگاه خودش را با ارائه آیفون‌های محبوب به خوبی محکم ساخت. البته سامسونگ به خصوص در بازار جهانی همچنان نزدیک‌ترین رقیب برای اپل شناخته می‌شود. این سازنده کره‌ای بازه گوناگونی از گوشی‌های هوشمند معرفی می‌کند که در دوام باتری و قیمت اقتصادی بی نظیر هستند.

این رقابت پویا در بازار موبایل باعث شده تا روند تکامل گوشی‌های هوشمند دائما ادامه پیدا کند. اپل در حال حاضر بخش پرچمداران بازار را به قبضه درآورده و سامسونگ هم نیاز بخش گسترده میان رده را برطرف می‌سازد. هر دو برند در بخش دوربین گوشی هوشمند پیشتاز هستند.

نگاه به آینده و در نظر گرفتن پتانسیل تحولات آن هم می‌تواند جالب باشد. آیا به نظر شما گوشی هوشمند با بدنه کاملا تاشو می‌تواند رایج شود؟ تکنولوژی‌های آینده چطور می‌توانند مرز میان گوشی هوشمند با سایر دستگاه‌ها را از بین ببرند؟ چه بازیکن‌های تازه‌ای ممکن است وارد رقابت شوند تا این ساختار فعلی را در هم بریزند؟

اما یک چیز قطعی به نظر می‌رسد و آن هم وابستگی زندگی روزمره انسان به تلفن همراه است. درک گذشته و وضعیت حال گوشی همراه از این جهت اهمیت دارد که شیوه شکل دادن به آینده انسان را پیش بینی می‌کند.

اخبار مرتبط
رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد و درباره اعتراض‌هایی که به قیمت حج امسال شده است، گفت: هزینه ارزی حج نسبت به سال گذشته ۳۱۹ دلار کمتر است، تغییرات نرخ ارز و بلیت هواپیما موجب همپوشانی در هزینه‌ها شده است.
وزارت رفاه ضمن هشدار از هموطنان خواست به منظور جلوگیری از هر گونه کلاهبرداری به اخبار فاقد اعتبار در این حوزه توجهی نداشته باشند.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اصفهان با بیان نقش و اهمیت ویژه این استان در درآمدهای کشور خاطرنشان کرد: اصفهان پس از تهران، رُتبه دوم را تامین درآمدهای مالیاتی دارد اما در دریافت اعتبارات رُتبه هفتم و در تملک دارایی‌ها رتبه شانزدهم کشور است.
اگرچه کاهش رشد نقدینگی می‌تواند یک نشانه مثبت باشد و کم و بیش این اتفاق نظر میان مکاتب اقتصادی وجود دارد که تورم در بلندمدت با نرخ رشد نقدینگی قابل توضیح است، اما به دلایل متعدد در کوتاه‌مدت نمی‌توان انتظار همبستگی قوی میان این دو متغیر را داشت. بنابراین حتی با فرض پایدار بودن روند کاهش نرخ رشد نقدینگی، در بازه زمانی یک‌ساله عوامل مهم‌تری وجود دارد که در ارائه چشم‌انداز واقع‌بینانه از تورم باید درنظر گرفت.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها