جمعه, 14 اردیبهشت 1403 2024,May

خبر جدید برای متقاضیان خرید خودرو با قیمت مصوب / از فردا حساب بانکی خود را وکالتی کنید

14 بهمن 1402
خبر جدید برای متقاضیان خرید خودرو با قیمت مصوب / از فردا حساب بانکی خود را وکالتی کنید

به گزارش بانک اول  به نقل از ایسنا بر اساس اطلاعیه سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی، ثبت‌نام کلیه متقاضیان واجد شرایط (متقاضیان جدید) جهت عرضه خودروهای مازاد وارداتی از روز ١۶تا ٢٠ بهمن ماه، فراهم خواهد شد؛ متقاضیان از روز یکشنبه (فردا ١۵ بهمن ماه) تا ساعت ١٣ روز چهارشنبه فرصت دارند یکی از حساب‌های خود را وکالتی و مبلغ ۵٠٠ میلیون تومان را در حساب خود مسدود کنند.

 بر اساس این اطلاعیه از محل مازادِ خودروهای وارد شده، متقاضیان جدید می توانند در سامانه ثبت‌نام کنند. بر این اساس،  کلیه متقاضیان واجد شرایط در ماده ۴ دستورالعمل تنظیم بازار خودروسواری (مصوبه جلسه ۵۴۳ شورای رقابت) می‌توانند از فردا (یکشنبه ١۵ بهمن‌ماه) تا ساعت ١٣ روز چهارشنبه (١٨ بهمن ماه) یکی از حساب‌های خود نزد شعب بانک‌های واجد شرایط اعلامی در سامانه را به نام خودرو وارداتی وکالتی و مبلغ ۵٠٠ میلیون تومان را در این حساب مسدود کنند.

متقاضیان پس از تعریف حساب وکالتی و بلوکه کردن وجه ۵٠٠ میلیون تومانی در این حساب می توانند از روز دوشنبه ١۶ بهمن ماه تا ساعت ٢٣ و ٥٩ دقیقه روز جمعه ٢٠ بهمن ماه ثبت‌نام خود در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی انجام داده و تنها یک اولویت از سبد محصولات اعلامی انتخاب کنند.

در این دور از فروش خودروهای وارداتی، ١٣ خودرو (از محل مازادِ خودروهای وارداتی) برای همه‌ متقاضیان عرضه شده است که از این ١٣ مدل خودرو، ١٠ مدل دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی و سه خودرو دارای قیمت علی‌الحساب در مبادی ورودی هستند.

پس از اتمام مهلت ثبت‌نام، چند روز بعد، نتایج مشخص و توسط شرکت‌ها برای مشتریان فراخوان صادر می‌شود؛ عدم واریز وجه در هر یک از مراحل ذکر شده و حداکثر پنج روز پس از فراخوان صورت گرفته، به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت بندی خودرو وارداتی انتخابی حذف می‌شود.

 شرکت‌های واردکننده نیز می‌بایست مطابق آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو نسبت به تحویل خودرو و دریافت وجه از مشتریان اقدام کنند و در صورت هرگونه تاخیر در تحویل، قراردادهای مذکور مشمول جرائم مندرج در آیین نامه خواهند شد.

مطابق اطلاعیه های قبلی در این زمینه بدیهی است که با وکالتی کردن حساب و ثبت‌نام اولیه (طی این پنج روز) در سامانه یکپارچه هیچ تعهدی مبنی بر تخصیص خودرو ایجاد نخواهد شد و تعهد از زمان عقد قرارداد میان مشتری و شرکت واردکننده است. 

اخبار مرتبط
بررسی مشخصات فنی بررسی سایپا کوییک متقاضیان ثبت نام کوییک GX-L و GXR-L باید کل مبلغ یعنی حوالی ۳۷۹ میلیون تومان را یکجا پرداخت کنند. موعد تحویل سایپا برای کوییک نیز ۹۰ روزه است. اما شاهین و ساینا در قالب طرح پیش فروش سایپا عرضه شدند که متقاضیان باید حدود نصف مبلغ را پرداخت کنند و مابقی را طبق قیمت روز کارخانه سایپا در موعد تحویل بپردازند.
شرکت بهمن موتور شروطی را مطابق موارد مندرج در قواعد و ضوابط بخشنامه که تشریح شده، قرار داده است که در صورت ثبت نام مغایر با شروط مندرج در قواعد و ضوابط بخشنامه و یا عدم حائز شرایط بودن متقاضی، ثبت نام ایشان از سوی شرکت بهمن موتور یکطرفه فسخ و وجه واریز شده به حساب مبدأ مسترد خواهدشد.
رئیس مرکز شماره گذاری راهور همچنین درباره ادعای برخی فروشندگان خودرو مبنی بر تمدید سالیانه خودروهای گذرموقت گفت: مردم فریب چنین ادعایی را نخورند زیرا هیچ مجوز یکساله و یا به صورت تمام وقت برای تردد خودروهای گذرموقت در مناطق غیرتجاری وجود ندارد.
پلیس راهور فراجا برای سال ۱۴۰۳، قوانین جدیدی را برای صدور گواهینامه رانندگی اعلام کرده است. این قوانین محدودیت‌های بیشتری را برای رانندگان جدید ایجاد می‌کند. همچنین بازه سنی مورد نیاز برای دریافت گواهینامه پایه یک افزایش یافته است. خوشبختانه همچنان عدم نیاز به کارت پایان خدمت برای دریافت گواهینامه آقایان پابرجاست؛ موضوعی که در گذشته یکی از چالش‌های دریافت گواهینامه رانندگی محسوب می‌شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها