پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

لیست تداخل غذایی خطرناک و ناسازگار

15 بهمن 1402
لیست تداخل غذایی خطرناک و ناسازگار
خوردن مواد غذایی ناسازگار می‌تواند عوارض زیادی برای بدن به همراه داشته باشد و معمولا این تداخلات بلافاصله عارضه حادی را بروز نمی‌دهد و معمولا در بلند مدت اثر خود را بر بدن برجای می‌گذارد.

به گزارش بانک اول سید ابوالفتح شیرمردی  محقق طب سنتی با اشاره به ناسازگاری برخی مواد غذایی با یکدیگر، اظهار کرد: ممکن است مواد غذایی نادانسته با هم مصرف شوند که شاید خوردن آن‌‎ها همراه با هم مناسب و جایز نباشد و فرد دچار سوء هاضمه و مشکلات گوارشی شود و گاهی بیماری‌های جدی‌تری را برای فرد ایجاد کند.

شیرمردی تاکید کرد: در هم خوری و عدم رعایت تناسب در خوراکی‌های مختلف باعث سوء هاضمه و مشکلات گوارشی می‌شود و دانستن اینکه کدام خوراکی‌ها با یک‌دیگر ناسازگار هستند در سلامت بدن انسان بسیار تاثیرگذار است.

وی افزود: خوردن مواد غذایی ناسازگار می‌تواند عوارض زیادی برای بدن به همراه داشته باشد و معمولا این تداخلات بلافاصله عارضه حادی را بروز نمی‌دهد و معمولا در بلند مدت اثر خود را بر بدن برجای می‌گذارد.

این محقق طب سنتی با اشاره به تداخلات برخی مواد غذایی با یکدیگر بیان کرد: مصرف کله پاچه و انگور، حلیم و انار، عسل و خربزه، ماست و پنیر، پنیر و بادام، خوردن انواع لبنیات با آلو، ماست و تربچه، شیر و خربزه، شیر و ماهی، شیر و ترشی و میوه‌‍جات، ماهی و تخم‌مرغ، ماهی و گوشت مرغ، برنج و سرکه، برنج و ماست با یکدیگر برای بدن مضر است.

شیرمردی با بیان اینکه خوردن برخی مواد غذایی که دارای طبع ناسازگار هستند هم می‌تواند برای بدن مضر باشد، اضافه کرد: مصرف غذا‌های بسیار سرد و گرم با یکدیگر و بسیار‌تر و بسیار خشک با یکدیگر به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

این محقق طب سنتی با اشاره به خوردن چند مواد غذایی که سریعا در بدن فاسد می‌شود، تصریح کرد: خوردن شیر و خریزه؛ ماهی همراه با هندوانه و ترشیجات بسیار مضر است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مصرف آب پس خوردن میوه‌ها و غذا همراه با سالاد مضر است که بهتر است خوردن دسر‌ها نیم یا ربع ساعت قبل از غذا مصرف شود.

اخبار مرتبط
اولین نفر در این لیست جف اردمن، بنیان‌گذار گروه Erdmann است. او با سابقه‌ای درخشان، راه‌حل‌های منحصر به فردی را برای ثروتمندان ارائه می‌دهد. او تنها مشاوری است که به مدت شش سال متوالی ۲۰۲۱- ۲۰۱۶ نفر شماره ۱ در فهرست “مشاوران ثروت برتر آمریکا” فوربس بوده است. جف باتکیه‌بر تجربه گسترده خود راه‌حل‌های استراتژیک شخصی‌سازی‌شده‌ای را برای رفع نیازهای پیچیده افراد ثروتمند ارائه می‌دهد.
مسمومیت غذایی را که ممکن است ناشی از خوردن یک غذای ناسالم در بیرون از خانه باشد، می‌توان با چند راهکار خانگی برطرف کرد.
متخصصان می‌گویند زنانی که برنامه خواب مرتبی دارند قادرند بیشتر وزن کم کنند. علاوه بر این اگر شب‌ها زودتر بخوابید، زمان کمتری برای خوردن دارید که به شما کمک می‌کند در شب کالری زیادی دریافت نکنید. به گفته متخصصان هرچه بیشتر بمانید بیشتر کالری دریافت می‌کنید و ممکن است بهترین راه برای کاهش کالری دریافتی، زودتر خوابیدن باشد.
غذاهای خاصی وجود دارند که مصرف آنها ممکن است برای مغز و عملکردهای آن ضرر داشته باشد؛ به خصوص اگر آنها را مرتب مصرف کنید. اگر به فکر سلامت مغز و عملکرد شناختی خود هستید، از مصرف این خوراکی‌ها اجتناب کنید:

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها