یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

مستقیم در بورس سرمایه‌گذاری نکنید!

16 بهمن 1402
مستقیم در بورس سرمایه‌گذاری نکنید!

بورس امروز در حالی در پایان سومین روز کاری خود با افت ۱٬۸۱۵ واحدی به دو میلیون و ۹۸ هزار و ۳۶۰ واحد رسید که ابتدای معاملات امروز را با ریزش ۱۳۰۶ واحدی آغاز کرد. 

به گزارش بانک اول  ارزش کل معاملات امروز بورس تهران ۴۸ هزار و ۹۴۲ میلیارد ریال بود و شاخص هم وزن نیز با ۱۴۵۴ واحد افزایش به ۷۳۸ هزار و ۹۱ واحد رسید. 

در این بازار ۳۳۰ هزار معامله انجام شد که نمادهای ثشاهد، خزامیا و داتام پرتراکنش‌های بورسی در معاملات امروز بودند. 

نمادهای اخابر و رمپنا بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای فملی، فولاد، وغدیر و فارس بیشترین تاثیر منفی را امروز در بازار داشتند.
 
نمادهای کچاد، وغدیر و پارس هم تاثیر مثبت بر شاخص کل بورس از خود بر جای گذاشتند و نمادهای میدکو، فولاد و کگل نیز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند.

در این میان، بیشترین حجم معاملات به شستا و خساپا اختصاص یافت و بیشترین ارزش معاملات را نیز پالایش، کمند و افران کسب کردند. 
 
در معاملات امروز بیشترین تقاضا مربوط به نمادهای افران، همای و کمند بود.

همچنین بیشترین فروش سهام در معاملات امروز بورس به نمادهای فردا، همای و افران اختصاص یافت.

بیشترین افزایش قیمت روزانه هم در تالار شیشه‌ای امروز به سهام دکوثر، دامین و فمراد به ثبت رسید و بیشترین کاهش قیمت روزانه نیز در نمادهای وایران، فسرب و آپ صورت گرفت.

مستقیم در بورس سرمایه‌گذاری نکنید! 

باتوجه به نوسانات بازار سرمایه که فقط به چند روز ابتدایی هفته اخیر بازنمی گردد و چند هفته ای است که شاهد تغییرات و افت و خیزها در این بازار هستیم،  حمید میرمعینی - کارشناس بورس - در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: اگر مردم به صورت مازاد، پولی دارند که به طور غیرحرفه‌ای قصد سرمایه گذاری در بازار سرمایه را دارند و می خواهند از منافع بازار هم استفاده کنند، بهتر است مستقیم وارد این عرصه نشوند. 

وی پیشنهاد کرد که این گروه از مردم می‌توانند از طریق شرکت ها و صندوق های سرمایه گذاری در بازار بورس سرمایه گذاری کنند. 

به گفته این کارشناس،‌ این شرکت‌ها و صندوق‌ها به صورت حرفه‌ای به سرمایه‌گذاران مشاوره می‌دهند، آنها بهتر می‌دانند که سرمایه‌ها بهتر است کجا و به شکلی سرمایه گذاری شود، زیرا این شرکت‌ها و صندوق‌ها هم بازار را بهتر می شناسند و هم با ریسک‌های بازار آشنا هستند. علاوه بر این، تجربه و تحصیلات لازم را دارند و صلاحیت‌شان نیز توسط سازمان بورس تایید شده است. /ایسنا

اخبار مرتبط
رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن، کاهش قیمت مصالح برای سازندگان با حذف واسطه‌ها و افزایش سرعت پیشرفت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن را دستاوردهای مهم ورود این صندوق به عرصه خرید مصالح ساختمان‌سازی عنوان کرد و ادامه‌داد: علاوه بر این با خریدهایی که به صورت عمده با حجم بالا و به صورت نقد از طریق بورس انجام می‌شود، از تولیدکنندگان داخلی مصالح ساختمانی هم حمایت خواهد شد.
از منظر تکنیکالی همچنان سایه سنگین سقف کانال صعودی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران بر سر شاخص کل سنگینی می‌کند و اجازه رشد به شاخص کل داده نمی شود اما اهالی بازار همچنان معتقد هستند که بازار می تواند به اعداد بالاتری برسد چرا که قیمت دلار در بازار آزاد کمی عقب نشسته است و این موضوع را نشانه ای برای کاهش تنش های منطقه ای می بینند.
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 8 اردیبهشت ماه 1402، مبلغ 5 هزار میلیارد و 100 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 51 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.
ماد‌های فملی، شبندر، فایرا، جم، سدشت، کویر و خزامیا از نماد‌های تاثیر گذار مثبت بر شاخص کل بورس بودند. اما نماد‌های پارسان، فولاد، کگل، شپدیس و بوعلی با تاثیر منفی از افزایش بیشتر شاخص کل ممانعت کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها