دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

پرداخت وام قرض الحسنه مسکن برای تهرانی ها / واحدهای مسکونی این افراد مقاوم سازی شد

17 بهمن 1402
پرداخت وام قرض الحسنه مسکن برای تهرانی ها / واحدهای مسکونی این افراد مقاوم سازی شد

مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران گفت که با همکاری مردم و همکاران بنیاد مسکن استان، بیش از ۵۴ درصد واحدهای مسکن روستایی استان تهران مقاوم‌سازی شد.

به گزارش بانک اول برنامه‌ های پرداخت وام مسکن روستایی می‌ تواند بر نوسازی خانه‌های روستایی تاثیر بسزایی داشته باشد. این وام‌ها می‌توانند به روستاییان در بهبود شرایط زندگی و زیبایی‌بخشی به محیط کمک کنند. با دریافت وام روستایی، روستاییان می‌ توانند ساختمان‌ های خود را بازسازی کنند. این عمل نه تنها منجر به بهبود ایمنی و بهداشت خانه‌ ها می‌شود، بلکه امکان استفاده از تجهیزات تازه و به روزرسانی شده را نیز برای ساکنان فراهم می‌ کند. در نتیجه، به طور کلی، برنامه‌ های پرداخت وام روستایی می‌ تواند به بهبود زیرساخت‌ های روستایی و رشد اقتصادی آنها کمک کنند.

"عطاء اله زمانی مظفرآبادی" افزود: سهمیه تسهیلات مسکن روستایی قرض الحسنه در استان تهران در سال ۱۴۰۱ تعداد یک‌هزار و ۵۰۰ واحد با مبلغ تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی بود که این سهمیه در سال ۱۴۰۲ به چهار هزار واحد با مبلغ تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی افزایش یافته است.

وی بیان‌داشت: این آمارها از نظر تعداد تسهیلات بیش از ۲.۶ برابر و از نظر مبلغ تسهیلات ۷۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

این مقام مسوول در خصوص وضعیت مقاوم‌سازی مسکن روستایی استان تهران افزود: براساس نتایج آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی سال ۹۷ کشور، استان تهران دارای ۲۲۵ هزار و ۵۵۶ واحد مسکونی روستایی بوده که از این تعداد ۱۲۱ هزار و ۸۶۴ واحد معادل ۵۴ درصد واحدها مقاوم‌سازی شده و انتظار می‌رود با دریافت این تسهیلات کم بهره در امسال و سال آینده در روستاها و شهرهای کمتر از ۲۵هزار نفر جمعیت توسط مردم، نسبت به مقاوم‌سازی بخش دیگری از واحدهای نا ایمن این مناطق اقدام شود.

زمانی ادامه‌داد: به برکت انقلاب اسلامی فرصت توسعه روستایی و احداث مسکن با کیفیت و تسهیلات قرض الحسنه فراهم شده است و مردم استان تهران می‌توانند برای دریافت مساعدت لازم و تسهیلات ساخت مسکن روستایی به بنیاد مسکن شهرستان محل سکونت خود مراجعه و در کوتاهترین زمان ممکن نسبت به اخذ تسهیلات مورد نیاز خود اقدام کنند.

اخبار مرتبط
در هفته های گذشته وزارت کار از ما به عنوان رئیس کانون عالی دعوت کرد و جلسه مشورتی برگزار شد. در آن جلسه پیشنهاد افزایش 35درصدی حق مسکن از سوی دولت مطرح شد که در صورت موافقت اعضای شورای عالی کار آن مصوبه به دولت برود. این پیشنهاد برای جامعه کارگری که 70درصد دستمزد خود را صرف اجاره بها می کند بسیار اندک است, اما به عنوان عضوی از جامعه کارگری خواستار برگزاری جلسه شورای عالی کار با حضور تمام شرکای اجتماعی هستیم تا بتوانیم با خرد جمعی فکری به حال شرایط دشوار و سخت معیشت کارگران کنیم.
اداره کل راه و شهرسازی استان تهران مهرماه سال قبل نیز با ارسال پیامک به شرح زیر به متقاضیان نهضت ملی مسکن نسبت به حذف از این پروژه ملی در صورت عدم واریز 240 میلیون تومان تا 20 مهر هشدار داده بود: «اخطار حذف از پروژه،‌ به‌علت عدو واریز آورده اعلامی: متقاضی محترم نهضت ملی مسکن آقا/خانم... ؛ عدم واریز سهم آورده موجب توقف پروژه شده است. چنانچه تا تاریخ 1402/07/20 ساعت 00:00 مبلغ 2/400/000/000 ریال به شماره حساب ... واریز ننمایید از پروژه حذف شده و جایگزینی برای شما انتخاب خواهد شد.»
ماده ۱۳ این طرح که به عنوان ماده(۵) به قانون مالیات‌های مستقیم الحاق می‌شود به دارایی‌هایی همچون املاک اشاره دارد که مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نمی‌شوند.
قیمت اسمی یک مترمربع آپارتمان در تهران، در فاصله سال ۹۰ تا پایان ۱۴۰۲، از یک میلیون و ۹۰۰‌هزار تومان به ۷۵ میلیون و ۷۰۰‌هزار تومان رسید و ۴۰ برابر شد. اما قیمت واقعی مسکن در این فاصله، ۲.۳ برابر شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها