شنبه, 6 مرداد 1403 2024,July

یک خبر از تغییر معیار پرداخت مستمری بازنشستگان + جزئیات

19 بهمن 1402
یک خبر از تغییر معیار پرداخت مستمری بازنشستگان + جزئیات

در این خبر به توضیحاتی درباره یک خبر از تغییر معیار پرداخت مستمری بازنشستگان پرداخته شده است.

به گزارش بانک اول بر اساس منابع مصوب لایحه بودجه ۱۴۰۳ میانگین رشد حقوق کارمندان دولت و حقوق بازنشستگان در سال آینده ۲۰ درصد خواهد بود.

بر این اساس برقراری مستمری بازنشستگان برای کلیه بیمه‌شدگان صندوق‌های بازنشستگی (اعم از کشوری، لشکری، تأمین اجتماعی و سایر صندوق‌های بازنشستگی دستگاهها، نهادها و بانک‌ها) بر مبنای میانگین دو سال آخر خدمت منتهی به بازنشستگی دریافتی که دارای کسور بازنشستگی با اعمال ضریب حقوق سال بازنشستگی است، می‌باشد.

تبصره ۱- موارد زیر در صورت مزایای بیشتر از ماده مذکور باید اعمال شود:

- بازنشستگانی که مشمول قوانین خاص خود می‌باشند.

- بازنشستگانی که مشمول حکم بند الحاقی ماده (۱۸) این قانون می‌‌شوند.

- ایثارگران مشمول قوانین و مقررات خاص خود می‌باشند.

تبصره ۲- معافیت از پرداخت کسور بیمه‌شدگان پس از سی‌سال خدمت، مانع از اعمال کامل مستمری بر مبنای دریافتی دو سال آخر خدمت منتهی به بازنشستگی با ضریب مذکور در این ماده نمی‌باشد.

در ادامه نمایندگان وارد رسیدگی به مواد الحاقی (۳۴) تا (۳۹) شدند که به منظور تأمین نظر هیأت عالی نظارت در کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم به تصویب رسیده و گزارش آن به صحن واصل شده بود.

بر این اساس به علت اخطارهای متعددی که درخصوص تصویب این مواد الحاقی به هیأت رئیسه داده شد، عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه را برعهده داشت، اعلام کرد: این مواد جهت بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع می‌شود تا بعد از اینکه امشب رسیدگی به آن پایان یافت، صبح فردا به صحن آمده و نهایی شود.

اخبار مرتبط
فهرست واجدین شرایط وام ضروری بازنشستگان کشوری به بانک صادرات ارسال شده است و قرار است به زودی پرداخت آن انجام شود.
انتشار میزان افزایش حقوق بازنشستگان؛ و جزئیات جدید از واریز معوقات حقوق بازنشستگان به همراه جدول؛ عنوان مطلبی است که در اندیشه معاصر به آن می پردازیم و یادآور می شویم که حقوق بازنشستگان براساس اظهارات مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از اردیبهشت ماه اعمال می‌شود و ما به التفاوت فروردین در خرداد ماه واریز می‌شود.
با این حال این سوال مطرح می شود که آیا شرط دیگری وجود دارد که بدون دارا بودن شرط سن برای زنان، بتوان با 20 سال سابقه کار با بیمه تامین اجتماعی، بیمه شد؟ بر اساس گزارش اقتثادنیوز، مرکز پژوهش های مجلس در جدولی که منتشر کرده اینگونه آورده است که یک زن با 42 سال سن در صورتی می تواند با 20 سال سابقه کاری فقط با «درخواست 20 روز حقوق» می‌تواند دوران بازنشستگی خود را آغاز کند.
محمد مخبر، آیین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را ابلاغ کرد که بر اساس این ابلاغیه، صندوق‌های بازنشستگی مکلفند از ابتدای سال ۱۴۰۳ و در حدود اعتبارات مصوب مربوط، حقوق بازنشستگی مشمولان صندوق خود را با رعایت این آیین‌نامه و سایر قوانین و مقررات مربوط، متناسب‌سازی کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها