یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

یک خبر از تغییر معیار پرداخت مستمری بازنشستگان + جزئیات

19 بهمن 1402
یک خبر از تغییر معیار پرداخت مستمری بازنشستگان + جزئیات

در این خبر به توضیحاتی درباره یک خبر از تغییر معیار پرداخت مستمری بازنشستگان پرداخته شده است.

به گزارش بانک اول بر اساس منابع مصوب لایحه بودجه ۱۴۰۳ میانگین رشد حقوق کارمندان دولت و حقوق بازنشستگان در سال آینده ۲۰ درصد خواهد بود.

بر این اساس برقراری مستمری بازنشستگان برای کلیه بیمه‌شدگان صندوق‌های بازنشستگی (اعم از کشوری، لشکری، تأمین اجتماعی و سایر صندوق‌های بازنشستگی دستگاهها، نهادها و بانک‌ها) بر مبنای میانگین دو سال آخر خدمت منتهی به بازنشستگی دریافتی که دارای کسور بازنشستگی با اعمال ضریب حقوق سال بازنشستگی است، می‌باشد.

تبصره ۱- موارد زیر در صورت مزایای بیشتر از ماده مذکور باید اعمال شود:

- بازنشستگانی که مشمول قوانین خاص خود می‌باشند.

- بازنشستگانی که مشمول حکم بند الحاقی ماده (۱۸) این قانون می‌‌شوند.

- ایثارگران مشمول قوانین و مقررات خاص خود می‌باشند.

تبصره ۲- معافیت از پرداخت کسور بیمه‌شدگان پس از سی‌سال خدمت، مانع از اعمال کامل مستمری بر مبنای دریافتی دو سال آخر خدمت منتهی به بازنشستگی با ضریب مذکور در این ماده نمی‌باشد.

در ادامه نمایندگان وارد رسیدگی به مواد الحاقی (۳۴) تا (۳۹) شدند که به منظور تأمین نظر هیأت عالی نظارت در کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم به تصویب رسیده و گزارش آن به صحن واصل شده بود.

بر این اساس به علت اخطارهای متعددی که درخصوص تصویب این مواد الحاقی به هیأت رئیسه داده شد، عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه را برعهده داشت، اعلام کرد: این مواد جهت بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع می‌شود تا بعد از اینکه امشب رسیدگی به آن پایان یافت، صبح فردا به صحن آمده و نهایی شود.

اخبار مرتبط
حیدری در خصوص دارایی‌ها و سهام‌های قابل واگذاری به سازمان تامین اجتماعی در قبال رد دیون دولت با توجه به تجربه سازمان از واگذاری سهام‌ها و شرکتهای زیان‌ده از سوی دول گذشته گفت: دولتها در گذشته سهامی که می‌دادند در اصطلاح گوشت و استخوانش درهم بود؛ یکسری سهام خوب و یکسری هم کم بازده و یا با حاشیه سود پایین واگذار می‌کردند اما بهتر بود تامین‌اجتماعی در گذشته وقتی چنین سبد سرمایه‌گذاری را دریافت می‌کرد، به مرور سهام‌های زیان ده و یا کم بازده را از گردونه خارج می‌کرد و یا با کلینیک شرکتی اینها را تغیی
افزایش حقوق 2 میلیون و 200 هزار تومانی فروردین بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری به همراه حقوق خردادماه واریز خواهد شد که مابه التفاوت افزایش حقوق 4 میلیون و 400 هزار تومان خواهد شد.
افزایش ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان ومستمری بگیران برای سال۱۴۰۳ تصویب شد و در سال جدید هم برخی از صندوق‌ها از جمله صندوق بازنشستگی کشوری آن را در حقوق فروردین لحاظ کردند.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در پایان صحبت‌های خود از تعامل و همکاری با دیوان عدالت اداری تقدیر نموده و بر توسعه تعامل هم‌افزا با این نهاد تأکید کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها