ﺳﻪشنبه, 11 اردیبهشت 1403 2024,April

یارانه این افراد افزایش یافت

21 بهمن 1402
 یارانه این افراد افزایش یافت

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: میزان یارانه‌ای که دهک یک تا هفت از طریق کالابرگ دریافت می‌کنند از ۱۲۰ به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافته است.

به گزارش بانک اول وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: میزان یارانه‌ای که دهک یک تا هفت از طریق کالابرگ دریافت می‌کنند از ۱۲۰ به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافته است.

سید صولت مرتضوی ۲۱ بهمن در حاشیه افتتاح استخر شنای کارگران شهرستان شهرکرد ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر، اظهار کرد: به منظور ابلاغ سلام گرم رئیس جمهور برای بهره‌برداری از پروژه‌هایی که با همت استاندار از محل منابع سفر دور اول به بهره‌برداری رسیدند در چهارمحال و بختیاری حضور پیدا کردیم.

وی افزود: خوشبختانه امروز بالغ بر ۶۶۰ طرح با اعتباری افزون بر ۳۰۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسند، همچنین عملیات اجرایی تعداد قابل توجهی از دیگر طرح‌های عمرانی در سطح استان آغاز می‌شود.

مرتضوی بیان کرد: خوشبختانه وعده‌های دولت محقق شده است، هر کجا که مراجعه و سفر انجام می‌شود به لحاظ اینکه مصوبات سفر فهرست بندی شده بودند شاهد به بهره‌برداری رسیدن پروژه‌ها هستیم.

مرتضوی در خصوص حمایت از قشرآسیب‌پذیر در سال آینده، تصریح کرد: مجلس حقوق و دستمزد را برای آن بخش از کارکنانی که از محل منابع عمومی حقوق و دستمزد خود را دریافت می‌کنند مشخص کرد.

وی گفت: در بخش بازنشستگان هم علاوه بر افزایش ۲۰ درصدی مقرر شد که ظرف سه سال بازنشستگان به حداقل ۹۰ درصد دریافتی شاغلان برسند، البته تلاش ما و مجلس بر این است که منابع را تامین کنیم و در سال ۱۴۰۳ تامین و پرداخت انجام شود.

مرتضوی افزود: در حوزه حداقل حقوق و دستمزد کارگران شرکای اجتماعی دیدگاه‌های مختلفی دارند و این در حالی است که برخی از نمایندگان دولت، نمایندگان کارفرماها و کارگری قائل به مزد منطقه‌ای یا بخشی هستند، یعنی معتقدند میان صنایع باید تفاوت‌هایی وجود داشته باشد، حتی بیان می‌شود به صورت کلی همه همچون سنوات گذشته عمل کنند، این سه گزینه در کارگروه‌ها در حال بررسی است و کمیته‌های زیرمجموعه شورای عالی کار در حال بررسی هستند امید است در زمان مناسبی که با مشارکت شرکای اجتماعی تصمیم می‌گیریم به یک وحدت نظر برسیم و برای سال آینده حداقل حقوق و دستمزد کارگران را اعلام کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: سال آینده همچنان پرداخت یارانه ادامه خواهد داشت و کار خوبی که دولت در این زمینه انجام داد طرحی تحت عنوان طرح فجرانه بود که از دهه فجر امسال آغاز و به مدت سه ماه یعنی تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد:میزان یارانه‌ای که دهک یک تا هفت از طریق کالابرگ دریافت می‌کنند از ۱۲۰ به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافته است، از سوی دیگر تمهیدات اندیشیده دیگر این است که شرط خرید ۲۰۰ هزار تومان حداقل برای سرانه را حذف کرده‌اند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: پرداخت یارانه به صورت وزنی است، یعنی هر فردی هر مقداری از ۱۱ قلم کالا که مشمول یارانه بوده را خریداری کند به همان مقدار پرداخت به او انجام می‌شود./ایسنا

اخبار مرتبط
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی هم در این دیدار گفت: طرح کالابرگ الکترونیک از جمله طرح‌های موفق اقتصادی در سال‌های اخیر بود که نفع آن به صورت مستقیم به سفره‌های مردم رسید. با وجود این، نباید محدود به اجرای این طرح‌های معیشتی بمانید. در هر شرایط، تمرکز و توجه اصلی شما باید ناظر بر کنترل گرانی باشد. گرانی را باید به هر طریق کنترل کنید.
سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا طرح فجرانه ادامه خواهد داشت، گفت: برای ادامه پرداخت جایزه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ الکترونیکی (طرح فجرانه) موضوع در حال پیگیری و بررسی است. به زودی نتیجه اعلام می‌شود.
طرح پرداخت یارانه معیشتی به مادران دارای فرزند شیرخوار (یسنا) که تاکنون فقط برای دهک اول درآمدی در ۸ استان اجرا می‌شد، از دیروز به‌صورت کشوری اجرا شده و حالا تمام مادران واجد شرایط این طرح در همه استان‌ها و در سه دهک کم‌درآمد، این اعتبار را دریافت می‌کنند.
تاکنون مبلغ یارانه مازاد برای این دسته از مادران معادل ۴۰۰ هزار تومان بود؛ اما اکنون طبق اظهارات صورت مرتضوی، اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی به میزان حدود ۶۰۰ هزار تومان برای مادران واجد شرایط در تمام استان‌های کشور تأمین شده است و افراد شامل این طرح می‌توانند اقدام به خرید کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها