شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

با خرید کالاهای اساسی با پول یارانه، یارانه‌ قطع می‌شود؟

25 بهمن 1402
 با خرید کالاهای اساسی با پول یارانه، یارانه‌ قطع می‌شود؟

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان فرصت استفاده از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی را اردیبهشت ماه سال آینده اعلام کرد.

به گزارش  بانک اول مجید ظفری پور گفت: طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی باهدف حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه بگیر اجرا شد و افرادی که تمایل دارند از مزایای این طرح استفاده کنند، تا اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ فرصت دارند.

وی با بیان اینکه استفاده از یارانه کالابرگ الکترونیکی تا پایان هرماه امکان‌پذیر است، افزود: استفاده از یارانه برای خرید کالاهای اساسی سلیقه‌ای است و اجباری وجود ندارد.

ظفری پور با اشاره به اینکه فقط ۷ دهک اول جامعه می‌توانند از طرح کالابرگ الکترونیکی استفاده کنند، ادامه داد: اگر فرد یارانه بگیر تمایل داشته باشد یک ماه از این طرح استفاده کنند و ماه‌های دیگر یارانه خود را به صورت نقدی استفاده کند، خللی در دریافت یارانه به وجود نمی‌آید و سبب قطع یارانه نقدی نمی‌شود.

به گفته مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، در این طرح خانوارهای یارانه بگیر تا دهک ۷ می‌توانند کالاهایی شامل؛ شیر کم چرب بطری، پنیر یو اف، ماست کم چرب، تخم مرغ، گوشت مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج، قند و شکر، حبوبات و گوشت منجمد گوساله را در طرح فجرانه خریداری کنند.

گفتنی است؛ در طرح فجرانه، همه خانوار یارانه بگیر دهک‌های اول تا هفتم به ازای هر نفر ۲۲۰ هزار تومان اعتبار خرید ۱۱ قلم کالابرگی دریافت می‌کنند.

اخبار مرتبط
طرح پرداخت یارانه معیشتی به مادران دارای فرزند شیرخوار (یسنا) که تاکنون فقط برای دهک اول درآمدی در ۸ استان اجرا می‌شد، از دیروز به‌صورت کشوری اجرا شده و حالا تمام مادران واجد شرایط این طرح در همه استان‌ها و در سه دهک کم‌درآمد، این اعتبار را دریافت می‌کنند.
تاکنون مبلغ یارانه مازاد برای این دسته از مادران معادل ۴۰۰ هزار تومان بود؛ اما اکنون طبق اظهارات صورت مرتضوی، اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی به میزان حدود ۶۰۰ هزار تومان برای مادران واجد شرایط در تمام استان‌های کشور تأمین شده است و افراد شامل این طرح می‌توانند اقدام به خرید کنند.
سخنگو سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در این خصوص به مهر گفت: در خانوارهای دهک دهم افرادی هستند که به واسطه وجود یکی از فرزندان یا یکی از اعضای زیرمجموعه آنها باعث شده که آن خانواده جز دهک دهم باشند. به عنوان مثال فرزند بالای ۱۸ سال دارد که دارای درآمد بوده و حقوق بالاتر از سایر اعضای خانوار دارد و همین امر سبب می‌شود که خانوار در دهک دهم قرار گیرد.
حضور فرزندان خانوار بالای ۱۸ سال و شاغل در خانواده سطح درآمد پدر خانواده را به عنوان سرپرست خانوار افزایش می‌دهد. این امر خانوار را در دهک دهم قرار داده و یارانه نقدی ندارد. راه‌حل چیست؟

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها