چهارشنبه, 12 اردیبهشت 1403 2024,May

جدول هزینه کارمزد خدمات بانکی

25 بهمن 1402
جدول هزینه کارمزد خدمات بانکی

کارمزد خدمات بانکی از جمله مواردی است که شاید به چشم نیاید اما اگر بررسی کنید؛ حتما رقم چشم گیری در ماه برای هر فرد و خصوصا بانک ها خواهد بود.

به گزارش بانک اول، در سال های اخیر افزایش کارمزد بانکی در فضای مجازی نیز سر و صدا به پا کرد. پولی شدن خدمات رایگان و افزایش شدید کارمزدها بعد از ۳ سال جنجال های زیادی را به همراه داشت.

در سال جاری لیستی از هزینه خدمات بانکی اعلام شد که در این گزارش به تغییرات آن پرداخته ایم.

هزینه خدمات بانکی در سال ۱۴۰۲

مهمترین خدمات بانکی که عموم مردم با آن در ارتباط هستند، به صدور کارت بانکی، اعلام باقیمانده موجودی، انتقال وجه کارت به کارت، ارسال پیامک تراکنش بانکی، اعلام گردش حساب و… خلاصه می شود.

در جدول زیر به هزینه کارمزد بانکی برای خدمات مختلف اشاره شده است.

در این جدول هزینه هر تراکنش و عملیلت بانکی آورده شده است.

مقایسه هزینه خدمات بانکی در کشورهای مختلف

هزینه‌های خدمات بانکی، به‌عنوان منبع اصلی درآمد برای کشورها، در کشورهای مختلف متفاوت است.

در ایران، مدیران بانکی ادعا می‌کنند که درآمد بانک‌های ایرانی از هزینه‌های خدمات بانکی کمتر از ۵ درصد است.

اما در بلژیک، برزیل، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، اندونزی، ایتالیا، ژاپن، کره جنوبی، مکزیک، هلند و عربستان، هزینه‌ها به‌صورت کارمزد کامل و ثابت، بدون وابستگی به مبلغ تراکنش دریافت می‌شود.

در روسیه و آرژانتین نیز، هزینه‌ها برای برخی تراکنش‌ها به‌صورت درصدی و برای برخی دیگر به‌صورت ثابت و کامل تعیین می‌شود.

اخبار مرتبط
پرداخت ارز به زائران یادشده در محل شعب بانک‌های منتخب بوده و تأمین ارز به میزان فوق محدودیتی بابت تأمین ارز مسافرتی در همان سال برای زائران مذکور ایجاد نمی‌نماید.
رئیس پلیس راهور فراجا در خصوص نور چراغ ها گفت: نور چراغ ها باید تلفیقی از زرد و سفید باشد و چراغ فابریک خودروها از شرایط استاندارد برخوردار است.
وی با بیان اینکه به دنبال احیای پرداخت حق ایاب و ذهاب به معلمان هستیم افزود: معلمان فوق العاده ویژه دریافت می‌کنند اما درصد آنچه مورد انتظار ما است، نبوده و طبق قانون برای ۲۰ درصد کارمندان پیش‌بینی شده است. اگر وزارتخانه‌ای مانند نفت فوق‌العاده ویژه را اجرا می‌کند، درآمد اختصاصی دارد؛ البته از وقتی که وزارت آموزش و پرورش مصوبه رتبه‌بندی را دریافت کرد، اکنون دستگاه‌های دیگر مانند نیروهای مسلح هم خواستار رتبه‌بندی هستند.
اصغر جهانگیر سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده بابک زنجانی اعلام کرد: زنجانی با توجه به همکاری هایی که در طول زندان کرد و بیش از ۱۰ سال در حبس است، اموال این فرد در خارج کشور شناسایی شد و با اعزام کارشناسان مربوطه ارزیابی ها انجام شد و پس از بازگشت اموال به کشور و با گزارش مقامات ذی صلاح در خصوص استرداد اموال درخواست عفو محکوم علیه بابک زنجانی توسط دادگستری مطرح شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها