دوشنبه, 24 اردیبهشت 1403 2024,May

حج عمره امسال برای ایرانی ها منتفی شد! + جزییات

28 بهمن 1402
حج عمره امسال برای ایرانی ها منتفی شد! + جزییات

با اعلام سازمان حج و زیارت، امسال هم ایرانیان به عمره نمی‌روند.

به گزارش بانک اول سازمان حج با اشاره به طولانی شدن انتظار برای برقراری این سفرها از انصراف سیستمی همه متقاضیان و وایز هزینه به حساب آن‌ها تا فردا شنبه ۲۸ بهمن خبر داد.

با توجه به طولانی شدن زمان برقراری عمره، هزینه این سفر معنوی به همه متقاضیان بازگردانده می‌شود. سازمان حج اعلام کرده که مراحل واریز وجه متقاضیان تا پایان وقت اداری ۲۸ بهمن انجام خواهد شد.» به این ترتیب امسال هم عمره برای ایرانیان برگزار نمی‌شود. بیش از ۴۰ هزار نفر هزینه نهایی عمره را واریز کرده بودند که پس از اعلام سیدعباس حسینی، رییس سازمان حج برای امکان بازپس گرفتن هزینه بدون خلل در اولویت فیش متقاضیان، برخی از سفر انصراف دادند.

با این وجود، همچنان ۱۵ هزار نفر انصراف ندادند که مقرر شده تا به صورت سیستمی و یکجا نسبت به انصراف و واریز وجه آن‌ها اقدام شود. گفته می‌شود که هزینه واریزی زائران برای عمره عیناً پرداخت خواهد شد. این در حالی است که سود سپرده در بانک‌ها سالانه حداقل ۲۰ درصد است. غلامرضا رضایی، معاون سازمان حج می‌گوی که این پول در بانک بوده و سازمان حج در این رابطه امکان پرداخت سود ندارد چرا که دسترسی به آن ندارد.

اخبار مرتبط
شیف همچنین هشدار می‌دهد که سیاست‌های فدرال رزرو می‌تواند ضد تولیدکننده باشد و بی‌ثباتی اقتصادی بیشتری را به وجود آورد. او معتقد است که فشارهای رکودی ممکن است فدرال رزرو را مجبور کند نرخ بهره را کاهش دهد و دوباره اقدام به تسهیل کمی (QE) کند که نتیجه آن، بدتر شدن تورم خواهد بود.
امروزه بانک‌ها پیش از هر اقدامی برای پرداخت وام به مشتریان خود، از آن‌ها رتبه اعتبارسنجی درخواست می‌کنند و اگر رتبه اعتبارسنجی فرد بالا باشد به او وام می‌پردازند،
حداقل حقوق متاهلین در ناحیه شهری و مناطق غیرعملیاتی که در فروردین ۱۴۰۳، معادل ۷ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان است که با مصوبه مجلس، به حداقل ۹ میلیون ۵۷۳ هزار تومان خواهد رسید.
با تصویب قوانین جدید مبنی بر الزام ارسال صورت‌حساب‌های الکترونیکی به سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی، انتخاب نرم‌افزار مناسب برای این منظور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات