شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

گزارش روزانه بورس ۳۰ بهمن

30 بهمن 1402
گزارش روزانه بورس ۳۰ بهمن

بازار سرمایه پس از ریزش های پی در پی که در روز های گذشته تجربه کرد، بالاخره توانست با رشدی ۷ هزار واحدی کمی از ریزش های هفته ی گذشته را جبران کند.

به گزارش بانک اول بازار سهام سومین روز کاری هفته را با رشد به کار خود پایان داد. این در حالی است که در طی هفته های گذشته بازار سرمایه حمایت 2 میلیون و 100 هزار واحدی را از دست داد و به نظر می رسد برای رشد قابل توجه خود باید ابتدا بتواند از سد این مقاومت عبور کند.

در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با رشدی 6600 واحدی به 2 میلیون و 71 هزار واحد رسید. همچنین نیز شاخص کل هم‌وزن نیز با رشدی 4500 واحدی به ارتفاع 727 هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «فولاد»، «شستا» و «بوعلی» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «فصبا»، «غصینو» و «وسپهر» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «خودرو»، «فولاد» و «سصفها» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «فنر»، «بیوتیک» و «آردینه» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 30 بهمن ماه 1402، مبلغ 3 هزار میلیارد و 900 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 100 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

در بازار امروز 320 نماد در محدوده مثبت و 105 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 259 نماد در محدوده مثبت و 152 نماد در محدوده منفی معامله شدند./تسنیم

اخبار مرتبط
رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن، کاهش قیمت مصالح برای سازندگان با حذف واسطه‌ها و افزایش سرعت پیشرفت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن را دستاوردهای مهم ورود این صندوق به عرصه خرید مصالح ساختمان‌سازی عنوان کرد و ادامه‌داد: علاوه بر این با خریدهایی که به صورت عمده با حجم بالا و به صورت نقد از طریق بورس انجام می‌شود، از تولیدکنندگان داخلی مصالح ساختمانی هم حمایت خواهد شد.
از منظر تکنیکالی همچنان سایه سنگین سقف کانال صعودی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران بر سر شاخص کل سنگینی می‌کند و اجازه رشد به شاخص کل داده نمی شود اما اهالی بازار همچنان معتقد هستند که بازار می تواند به اعداد بالاتری برسد چرا که قیمت دلار در بازار آزاد کمی عقب نشسته است و این موضوع را نشانه ای برای کاهش تنش های منطقه ای می بینند.
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 8 اردیبهشت ماه 1402، مبلغ 5 هزار میلیارد و 100 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 51 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.
ماد‌های فملی، شبندر، فایرا، جم، سدشت، کویر و خزامیا از نماد‌های تاثیر گذار مثبت بر شاخص کل بورس بودند. اما نماد‌های پارسان، فولاد، کگل، شپدیس و بوعلی با تاثیر منفی از افزایش بیشتر شاخص کل ممانعت کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها