پنجشنبه, 20 اردیبهشت 1403 2024,May

هشدار؛ این داروها را به کودکان ندهید!

01 اسفند 1402
هشدار؛ این داروها را به کودکان ندهید!

یک متخصص بیماری‌های عفونی، در خصوص استفاده از داروهای بدون نسخه برای سرماخوردگی کودکان، توضیحاتی داد.

به گزارش بانک اول، افشین منیری گفت: بسیاری بر این باورند که داروهای بدون نسخه برای کاهش احتقان بینی، آبریزش بینی و سرفه خصوصاً برای کودکان زیر ۶ سال مؤثر است و عوارض جانبی مضری هم ندارد.

وی افزود: اگر فرزند شما زیر ۶ سال است، می‌توانید علامت‌های بیماری مثل تب را با استامینوفن اطفال و درمان‌های خانگی ایمن تسکین دهید ولی تجویز دارهای ضد احتقان فقط بر عهده پزشک کودک شما است.

این متخصص بیماری‌های عفونی تاکید کرد: داروهای بدون نسخه می‌تواند برای کودک شما خطرناک باشند، به ویژه هنگامی که به اشتباه، مقداری بیش از دوز توصیه شده به کودک خورانده شود که در این مورد نیز لازم است با پزشک کودک مشورت کنید.

وی افزود: علاوه بر اثرات جانبی مانند خواب‌آلودگی یا بی‌خوابی، ناراحتی معده و خارش یا کهیر، کودک را دچار اثرات جانبی جدی مانند ضربان قلب سریع، تشنج و حتی منجر به مرگ شود.

اخبار مرتبط
فصل بهار، بهترین زمان برای پاکسازی بدن است. در این زمان،‌ بدن‌مان پر از انرژی است و راحت‌تر از هر زمان دیگر می‌توانیم آن را سم‌زدایی و پاک کنیم.
خواص ضد التهابی این نوشیدنی می‌تواند رگ‌های خونی را پاک کند تا فشار کم‌تری به قلب وارد شود. چای شیرین‌نشده، سرشار از آنتی‌اکسیدان است که از بیماری‌های مزمن جلوگیری می‌کند و به ترمیم سلول‌های بدن کمک می‌کند.
خواص روغن زیتون برای بسیاری از بیماری‌ها و پیشگیری از آنها بسیار موثر و مفید است روغن زیتون به سلطان روغن های گیاهی معروف است و مصرف مرتب و صحیح آن از بروز بسیاری از مشکلات جسمی جلوگیری می کند.
یک گیاه بسیار مفید خودرو در بعضی مناطق ایران وجود دارد که اکنون فصل رویش آن است و مصرف خوراکی به صورت غذا و دارو دارد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها