جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

به‌هم ریختگی بازارخودرو در شب عید/ افزایش ۵ درصدی قیمت ها

09 اسفند 1402
به‌هم ریختگی بازارخودرو در شب عید/ افزایش ۵ درصدی قیمت ها

به گزارش بانک اول فروشندگان خودرو می‌گویند پیش بینی می شد بازار شب عید پررونقی را داشته باشیم اما روند صعودی قیمت دلار به همراه کندی در صدور فاکتور خودروها توسط خودروسازان باعث شده تا معاملات در بازار کاهش پیدا کند.

معاملات به صفر رسیده و همه دست از فروش کشیده‌اند تا زیان بیشتری را از محل فروش خودرو تجربه نکنند. در این شرایط کسی که متقاضی خرید خودرو است با سرگردانی در بازار نمی‌تواند محصول مورد نیاز خود را خریداری کند. هرکس قیمت نجومی را برای خودروها اعلام می‌کند که این رقم با قیمت‌های یک ماه گذشته تفاوت قابل توجهی دارد.

به اعتقاد فروشندگان خودرو توقع بر این بود تا بازار شب عید پررونقی داشته باشیم اما متاسفانه روند صعودی قیمت دلار به همراه کندی در صدور فاکتور خودروها توسط خودروسازان باعث شده تا معاملات در بازار کاهش پیدا کند و خریداران به سختی بتوانند محصول مورد نیاز خود را تهیه کنند.

جالب اینجاست اگر کسی بخواهد خودرویی خریداری کند با پاسخ منفی فروشندگان روبرو می‌شود و حتی در برخی از موارد خودروها از شهرستان راهی تهران می‌شود تا در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

فروشندگان خودرو می‌گویند خودرو در بازار کم است خریدار به خاطر تغییرات نرخ تورم و روند صعودی دلار می‌خواهد نقدینگی خود را به خودرو تبدیل کند از طرفی فروشنده نیز نگران زیان خود از محل فروش خودرو است. صبر می‌کند به این امید در سال آینده سود بیشتری را در معامله کسب کند.

روی هم رفته بازار خودرو در شب عید شاهد هیچ رونق معامله ای نیست و در حالت انتظار قرار دارد. از آن طرف قیمتها نیز مدام رقم های نجومی را ثبت می کنند.

بررسی ها نشان می ‌دهد قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی در دو هفته اخیر رشد 5 تا 6 درصدی را تجربه کرده است به نحوی که خودرو دنا توربو اتوماتیک که یک ماه گذشته به 930 میلیون تومان رسیده بود، امروز قیمت 970 میلیون تومان را برای خود ثبت کرده است. پژو 207 اتوماتیک با سقف پانوراما نیز با افزایش 60 میلیون تومانی به قیمت 980 میلیون رسیده است.

تسنیم

اخبار مرتبط
تکمیل مراحل ثبت نام خودرو تنها از طریق مراجعه به سایت ثبت نام سایپا یعنی یعنی https://saipa.iranecar.com/public/home انجام می شود، درصورتی که متقاضیان نسبت به تکمیل وجه از طریق سایت دیگری اقدام کنند، مسئولیتی متوجه شرکت سایپا نخواهد بود.
جک J4 یکی از سدان‌های جمع و جوری است که هم‌زمان با هم‌وطنان چینی‌اش، بسترن B30 و بی وای دی F3 به بازار ایران رسید. پیش از ورود این خودرو در سال ۹۷، کرمان موتور جک J3 و جک J5 را روی خط مونتاژ داشت که به ترتیب در سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۶ به پایان کار خود رسیدند.
لی جون، بنیانگذار چینی شیائومی اعلام کرد که تا ۲۴ آوریل ۷۵ هزار و ۷۲۳ سفارش برای سدان الکتریکی SU۷ اسپرت خود ثبت کرده است و قصد دارد بیش از ۱۰ هزار دستگاه را در ژوئن تحویل دهد.
ساینا خودرویی است که مراحل طراحی آن توسط سایپا صورت گرفته‌است و از موتور ام۱۵ و استاندارد یورو۴ و یورو۵ برخوردار است. شرکت سایپا تاکنون ۵ تیپ ساینا از جمله ساینا اتوماتیک، ساینا اس، ساینا ئی‌ایکس، ساینا اس‌ایکس و ساینا لوکس اتوماتیک تولید کرده‌است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها