شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

آخرین مهلت ثبت نام ۱۲ خودرو خارجی در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی

12 اسفند 1402
آخرین مهلت ثبت نام ۱۲ خودرو خارجی در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی

مهلت ثبت نام برای یکی از ۱۲ خودرو خارجی در سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی اعلام شد.

به گزارش بانک اول مهلت ثبت نام برای یکی از ۱۲ خودرو خارجی در سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی تا پایان امروز شنبه خواهد بود.

عرضه ۱۲ محصول خارجی در حالی از چهارشنبه گذشته  در سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی شروع شده که ساعت ۲۳:۵۹ امروز شنبه به پایان می رسد. هرچند امکان تمدید هم وجود دارد.

براساس این گزارش، امکان ثبت نام برای متقاضیانی است که اسفند سال گذشته ثبت‌نام کرده بودند و متقاضیان می‌توانند یک اولویت از سبد محصولات اعلامی را انتخاب کنند. هیچ‌ گونه ثبت‌نام جدیدی هم در این مرحله انجام نمی شود.

الف- خودروهای دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی:

تبصره: قیمت مندرج در جدول شماره یک، قیمت قطعی در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره‌گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و... به قیمت‌های فوق اضافه می‌شود که واردکنندگان با رعایت آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو می‌توانند نسبت به دریافت آن اقدام کرده و در موعد مقرر نسبت به تحویل خودرو اقدام کنند.

ب- خودروهای دارای قیمت علی‌الحساب در مبادی ورودی

تبصره ۱- قیمت خودرو به صورت علی‌الحساب اعلام شده و قیمت در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره‌گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و... در هنگام صدور فاکتور نهایی به قیمت‌های قطعی و مصوب اضافه خواهد شد. واردکنندگان می‌توانند پس از فراخوان اولیه و با دریافت ۵۰درصد قیمت علی‌الحساب نسبت به انعقاد قرارداد با متقاضی اقدام کند.

تبصره ۲ - قیمت قطعی خودروهای مذکور پس از ارایه کلیه مستندات و مدارک مثبته و بر اساس آخرین ضوابط و مقررات تعیین و متعاقباً در سامانه بارگذاری خواهد شد.

تبصره ۳ - عدم واریز وجه در هر یک از مراحل ذکر شده و حداکثر ۵ روز پس از فراخوان صورت گرفته، به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت‌بندی سامانه خودروهای وارداتی حذف می‌شود.

تبصره ۴ - کلیه شرکت‌های واردکننده می‌بایست مطابق آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو نسبت به تحویل خودرو و دریافت وجه از مشتریان اقدام کنند و در صورت تاخیر در تحویل و... قراردادهای مذکور مشمول جرایم مندرج در آیین‌نامه فوق خواهند شد.

تبصره ۵ - تخصیص خودرو در این مرحله بر اساس رتبه ثبت‌نامی قبل متقاضی و اولویت انتخابی خودرو انجام می‌گیرد.

تبصره ۶ - آن دسته از ثبت‌نام کنندگان خودرو وارداتی که در مراحل قبل انتخاب خودرو انجام داده و در پرتال خود گزینه عدم تخصیص را مشاهده می‌کنند، در صورت تمایل نسبت به خودروهای ارائه شده در جداول فوق، در این مرحله خودرو جدید انتخاب کنند.

تبصره ۷ - اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح حسب ماده ۱۹ آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات بر عایدی سرمایه در اختیار نهادهای ذی‌ربط قرار می‌گیرد.

اخبار مرتبط
با این حال چند روز پیش سخنگوی تعزیرات حکومتی اعلام کرد که بنا به دستور رئیس جمهور مقرر شده تولید این خودرو در سال جاری نیز ادامه یابد. بر همین مبنا هم شرکت ایران خودرو با اعلام قیمت جدید برای پژو پارس، اقدام به ارسال فراخوان به متقاضیان کرد.
قیمت کارخانه ای فردا موتورز برای سوبا m۴ صفر مدل ۱۴۰۲ یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان اعلام شده است. با مطالعه جدول زیر اطلاعات کاملی درباره قیمت روز انواع خودرو فردا به دست خواهید آورد.
به عنوان مثال فردی کارت سوخت خود را به صورت کامل با قیمت ۳۰ میلیون تومان برای فروش گذاشته است. حتی امکان ثبت در دفتر اسناد هم برای فروش و انتقال کارت سوخت اعلام می‌شود.
وزیر صمت درباره برنامه های وزارت صمت در خصوص افزایش تولید خودرو و واردات خودرو از کشورهای آفریقایی توضیحاتی داد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها