شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

دلیل خرید بیت کوین توسط سازمان ها فاش شد!

15 اسفند 1402
 دلیل خرید بیت کوین توسط سازمان ها فاش شد!

قیمت بیت کوین از اوایل سال جاری بیش از ۵۵ درصد افزایش یافته که عمدتاً به دلیل تایید صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین بوده است روند اخیر قیمت این رمزارز باعث ایجاد بحث‌هایی در بین رهبران صنعت در مورد علت علاقه سرمایه‌گذاران سازمانی به حوزه کریپتو، شده است.

به گزارش بانک اول سرگئی نظروف (Sergey Nazarov)، بنیانگذار چین‌لینک، در مصاحبه اخیر خود عنوان کرده که هجوم سرمایه‌گذاران جدید به بازار بیت‌کوین از تغییر وضعیت سیستم مالی جهانی سرچشمه می‌گیرد.

وی پیش‌بینی می‌کند که توکنیزه کردن دارایی‌های واقعی، آینده مالی جهان را تشکیل می‌دهد.

نظروف تاکید کرد که موسسات مالی بزرگ در حال آماده شدن برای توکنیزه کردن دارایی‌های واقعی هستند.

به همین ترتیب، لری فینک (Larry Fink)، مدیرعامل بلک‌راک (BlackRock) نیز معتقد است که توکنیزه کردن دارایی‌های واقعی یک پیشرفت تکنولوژیکی بزرگ با پتانسیل تغییر نحوه مدیریت دارایی‌ها است.

در همین حال، به گفته رابرت کندی جونیور (Robert Kennedy Jr)، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده، عامل مهم دیگری که باعث علاقه سازمان‌ها به بیت کوین می‌شود، نقش محافظتی آن در برابر تورم است.

 کندی خاطرنشان کرد که عملکرد اخیر قیمت بیت کوین، اعتبار آن را به عنوان سپری در برابر تمایلات بانک‌های مرکزی به چاپ پول بیشتر (که منجر به تورم می‌شود) تقویت کرده است.

او همچنین به اهمیت ماهیت آزاد تراکنش‌های بیت کوین اشاره و آن را به آزادی بیان تشبیه کرد.

در نهایت، مایک نووگراتز (Mike Novogratz)، مدیرعامل گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital) اظهار داشت که پتانسیل رشد بیت کوین همچنان موجب جذب تعداد بیشتری از سرمایه‌گذاران خواهد شد.

به گفته وی، نسل بومر (متولدین ۱۹۴۶ تا ۱۹۶۴) که ۸۵ تریلیون دلار از ثروت جهانی را در اختیار دارند، می‌توانند از طریق صندوق‌های ETF وارد حوزه سرمایه‌گذاری در بیت کوین شوند.

او عنوان کرد که بیش از نیمی از شرکت‌های مشاوره سرمایه‌گذاری می‌توانند این فرآیند را تسهیل کنند.نووگراتز همچنین بیان داشت که ارزش بازار بیت کوین ممکن است در آینده از طلا پیشی بگیرد.

وی این پیش‌بینی را بر اساس رفتار نسل‌های جوان‌تر، به‌ویژه نسل Z (متولدین ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۰) و نسل Y (متولدین ۱۹۸۱ تا ۱۹۹۵)، که بیت‌کوین را به دارایی‌های سنتی مانند طلا ترجیح می‌دهند، انجام داده است.

اخبار مرتبط
با همه این‌ها لازم است که بدانیم بهترین صرافی ارز دیجیتال چه ویژگی‌هایی دارد تا بتوانیم به عنوان یک کاربر با دیدگاه باز انتخاب داشته باشیم. لذا ما در ادامه این مطلب شما را با معیارهای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال آشنا می‌کنیم.
با گذشت زمان، این ثبات ناشی از تقاضای جهانی منجر به کاهش تورم، افت نرخ بهره برای کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان آمریکایی شده و به ایالات متحده اجازه داده تا کسری‌های مالی و تجاری خود را بدون تحمل پیامدهای منفی جبران کند. البته ایالات متحده با استفاده از ابزار دلار می‌تواند با جمع‌آوری داده‌های تجارت جهانی و دسترسی به حساب‌های دلاری و سیستم مالی اهرم فشاری را در اختیار داشته باشد.
قیمت هر دلار آمریکا که ظرف روزهای گذشته شیب صعودی به‌خود گرفته بود، پس از پاسخ نظامی ایران و نمایش قدرت منطقه‌ای ایران عقب‌نشینی کرد و با نزول مواجه شد.افرادی که شنبه شب تحت تاثیر جو روانی ایجاد شده تتر خریدند با نزول های سنگین مواجه شدند
پس از واکنش شب گذشته ایران به حمله موشکی چندی قبل رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و شهادت مستشاران ایرانی، ارزش بیت‌کوین و سایر رمزارزها امروز سقوط کرد. قیمت بیت‌کوین، به میزان هفت درصد در کمتر از یک ساعت، کاهش یافت و قیمت سایر ارزهای دیجیتال نیز با اقدام جمهوری اسلامی ایران در سرزمین‌های اشغالی در پاسخ به آنچه در دمشق رخ داد، به شدت سقوط کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها