دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

جدید‌ترین جزئیات از نحوه ثبت‌نام سامانه املاک و اسکان اعلام شد

16 اسفند 1402
جدید‌ترین جزئیات از نحوه ثبت‌نام سامانه املاک و اسکان اعلام شد

با توجه به ارسال پیامک‌هایی از سوی سامانه املاک و اسکان جزئیات جدیدی در این باره اعلام شد.

به گزارش بانک اول در حالی که سامانه املاک و اسکان از فرودین سال ۱۴۰۰ راه اندازی شده نقش بسیار موثری در بهبود وضعیت بازار مسکن و شناسایی خانه‌های خالی دارد و طبق قانون باید تمامی سرپرستان خانوار‌ها در سامانه املاک ثبت نام کنند.

این در حالی است که تا به امروز همچنان بسیاری از هم وطنان در این سامانه ثبت نام نکرده اند در صورتی که طبق قانون باید تمامی قراردادهای مسکن و دریافت خدمات اداری و بانکی از طریق اتصال به سامانه املاک و اسکان باشد به طوری که اگر فردی در این سامانه ثبت نام نکرده باشد نمی تواند خدماتی دریافت کرد.

بر اساس این گزارش در همین رابطه پیش از این ابوالفضل نوروزی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: طبق قانون باید تمامی افراد از جمله مالکان و مستأجران در سامانه املاک و اسکان ثبت نام کنند و در صورت عدم ثبت نام خانه های آنها به عنوان خالی محسوب شده و از آنها مالیات دریافت می شود.

گفتنی است با توجه به آنکه بسیاری از ثبت نام کنندگان و مراجعه کنندگان همچنان برای ثبت نام با مشکل و یا سوال مواجه هستند حسین جنتی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرد: با توجه به ارسال پیامک برای برخی شهروندان استان تهران مبنی بر ثبت اطلاعات مالکیتی املاک و مستغلات خود و محل اسکان خانواده در سامانه املاک و اسکان کشور به آدرس amlak.mrud.ir لازم است شهروندان تهرانی در صورت بروز هرگونه ابهام به اداره بازرسی مستقر در ساختمان شماره ۲ اداره کل راه و شهرسازی استان تهران واقع در خیابان نجات الهی شمالی مراجعه کنند.

او گفت: برای ثبت قراردادهای اجاره در سامانه خودنویس نیز باید تمامی افراد در سامانه املاک و اسکان ثبت نام کنند.

وی اظهار کرد: در طول ایام هفته نیز اداره بازرسی از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ تا ۱۳ با شماره تماس ۸۸۹۲۳۹۰۱ تا ۴ داخلی ۱۳۴۱ پاسخگوی همشهریان است‌.

بر اساس این گزارش باید تمامی متقاضیان در این سامانه ثبت نام کنند تا از پرداخت مالیات معاف شوند.

اخبار مرتبط
در هفته های گذشته وزارت کار از ما به عنوان رئیس کانون عالی دعوت کرد و جلسه مشورتی برگزار شد. در آن جلسه پیشنهاد افزایش 35درصدی حق مسکن از سوی دولت مطرح شد که در صورت موافقت اعضای شورای عالی کار آن مصوبه به دولت برود. این پیشنهاد برای جامعه کارگری که 70درصد دستمزد خود را صرف اجاره بها می کند بسیار اندک است, اما به عنوان عضوی از جامعه کارگری خواستار برگزاری جلسه شورای عالی کار با حضور تمام شرکای اجتماعی هستیم تا بتوانیم با خرد جمعی فکری به حال شرایط دشوار و سخت معیشت کارگران کنیم.
اداره کل راه و شهرسازی استان تهران مهرماه سال قبل نیز با ارسال پیامک به شرح زیر به متقاضیان نهضت ملی مسکن نسبت به حذف از این پروژه ملی در صورت عدم واریز 240 میلیون تومان تا 20 مهر هشدار داده بود: «اخطار حذف از پروژه،‌ به‌علت عدو واریز آورده اعلامی: متقاضی محترم نهضت ملی مسکن آقا/خانم... ؛ عدم واریز سهم آورده موجب توقف پروژه شده است. چنانچه تا تاریخ 1402/07/20 ساعت 00:00 مبلغ 2/400/000/000 ریال به شماره حساب ... واریز ننمایید از پروژه حذف شده و جایگزینی برای شما انتخاب خواهد شد.»
ماده ۱۳ این طرح که به عنوان ماده(۵) به قانون مالیات‌های مستقیم الحاق می‌شود به دارایی‌هایی همچون املاک اشاره دارد که مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نمی‌شوند.
قیمت اسمی یک مترمربع آپارتمان در تهران، در فاصله سال ۹۰ تا پایان ۱۴۰۲، از یک میلیون و ۹۰۰‌هزار تومان به ۷۵ میلیون و ۷۰۰‌هزار تومان رسید و ۴۰ برابر شد. اما قیمت واقعی مسکن در این فاصله، ۲.۳ برابر شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها