شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

واریزی مهم دولت تا روز جمعه

23 اسفند 1402
واریزی مهم دولت تا روز جمعه

طبق اعلام پیشین سازمان هدفمندی یارانه‌ ها، یارانه دهک ‌های یک تا سه روز جمعه ۲۵ اسفند ماه به حساب شان واریز می‌ شود.

به گزارش  بانک اول یارانه دهک‌ های یک تا سه در روز جمعه ۲۵ اسفند ماه به حسابشان واریز می‌ شود. علاوه بر یارانه نقدی، یارانه تشویقی در قالب کالابرگ الکترونیکی به گروه‌های یک تا سه تعلق می‌گیرد. علیرضا عسگریان معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، از ۳۰ برابر شدن استفاده مردم از طرح فجرانه کالابرگ (یارانه مضاعف ۲۲۰ هزار تومانی) از زمان اجرای آن خبر داد.

ارائه تشویقی که در قالب طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی طراحی شده، بدون اعمال شرط خرید ۲۰۰ هزار تومانی تعلق می‌گیرد و طبق وعده اعلام شده از سوی وزارت رفاه این طرح به‌ مدت سه ماه یعنی از ۱۷ بهمن تا ۱۷ اردیبهشت سال آینده ادامه خواهد داشت.

اخبار مرتبط
طرح پرداخت یارانه معیشتی به مادران دارای فرزند شیرخوار (یسنا) که تاکنون فقط برای دهک اول درآمدی در ۸ استان اجرا می‌شد، از دیروز به‌صورت کشوری اجرا شده و حالا تمام مادران واجد شرایط این طرح در همه استان‌ها و در سه دهک کم‌درآمد، این اعتبار را دریافت می‌کنند.
تاکنون مبلغ یارانه مازاد برای این دسته از مادران معادل ۴۰۰ هزار تومان بود؛ اما اکنون طبق اظهارات صورت مرتضوی، اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی به میزان حدود ۶۰۰ هزار تومان برای مادران واجد شرایط در تمام استان‌های کشور تأمین شده است و افراد شامل این طرح می‌توانند اقدام به خرید کنند.
سخنگو سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در این خصوص به مهر گفت: در خانوارهای دهک دهم افرادی هستند که به واسطه وجود یکی از فرزندان یا یکی از اعضای زیرمجموعه آنها باعث شده که آن خانواده جز دهک دهم باشند. به عنوان مثال فرزند بالای ۱۸ سال دارد که دارای درآمد بوده و حقوق بالاتر از سایر اعضای خانوار دارد و همین امر سبب می‌شود که خانوار در دهک دهم قرار گیرد.
حضور فرزندان خانوار بالای ۱۸ سال و شاغل در خانواده سطح درآمد پدر خانواده را به عنوان سرپرست خانوار افزایش می‌دهد. این امر خانوار را در دهک دهم قرار داده و یارانه نقدی ندارد. راه‌حل چیست؟

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها