شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

رونق بازار ارزهای دیجیتال / رمز موفقیت فاش شد!

05 فروردین 1403
رونق بازار ارزهای دیجیتال / رمز موفقیت فاش شد!

مدیر عامل ریپل راز ر رمز موفقیت رمز ارز XRP را فاش کرده است.

به گزارش بانک اول بازار ارزهای دیجیتال، مورد توجه بسیاری افراد و شرکت ها قرار رفته و امروزه بسیاری از معاملات جهانی با رمز ارز ها صورت می گیرد.

برد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse)، مدیرعامل ریپل، با اشاره به رونق اخیر بازار ارزهای دیجیتال، بر اهمیت کاربرد واقعی ارزهای دیجیتال برای موفقیت در این دوره تاکید کرد.

او معتقد است که صرف‌نظر از هیجانات مقطعی در بازار، تنها ارزهای دیجیتالی که کاربردی در دنیای واقعی دارند، می‌توانند در بلندمدت موفق باشند.

گارلینگهاوس در پلتفرم X، ضمن اشاره به عوامل موثر بر بازار صعودی سال ۲۰۲۴، مانند هجوم سرمایه به صندوق‌های قابل‌معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین و همچنین، نزدیک شدن به رویداد هاوینگ، بر نقش حیاتی کاربرد یک ارز دیجیتال در موفقیت آن تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد که با وجود تاثیرگذاری نوسانات قیمت بیت کوین بر سایر ارزهای دیجیتال، رمز موفقیت نهایی، کاربرد واقعی در دنیای تجارت و امور مالی است.

به گفته گارلینگهاوس، رمز موفقیت ارز دیجیتال ریپل (XRP) نیز در همین نکته نهفته است. ریپل به عنوان یک ارز واسطه عمل می‌کند و امکان مبادلات آسان و کم‌هزینه بین ارزهای دیجیتال و ارزهای فیات را برای موسسات مالی فراهم می‌آورد.

این ارز دیجیتال همچنین قابلیت انجام تراکنش‌های بین‌المللی سریع و کارآمد را داراست. اظهارات اخیر گارلینگهاوس بارها توسط کارشناسان مختلف نیز تایید شده است.

برای مثال، تحلیلگری با نام JackTheRippler ضمن اشاره به کاربرد قابل‌توجه ریپل، بر این باور است که در صورت اولویت یافتن کاربرد در بازار ارزهای دیجیتال، ریپل می‌تواند به عنوان بیت کوین بعدی مطرح شود.

لازم به ذکر است که در سال ۲۰۲۳، طی مصاحبه‌ای با بلومبرگ، از گارلینگهاوس سوال شد که آیا او XRP را به عنوان بیت کوین بعدی در نظر می‌گیرد؟

مدیرعامل ریپل در پاسخ به این سوال اعلام کرد که ریپل با فعالیت جهت حل مشکلات واقعی، می‌تواند فرصت‌های‌ قابل‌توجهی برای افزایش ارزش XRP ایجاد کند.

به گفته وی، XRP هسته اصلی چیزی هدفی است که ریپل قصد دستیابی به آن را دارد.

ریپل لبز (Ripple Labs) یک شرکت بزرگ واقع در سانفرانسیسکو آمریکاست که شبکه ریپل و ارز دیجیتال XRP را توسعه داد و پشتیبانی می‌‌کند. برخلاف سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم، هدف ریپل این نبود که بانک‌ها را از بین ببرد، بلکه این بود که خدمات بانک‌ها را بهتر کند و انتقال بین‌المللی پول را سریع‌تر، ارزان‌تر و غیرمتمرکز‌تر کند. در حقیقت ریپل قصد داشت به نسخه غیرمتمرکز شبکه‌ای مانند سوییفت (SWIFT) تبدیل شود.

ریپل با XRP فرق دارد!

وقتی مردم نام ریپل را می‌شنوند، بلافاصله فکرشان به‌سمت ارز دیجیتال آن یعنی XRP می‌رود. اما اولین نکته اساسی که باید بدانید این است که ریپل با XRP کمی فرق دارد. در واقع ریپل با سایر ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین یا  اتریوم هم تفاوت‌های زیادی دارد.

وقتی ارز دیجیتال اتریوم (ETH) می‌خرید، به این معنی است که روی شبکه اتریوم سرمایه‌گذاری می‌کنید. وقتی ارز دیجیتال (BTC) می‌خرید یعنی روی شبکه بیت کوین سرمایه‌گذاری می‌کنید؛ اما وقتی ارز دیجیتال XRP می‌خرید الزاماً روی ریپل سرمایه‌گذاری نکرده‌اید.

البته در بین جامعه ارزهای دیجیتال وقتی نام ریپل به میان می‌آید، منظور همان ارز دیجیتال XRP است؛ اما لازم است بدانیم که این دو مفهوم در حقیقت با یکدیگر متفاوت هستند.

اخبار مرتبط
با همه این‌ها لازم است که بدانیم بهترین صرافی ارز دیجیتال چه ویژگی‌هایی دارد تا بتوانیم به عنوان یک کاربر با دیدگاه باز انتخاب داشته باشیم. لذا ما در ادامه این مطلب شما را با معیارهای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال آشنا می‌کنیم.
با گذشت زمان، این ثبات ناشی از تقاضای جهانی منجر به کاهش تورم، افت نرخ بهره برای کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان آمریکایی شده و به ایالات متحده اجازه داده تا کسری‌های مالی و تجاری خود را بدون تحمل پیامدهای منفی جبران کند. البته ایالات متحده با استفاده از ابزار دلار می‌تواند با جمع‌آوری داده‌های تجارت جهانی و دسترسی به حساب‌های دلاری و سیستم مالی اهرم فشاری را در اختیار داشته باشد.
قیمت هر دلار آمریکا که ظرف روزهای گذشته شیب صعودی به‌خود گرفته بود، پس از پاسخ نظامی ایران و نمایش قدرت منطقه‌ای ایران عقب‌نشینی کرد و با نزول مواجه شد.افرادی که شنبه شب تحت تاثیر جو روانی ایجاد شده تتر خریدند با نزول های سنگین مواجه شدند
پس از واکنش شب گذشته ایران به حمله موشکی چندی قبل رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و شهادت مستشاران ایرانی، ارزش بیت‌کوین و سایر رمزارزها امروز سقوط کرد. قیمت بیت‌کوین، به میزان هفت درصد در کمتر از یک ساعت، کاهش یافت و قیمت سایر ارزهای دیجیتال نیز با اقدام جمهوری اسلامی ایران در سرزمین‌های اشغالی در پاسخ به آنچه در دمشق رخ داد، به شدت سقوط کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها