ﺳﻪشنبه, 11 اردیبهشت 1403 2024,April

رشد ۵۶۰۰ واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته

15 فروردین 1403
رشد ۵۶۰۰ واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه ۱۵ فروردین ماه) با ۵ هزار و ۶۴۲ واحد رشد در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار و ۹۰۶ واحدی قرار گرفت.

به گزارش بانک اول شاخص هم‌وزن اما در روز جاری با ۱۲۸ واحد کاهش به ۷۵۹ هزار و ۶۹۶ واحد و شاخص قیمت هم وزن با ۷۲ واحد کاهش به ۴۲۶ هزار و ۸۴۳ واحد رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۷ میلیارد سهم و اوراق مالی را به ارزش ۳۶ هزار میلیارد ریال با انجام ۳۷۷ هزار معامله دادوستد کردند.

نمادهای فملی، فولاد، نوری، شپنا، سیستم، فارس و ثفارس بیشترین اثر را بر شاخص بورس گذاشتند و همگی باعث رشد شاخص شدند.

شاخص فرابورس ایران اما در معاملات امروز با ۵۴ واحد کاهش، به ۲۵ هزار و ۵۷۹ واحد رسید.

معامله‌گران در بورس در فرابورس ایران حدود ۲۲۳ هزار معامله انجام دادند که حاصل آن تغییر مالکیت حدود ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون سهم و اوراق بود.

نمادهای فزر و سپیدار بیشترین اثر مثبت و نمادهای تجلی، وسپهر، آریان، خاور و آریا بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند.

اخبار مرتبط
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران بیش از 11 هزار واحدی دیگر افت کرد تا مسر نزولی ( هر چند کوتاه ) اردیبهشت ماه را ساخته باشد . شاخص هم وزن نیز با افت بیش از 5290 واحدی بازار را به پایان برد.
بر این اساس در روز یکشنبه 16 اردیبهشت سنگ آهن، کنسانتره سنگ آهن، گندله و آهن اسفنجی، ورق اختصاصی و سایر محصولات عرضه شده طبق روال شنبه هر هفته در تالار صنعتی، محصولات غیر بهین یابی در تالار فرآورده های نفتی عرضه می‌شود.
در این روز به ترتیب نماد‌های فملی، فولاد، شپنا و شبندر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و عامل افت بازار سرمایه شدند.
اهالی بازار سرمایه به دست به دست کردن تصویر دیده بان بازار اوراق بدهی دولتی در فضای مجازی همچنان از دولت گله دارند و بازار را در تسخیر اوراق دولتی می‌خوانند. این موضوع مدت‌ها است که بلای بازار سرمایه شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها