چهارشنبه, 12 اردیبهشت 1403 2024,May

صف‌آرایی هنرمندان نامدار موسیقی علیه هوش مصنوعی

16 فروردین 1403
صف‌آرایی هنرمندان نامدار موسیقی علیه هوش مصنوعی

هوش مصنوعی برای موسیقی‌دانان به تهدیدی جدی تبدیل شده است و ۲۰۰ هنرمند اعتراض خود را به ابزارهای مبتنی‌بر این فناوری اعلام کردند.

به گزارش بانک اول  گروهی متشکل از ۲۰۰ موسیقی‌دان، خواننده و ترانه‌سرا با امضای نامه‌ای سرگشاده، از شرکت‌های فناوری و توسعه‌دهندگان خواسته‌اند با هوش مصنوعی، خلاقیت انسانی را در حوزه‌ی موسیقی تضعیف نکنند.

ازجمله امضاکنندگان نامه می‌توان به بیلی آیلیش، چپل رون، الویس کاستلو، گریتا ون ‌فلیت، ایمجین درگنز، جان بن جووی، برادران جوناس، کیتی پری، مک دیمارکو، میراندا لمبرت، نیکی میناژ و شریل کرو اشاره کرد.

در نامه‌ی اعتراضی هنرمندان علیه هوش مصنوعی آمده است: «هوش مصنوعی درصورتی‌که غیرمسئولانه استفاده شود، تهدید بزرگی برای توانایی ما در محافظت از حریم خصوصی، هویت، موسیقی و معیشت‌مان ایجاد می‌کند. برخی شرکت‌های بزرگ، بدون اجازه، از آثار ما برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. این موضوع برای بسیاری از موسیقی‌دانان، هنرمندان و ترانه‌سراهایی که تلاش می‌کنند امرار معاش کنند، فاجعه‌آمیز خواهد بود.»

به‌دلیل پیشرفت‌های هوش مصنوعی، اکنون ساخت دیپ‌فیک‌های باورپذیر از هنرمندان محبوب امکان‌پذیر است و این فناوری همچنان به پیشرفتش ادامه می‌دهد. برخی شرکت‌ها ازجمله ادوبی و Stability AI روی ابزارهای ساخت موسیقی با هوش مصنوعی کار می‌کنند و از موسیقی دارای مجوز یا بدون حق امتیاز برای آموزش مدل‌های خود بهره می‌برند.

موسیقی‌دانان با پیشرفته‌تر شدن فناوری همواره آسیب دیده‌اند. ابتدا اشتراک‌گذاری فایل، دانلود رایگان موسیقی را آسان کرد و اگرچه صنعت استریم به‌عنوان پاسخی برای آن مشکل از راه رسید، اما برای هنرمندان راضی‌کننده نبود.

از آنجاکه قوانین حق نشر لزوماً به اندازه‌ی کافی برای رسیدگی به هوش مصنوعی کافی نیست، هرنوع شکایت علیه ابزارهای مبتنی‌بر این فناوری به‌احتمال زیاد به‌ نتیجه نخواهد رسید.

اخبار مرتبط
موسوی‌پور با بیان اینکه این دوربین‌های نظارت تصویری هوشمند نیستند، گفت: درحال حاضر یک کاربر باید این دوربین‌ها کنترل کند، اما ما به دنبال این هستیم که با استفاده از ظرفیت هوش‌مصنوعی این دوربین‌ها بتوانند معابر را رصد کرده و در صورت وقوع تخلف یا وضعیت غیرعادی نظیر تصادف و ... موضوع ثبت و اعلام کنند. این اقدام امکان اجرا دارد و ما باید سامانه مربوطه را روی دوربین‌ها نصب کنیم.
بسیار در مورد تکامل باورنکردنی هوش مصنوعی از نظر عملکرد آن در برابر انسان صحبت می‌شود. تقریباً در سراسر جهان، هوش مصنوعی در طیف وسیعی از وظایف مبتنی بر عملکرد از انسان پیشی گرفته است که نیاز به توسعه معیارهای جدید و چالش برانگیزتر دارد. مسلماً این درجه از توسعه را می‌توان با برچسب «خوب» طبقه‌بندی کرد، اما این گزارش به روی دیگر سکه در مورد تکامل سریع هوش مصنوعی می‌پردازد.
ویژگی‌های مختلف جمنای رایگان مانند پردازش تصاویر و تولید متن در Gemini Advanced پیشرفته‌تر و جامع‌تر می‌شوند و تجربه‌ی استفاده از هوش مصنوعی چندوجهی با قابلیت‌های پیشرفته را به کاربر منتقل می‌کنند.
تحلیل نقش هوش مصنوعی در پیش‌بینی و مدل‌سازی تغییرات اقلیمی و اثرات آن بر سیاره زمین در رویدادهای شدید آب‌وهوایی از اهمیت بالایی برخوردار است. هوش مصنوعی از شبکه‌های مختلف استفاده می‌کند که بر روی پیش‌بینی‌های آب‌وهوای جهانی آموزش ببیند تا مشکلات را در مدل‌های آب‌وهوای فعلی تصحیح کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها