ﺳﻪشنبه, 11 اردیبهشت 1403 2024,April

جزئیات دریافت وام ازدواج برای جوانان

21 فروردین 1403
 جزئیات دریافت وام ازدواج برای جوانان
مدیرعامل بانک مسکن از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به ۱۶ هزار و ۹۵۸ جوان به مبلغ ۳۴ هزار و ۳۵۳ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

مدیرعامل بانک مسکن از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به ۱۶ هزار و ۹۵۸ جوان به مبلغ ۳۴ هزار و ۳۵۳ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش بانک اول سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن، گفت: بانک مسکن از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون، به ۶۷ هزار و ۳۵۷ جوان متقاضی، تسهیلات ازدواج به مبلغ بیش از ۸۹ هزار و ۱۰ میلیارد ریال پرداخت کرده است که از این تعداد، ۱۶ هزار و ۹۵۸ فقره به مبلغ ۳۴ هزار و ۳۵۳ میلیارد ریال مربوط به سال گذشته (۱۴۰۲) بوده است.

وی با تاکید بر اهمیت ازدواج جوانان در تشکیل خانواده سالم و پویا، کاهش آسیب‌های اجتماعی و رشد اقتصادی کشور از طریق افزایش جمعیت و نیروی کار فعال، گفت: هموار کردن مسیر و افزایش توان مالی جوانان برای ازدواج آسان، از وظایف و تکالیف قانونی و شرعی ماست؛ در همین راستا بانک مسکن در پرداخت تسهیلات ازدواج به جوانان، اهتمام ویژه‌ای مبذول داشته است.

 
 

اقتصادنیوز: بررسی‌ها نشان می‌دهد صف انتظار برای دریافت وام ازدواج در بانک صادرات نسبت به دیگر بانک‌ها طولانی‌تر بوده و بانکی که کمترین تعداد متقاضی در صف انتظار را دارد بانک گردشگری، دی و بانک مشترک ایران ونزوئلا بوده و به نظر می‌رسد این بانک‌ها در سال 1403 تسهیلات ازدواج را به متقاضیان جدید زودتر پرداخت کنند.

مدیرعامل بانک مسکن بیان‌داشت: به زوج‌هایی که قبلاً تسهیلات ازدواج دریافت نکرده و تاریخ عقد آن‌ها بعد از یکم فروردین‌ماه ۱۳۹۸ بوده، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت شده است. بر این اساس، حداقل این تسهیلات در سال گذشته برای هر یک از متقاضیان، مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله و برای زوج‌های زیر ۲۵ سال و زوجه‌های زیر ۲۳ سال، ۲۲۰ میلیون تومان بوده است.

حسینی ادامه‌داد: سقف تسهیلات ازدواج برای افراد مشمول ماده ۵۰ قانون خدمات ایثارگران ۲ برابر است./مهر

اخبار مرتبط
از بهمن ماه سال گذشته که تسهیلات ودیعه مسکن در تهران به ۲۰۰ میلیون تومان رسید بسیاری از مستاجران در پشت صف‌های بانک‌ها برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن قرار گرفته اند در صورتی که همین افزایش ۵۰ میلیون تومانی تسهیلات در طی چند ماه گذشته آثار و تبعات خود را روی بازار اجاره گذاشته است.
بازنشستگان تامین اجتماعی و بازنشستگان کشوری، دو مسیر متفاوت برای دریافت وام دارند.
برای ثبت نام وام فرزند آوری ۱۴۰۳، افراد باید شرایط لازم را برای اخذ این وام قرض‌الحسنه داشته باشند. برخی از این شرایط عبارتند از:
افرادی که مایل به دریافت وام 100 میلیون تومانی خرید کالای بانک آینده هستند باید در یکی از شعب این مجموعه سپرده بلندمدت داشته باشند. این وام دارای سود 23 درصدی است و افراد بعد از دریافت آن حداکثر طی مدت زمان 36 ماه امکان بازپرداخت را دارند. لازم به ذکر است که طرح طراوت بانک آینده تنها مختص مشتریان این مجموعه نبوده و افرادی که دارای حساب قبلی نیستند نیز می‌توانند در حال حاضر با افتتاح سپرده این وام را دریافت کنند

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها