دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

جزئیات جدید از مبلغ وام و حقوق بازنشستگان

28 فروردین 1403
جزئیات جدید از مبلغ وام و حقوق بازنشستگان

رئیس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی تهران گفت: وام بازنشستگان تامین اجتماعی امسال افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش بانک اول  علی دهقان‌کیا، رئیس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی تهران با اشاره به پروسه پرداخت وام به بازنشستگان این سازمان اظهار کرد: سال گذشته بر اساس برنامه‌ریزی قرار بود ۵۰۰ هزار نفر از بازنشستگان در سطح کشور از تسهیلات وام قرض‌الحسنه استفاده کنند که در نهایت حدود ۲۶۰ هزار نفر از بازنشستگان، از این تسهیلات استفاده کردند.

رئیس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی تهران افزود: مابقی بازنشستگان نیز به دلیل عدم تامین اعتبار نتوانستند از تسهیلات وام قرض‌الحسنه در سال گذشته استفاده کنند.

رئیس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی تهران، تصریح کرد: در سال گذشته وام ۲۰ میلیون تومانی توسط بانک رفاه به بازنشستگان پرداخت می‌شد و امسال میزان وام بازنشستگان افزایش می‌یابد.

دهقان‌کیا با اشاره به رایزنی و مکاتبات انجام شده با سازمان تامین اجتماعی جهت افزایش وام بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال رقم وام بازنشستگان به ۳۰ میلیون تومان افزایش پیدا بکند که البته این موضوع مستلزم اخذ مجوز از هیئت مدیره از سازمان تامین اجتماعی است، اما پیش‌بینی می‌شود که مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.

رئیس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی تهران همچنین به پرداخت حقوق و مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: حقوق بازنشستگان نیز بر اساس جدول هر ماه از بیستم آغاز و همچنین افزایش حقوق مستمری بازنشستگان از اردیبهشت‌ماه آغاز و علاوه بر اینکه مابه‌التفاوت افزایش حقوق فروردین ماه نیز به حساب آنها واریز خواهد شد.

اخبار مرتبط
از بهمن ماه سال گذشته که تسهیلات ودیعه مسکن در تهران به ۲۰۰ میلیون تومان رسید بسیاری از مستاجران در پشت صف‌های بانک‌ها برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن قرار گرفته اند در صورتی که همین افزایش ۵۰ میلیون تومانی تسهیلات در طی چند ماه گذشته آثار و تبعات خود را روی بازار اجاره گذاشته است.
بازنشستگان تامین اجتماعی و بازنشستگان کشوری، دو مسیر متفاوت برای دریافت وام دارند.
برای ثبت نام وام فرزند آوری ۱۴۰۳، افراد باید شرایط لازم را برای اخذ این وام قرض‌الحسنه داشته باشند. برخی از این شرایط عبارتند از:
افرادی که مایل به دریافت وام 100 میلیون تومانی خرید کالای بانک آینده هستند باید در یکی از شعب این مجموعه سپرده بلندمدت داشته باشند. این وام دارای سود 23 درصدی است و افراد بعد از دریافت آن حداکثر طی مدت زمان 36 ماه امکان بازپرداخت را دارند. لازم به ذکر است که طرح طراوت بانک آینده تنها مختص مشتریان این مجموعه نبوده و افرادی که دارای حساب قبلی نیستند نیز می‌توانند در حال حاضر با افتتاح سپرده این وام را دریافت کنند

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها