چهارشنبه, 12 اردیبهشت 1403 2024,May

جزئیات افزایش حقوق دولتی‌ها

30 فروردین 1403
جزئیات افزایش حقوق دولتی‌ها

بر اساس تصویب‌نامه هشتم فروردین هیأت وزیران، افزایش ضریب حقوق کارکنان مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت، نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی و شرکت‌های دولتی، شرکت ملی نفت، سازمان انرژی اتمی، سازمان‌های مشمول ماده ۵ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و بانک مرکزی معادل ۲۰درصد سال گذشته محاسبه خواهد شد.


به گزارش بانک اول همچنین افزایش حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلان مشمول و غیرمشمول قانون خدمات مدیریت کشوری طبق این بخشنامه معادل ۲۰درصد سال گذشته است و با این افزایش، نباید حداقل حقوق شاغلان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت، از حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلان مشمول قانون خدمات مدیریت کشوری کمتر شود.‌


در سال جاری، حق عائله‌مندی کارکنان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری معادل یک‌میلیون و ۴۰۰هزارو۴۱۰تومان و برای بازنشستگان معادل ۲۹۰۰امتیاز تعیین شده است. همچنین حق اولاد شاغلان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری برای سال‌جاری معادل ۸۵۹هزارو۵۶۲ تومان به ازای هر فرزند و برای بازنشستگان دارای فرزند تحت تکفل معادل ۱۷۸۰امتیاز تعيین شده است.
کمک‌هزینه عائله‌مندی برای کارمندان دارای ۳فرزند و بالاتر یک‌میلیون و ۸۲۰ هزار و ۵۳۳ تومان و برای بازنشستگان معادل ۳۷۷۰ امتیاز محاسبه خواهد شد و حق اولاد برای کارمندان دارای ۳ فرزند و بالاتر یک‌میلیون و ۱۱۷ هزار و ۴۳۰ تومان و برای بازنشستگان معادل ۲۳۱۴ امتیاز پرداخت می‌شود.‌ براساس تصویب‌نامه دولت، هیچ‌یک از حقوق‌بگیران اعم از شاغل و بازنشسته کشوری و لشکری در سال۱۴۰۳ نباید کمتر از ۱۰میلیون تومان دریافتی داشته باشند و باید مابه‌التفاوت تا ۱۰میلیون تومان با عنوان تفاوت تطبیق، در حقوق‌ها ترمیم شود.‌ همچنین پس از افزایش ۲۰درصدی حقوق مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و صندوق‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی، نباید حقوق بازنشستگان صندوق‌های کشوری و لشکری از ۹میلیون تومان کمتر باشد.‌


در این تصویب‌نامه، ضریب حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و قضات ۶۸هزارو۷۶۶ریال و ضریب حقوق کارمندان دولت و دستگاه‌های مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت، وزارت اطلاعات و پست‌های سیاسی وزارت امور خارجه ۴هزارو۸۲۹ریال تعیین شده است.‌ .

روزنامه همشهری

اخبار مرتبط
یکی از اقداماتی که امسال به صورت ویژه از همین الان شروع کرده‌ایم و داریم روی آن کار می‌کنیم، این است که ما بیکاران را با کد ملی شناسایی می کنیم، یعنی قبل از اینکه اصلاً بیکار خودش اعلام بکند یا مراجعه به زیرساخت‌های مختلف به سامانه‌ها و یا ادارات و مراجعه حضوری بکند شناسایی می کنیم.
در دولت سیزدهم اضافه برداشت نه به صورت جداگانه بلکه به صورت شبکه‌­ای وجود دارد. ما در کل شبکه بانکی شاهد کمبود ذخایر هستیم. این کمبود ذخایر که منجر به اضافه‌­برداشت می ­شود، علل سیاستی دارد. اتفاقی که باعث کمبود ذخایر و به دنبال آن اضافه‌­برداشت و افزایش پایه پولی شد، مطرح شدن بحث حساب واحد خزانه بود برای اینکه شفافیت دولت روی حساب­‌های خودش بیشتر شود.
کلید اولیه نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته است و داوطلبان می‌توانند تا یکشنبه ۱۶ اردیبهشت هر گونه مطلبی در خصوص سوالات و کلید آزمون دارند، منحصراً از طریق سیستم پاسخگویی الکترونیکی به سازمان سنجش اعلام کنند.
سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام کرد: دریافت هدیه در مقابل انجام وظایف مرتبط با شغل کارمندان دستگاه‌های اجرایی از قبیل امتیاز، تسهیلات، حق مشاوره، هدیه و موارد مشابه ممنوع است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها