شنبه, 6 مرداد 1403 2024,July

فوری؛ معاملات املاک در دیوار و شیپور مسدود می‌شود

04 اردیبهشت 1403
فوری؛ معاملات املاک در دیوار و شیپور مسدود می‌شود

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن از انسداد بخش املاک سکوهای دیوار و شیپور تا هفته آینده در صورت عدم فراهم آوردن احراز هویت مالک و کد پستی ملک خبر داد.

به گزارش بانک اول به نقل از تسنیم ابوالفضل نوروزی با اشاره به انتشار آگهی املاک در سکوهای دیوار و شیپور،‌ اظهار کرد: بعضاً دلالان و سوداگران از این بستر استفاده کرده و املاکی را که اصلاً وجود خارجی ندارند را در این سکوها آگهی می‌کنند.

وی با بیان این‌که این کار به صورت گسترده و با هماهنگی دلالان برای قیمت‌سازی انجام می‌شود، افزود: با توجه به مصوبه شورای عالی مسکن برای انتشار آگهی در سکوهای اینترنتی باید احراز هویت مالک و کد پستی انجام شود.

وی با تاکید بر این‌که املاکی که قرار است آگهی شود باید در سامانه املاک و اسکان باشند، تاکید کرد:‌اگر این سکوها تا هفته آینده این بخش وب‌سرویس را انجام ندهند، بخش املاک آنها با مجوز شورای امنیت و دستگاه‌های امنیتی مسدود خواهد شد.

اخبار مرتبط
بیت‌کوین بدهید، آپارتمان بگیرید؛ این تازه‌ترین شیوه تهاتر در بازار املاک است که توسط قشر خاصی دنبال می‌شود و به‌سرعت موفق به کسب بازار سیاه شده است؛ بازاری که با قواعد و مقررات موجود اموال غیرمنقول تناسبی ندارد و بر همین اساس درصورت کشیده‌شدن معامله به دستگاه قضایی، احتمالا کار سختی برای اثبات درستی معامله خواهد داشت.
رئیس هیات عامل صندوق ملی مسکن با بیان اینکه این امکان در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد که مستقیما از درگاه در اختیار وزارتخانه تامین مالی شود گفت: این ظرفیت وجود دارد زیرا این اوراق بهادار نیست و خارج از ضوابط سازمان بورس نیز طوری می تواند عرضه شود تا تعارضی با قوانین سازمان بورس نداشته باشد. مهدیار اسماعیلی توضیح داد: برای آنکه بتوانیم منابع را در اختیار سرمایه‌گذار بیرونی قرار بدهیم نیاز بود تا این نرم افزار را داشته باشیم تا این نرم افزار بتواند منابع مالی را یکپارچه و یکدست کند. ا
حجت‌الاسلام سید اسماعیل خطیب روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران، با اشاره به بیانیه اخیر وزارت اطلاعات درباره نبرد سنگین و خاموش با تروریست‌ها در ۵۰ روز گذشته گفت: با همراهی و همکاری هیات‌ها و مجموعه‌های تبلیغی، امنیتی و فرهنگی با هوشیاری مردم، موفق شدیم طی ۱۲ عملیات حدود ۲۰ نفر از افرادی که معمولا از اتباع غیرمجاز دستگیر و شناسایی شدند.
نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با تاکید بر این‌که مشاوران املاک همیاران قوه قضاییه هستند و نقش میانجیگری را ایفا می‌کنند، اضافه کرد:‌ بسیاری از پرونده‌های بخش مسکن را در اتحادیه مدیریت می‌کردیم و از فشار مضاعف بر قوه قضاییه جلوگیری به عمل می‌آوردیم.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها