شنبه, 6 مرداد 1403 2024,July

۴ خودرو برقی مجوز تاکسی شدن گرفتند

06 خرداد 1403
۴ خودرو برقی مجوز تاکسی شدن گرفتند

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از تایید مشخصات فنی چهار خودروی برقی و صدور مجوز پلاک تاکسی از سوی وزارت کشور خبر داد.

به گزارش  بانک اول  به نقل از تاکسیرانی تهران، شادی مالکی روز یکشنبه در این باره گفت: در راستای سیاست‌های دولت سیزدهم و شهرداری تهران در جهت کاهش آلودگی هوای کلانشهرهای کشور به ویژه پایتخت و به‌روزرسانی سیستم حمل و نقل درون شهری و ارتقای ایمنی خدمات به شهروندان، وزارت کشور پنجم خرداد با تایید مشخصات فنی چهار مدل خودروی برقی طی مکاتبه‌ای مجوز اعطای پلاک تاکسی توسط پلیس راهنمایی و رانندگی را صادر کرد.

وی با بیان اینکه این نخستین گام برای تایید مشخصات فنی خودروهای برقی است، اضافه کرد: دیگر خودروهای برقی وارداتی هم در حال طی مراحل فنی برای دریافت این مجوز از سوی وزارت کشور هستند.

مالکی یادآور شد: این مهم آغاز تحولات کلان و سبز سیستم حمل ونقل عمومی شهر تهران خواهد بود.

۸۰ هزار تاکسی در تهران فعال است که نیمی از این تعداد فرسوده است./اقتصادانلاین

اخبار مرتبط
طبق آنچه که مهدی تقدسی اعلام کرد: نتایج ثبت‌نام خودروهای وارداتی اخیر (هفدهمین طرح عرضه خودروهای وارداتی)، ششم مرداد ماه، مشخص خواهد شد که بر اساس آن، برای ثبت‌نام کنندگان این دوره عرضه خودروهای وارداتی که پنج اولویت مورد نظر خود را از بین ٣۶ مدل عرضه‌ شده، انتخاب کرده باشند، نتایج تخصیص یا عدم تخصیص بر روی سامانه بارگذاری می‌شود و مشتریان می‌توانند از طریق پروفایل کاربری خود، متوجه این موضوع شوند.
هدف از این جریمه ها بازدارندگی و کاهش وقوع حوادث رانندگی و همچنین افزایش نظم ترافیکی اعلام شده است. بر اساس نرخ جدید جریمه‌های رانندگی، توقف وسایل نقلیه در محل‌هایی که تابلوی «توقف مطلقا ممنوع» در آن نصب شده در کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری - صنعتی ۱۰۰ هزار تومان جریمه درپی خواهد داشت.
بر اساس اطلاعات بدست آمده، اولین برنامه فروش کراس‌اوور ایران‌خودرو نیمه نخست شهریورماه است. قرار است ری‌را در قالب دو طرح فروش فوری با موعد تحویل ۹۰ روز کاری و پیش‌فروش با موعد تحویل ۶ الی ۹ ماه عرضه شود.
ارتباط از طریق خطوط برق (PLC) یک روش برای ارسال داده از طریق کابل‌های برق موجود است، مانند پریزهای برق در خانه شما. این روش با اضافه کردن یک سیگنال هارمونیک به خط برق کار می‌کند و سپس یک گیرنده در انتهای دیگر این داده‌ها را تفسیر و استخراج می‌کند . به این ترتیب، می‌توان انتقالاتی مانند صدا، ویدیو و حتی ترافیک اینترنت روزمره خود را مستقیماً از طریق سیم‌کشی‌های برق انجام داد. این نوع فناوری از سال ۱۹۲۲ وجود داشته است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها