چهارشنبه, 2 آبان 1403 2024,October
26 خرداد 1403
بورس ریخت

بازار بورس امروز بیش از ۱۴ هزار واحد افت کرد و شاخص کل به دو میلیون و ۶۱ هزار واحد رسید.

به گزارش  بانک اول  بازار سرمایه همانند اغلب روزهای یک ماه اخیر، امروز هم کاهش پیدا کرد؛ به طوری که شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با افت ۱۴ هزار و ۲۳۹ واحد به رقم دو میلیون و ۶۱ هزار و ۴۸۰ واحد رسید.

شاخص هم‌وزن نیز ۳۳۰۵ واحد کاهش پیدا کرد و در عدد ۶۶۹ هزار و ۶۷۳ واحد ایستاد.

تعداد معاملات روز شنبه بورس ۱۷۳ هزار فقره بود که ارزش آن ۹۱۱۸ میلیارد تومان شد.

فولاد، فملی و شپنا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند اما نمادهای پرتراکنش مثل وبملت، وتجارت و وبصادر، امروز مثبت شدند.

فرابورس ایران هم امروز ۱۷۴ واحد افت کرد و به ۲۲ هزار و ۳۱ واحد رسید.

حدود ۹۶ هزار معامله در فرابورس انجام شد که ارزش آن ۱۶ هزار و ۴۲۰ میلیارد تومان شد.

آریا، زاگرس و هرمز بیشترین تاثیر را بر شاخص فرابورس داشتند که هرسه منفی شدند. نمادهای پرتراکنش نیز شفام، فزر و خاور بودند.

ایسنا

اخبار مرتبط
براین اساس معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۶ میلیارد و ۹۴۹ میلیون سهم و اوراق مالی را با انجام بیش از ۱۸۰ معامله به ارزش ۴۰ هزار و ۱۱۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.
امروز بیش از ۶ میلیارد و ۷۹۴ میلیون سهم و حق تقدم به ارزشی بالغ بر ۳ هزار و ۳۵۵ میلیارد تومان در بیش از ۱۸۸ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۱۴ هزار و ۸۳۳و احدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۷ هزار و ۲۸۱و احد قرار گرفت.
بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی فملی، فولاد و وبملت شد و در مقابل نمادهای معاملاتی لخزر، شپاکسا و فلوله با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.
بازار سرمایه ایران در روزهای اخیر تحت تاثیر بی‌اعتمادی به شرایط اقتصادی داخلی و افزایش تنش‌های منطقه‌ای با خروج گسترده سرمایه مواجه شده است. سرمایه‌گذاران به دلیل نوسانات ارزی و تصمیمات اقتصادی دولت، دارایی‌های خود را از بازار خارج کرده و به سمت بازار خودرو و صندوق‌های کالایی مانند طلا سوق پیدا کرده‌اند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها