شنبه, 15 اردیبهشت 1403 2024,May

با اتریش بهترین روابط بانکی را داریم/تغییری ایجاد نشده است

24 خرداد 1401
با اتریش بهترین روابط بانکی را داریم/تغییری ایجاد نشده است

به گزارش بانک اول ،یک مقام مسئول در بانک مرکزی با تاکید بر اینکه هیچ تغییری در سیاست‌های اوبربانک اتریش در رابطه با ایران رخ نداده است، به مهر گفت: کشور اتریش یکی از همکاران ایران در حوزه روابط بانکی است و قرارداد یک میلیارد یورویی که با این کشور به امضا رسیده است، هم اکنون در حال اجرا است. 

وی افزود: سفیر اتریش در ایران نیز این موضوع را مورد تاکید قرار داده که تغییری در سیاست‌های اقتصادی ایران و اتریش رخ نداده و کارهای بانکی نیز به روال سابق در جریان است.

این مقام مسئول در بانک مرکزی تصریح کرد: اتریش یکی از کشورهایی است که بعد از انعقاد قرارداد برجام، تفاهم‌نامه با ایران امضا کرده است و یکی از نخستین کشورهایی است که با چهارده بانک ایرانی، قرارداد تامین مالی و فاینانس به امضا رسانده است. بنابراین هیچ تغییری در سیاست‌های اوبربانک اتریش نداریم و روال تامین مالی در جریان است.

وی از معرفی چندین پروژه ایرانی برای استفاده از خط فاینانس اوبربانک اتریش خبر داد و گفت: به نظر می‌رسد که اظهارنظر مدیرعامل اوبربانک اتریش تحت فشار از جانب آمریکایی‌ها بوده است؛ اما سیاست‌های کلی اتریش در قبال ایران به هیچ عنوان تغییر نداشته و سفیر این کشور نیز هر گونه تغییر در روابط را تکذیب کرده است.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات