شنبه, 29 اردیبهشت 1403 2024,May

عده ای در پوشش قانونی در تغییر نرخ ارز دست دارند

24 خرداد 1401
عده ای در پوشش قانونی در تغییر نرخ ارز دست دارند

به گزارش بانک اول به نقل از خانه ملت، عزت الله یوسفیان ملا با اشاره به التهاب بازار ارز، اظهار داشت: ابتکار ارز به تنهایی دست دولت نیست که ساماندهی کند و در بسیاری از مواقع دولت تابعی از متغیر تصمیمات خارج  از گردونه دولت است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کسانی در کشور بر امور ارزی کشور تسلط و قدرت دارند که آنها می توانند مسئله ارز را بچرخانند بنابراین این بازار تماما در دست دولت نیست که با برنامه ریزی بازار را مدیریت کند.

نماینده مردم آمل در مجلس دهم شورای اسلامی، با بیان اینکه مسئله ارز در ایران تابع شرایط اقتصادی محض نیست، بیان داشت: اقتصاد ایران تابع مسائل سیاسی است و بسیاری اتفاقاتی سیاسی که رخ می دهد و مسائلی که ایران معمولا با آن مواجه است در مسئله ارز سایه می اندازد و تاثیر گذار هستند.

وی تاکید کرد: مادامی که در بخش امور ارزی و اقتصادی دست عده ای باز است و به هر طریقی که بخواهند واردات را صورت دهند مدیریت بازار امری ساده نخواهد بود.

این نماینده مجلس با انتقاد از مدیریت یک بام و دو هوایی بازار ارز، بیان داشت: در بخش ارز مسافرتی، دولت تاکیددارد سالی یکبار به مسافر ارز داده شود و برای این منظور نیز سقف محدودی در نظر می گیرند، این کار برای دانشجو و بیماری که توان مالی ندارد شرایط نامساعدی است.

یوسفیان ملا در ادامه با اشاره به مدیریت در بخش دیگر بازار ارز گفت: از سوی دیگر در حوزه واردات به طور مثال افراد می توانند برای واردات خودرو هر عدد و رقمی را ثبت سفارش کنند و خودروهای میلیارد تومانی را با دلار وارد کنند.

وی ادامه داد: نابسامانی و سیاست های متفاوت در مدیریت بازار، در کنار مسائل سیاسی باعث تشدید التهاب در بازار ارز می شود، بنابراین ارز در کشور ما همیشه تحت تاثیر اتفاقات جزیی سیاسی بوده است.

این نماینده مجلس با انتقاد از وابستگی شرایط اقتصادی کشور به ارز خارجی، گفت: باید تولیدات داخلی را به حداکثر برسانیم، اما متاسفانه واحدهای تولیدی با 30 درصد ظرفیت خود کار می کنند، اگر تولید افزایش پیدا کند نیاز ما به ارز کاهش می یابد و ارز تنها به سفرهای خارجی، دانشجویی و درمانی خلاصه می شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه همه امور کشور به ارز وابسته شده است، اظهار داشت: در کانال ارزی افراد مسلط بر قوانین وجود دارند که با پوشش قانونی در زمینه التهاب بازار ارز اقدام می کنند اما از سوی دیگر شاهد دستگیری دلالان و بستن صرافی ها هستیم که این کار تا حدودی خوب است اما مبارزه با معلون بی نتیجه است و باید با علت مقابله کرد.

اخبار مرتبط
در شرایطی که کارمندان بانک انتظار داشتند همانند سایر ادارات شامل 2 روز تعطیلی در آخر هفته باشند٬ قرار گرفتند نام بانک ها در کنار ارگان های نظامی و انتظامی و بیمارستانها و ... که شامل لایحه فوق نمی شوند موجی از نامیدی را در میان این قشر که از پر کارترین کارمندان کشور هستند ایجاد کرد و باعث تعجب بسیاری از کارشناسان شد . چرا که ارگانهایی مثل بیمارستان ها ٬ مراکز نظامی ٬ انتظامی و ... شیفت کار هستند و به صورت 24 ساعته در تمام ایام و تعطیلات رسمی هم فعالیت دارند ٬ در صورتی که این موضوع در مورد بانک
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: