دوشنبه, 17 اردیبهشت 1403 2024,May

شرط تازه واریز سود سهام عدالت

24 خرداد 1401
شرط تازه واریز سود سهام عدالت

به گزارش بانک اول، با رسیدن به ماه‌های پایانی سال زمزمه‌های واریز سود سهام عدالت شنیده می‌شود. در سال‌های ۹۵، ۹۶ و ۹۷ سود این سهام از طریق شماره شبا به حساب سهامداران واریز شده اما در خصوص امسال روش واریز تغییر کرده است.

براساس اظهارات مشاور اجرایی سهام عدالت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، استفاده از مزایای سهامداری همانند دریافت سود، حضور در مجمع و خدمات الکترونیک مشروط به ثبت‌نام در سجام و احراز هویت است.(ایسنا)

به خاطر این که دریافت سود به گرفتن کد سجام مشروط شده، طی هفته‌های گذشته دفاتر پیشخوان دولت با ازدحام سهامدارانی مواجه شد که برای احراز هویت مراجعه کرده‌اند اما سود سهام کسانی که کد سجام نگیرند چه می‌شود؟

محمود حسنلو، مدیر فنی سهام عدالت در پاسخ به این سوال به تجارت‌نیوز گفت: در حالت عادی تا زمانی که قرار است سود را توزیع کنیم، فهرست مشمولان را از بورس و سامانه سجام می‌گیریم و پس از آن سود به حساب سهامداران واریز می‌شود ولی در خصوص کسانی که در سامانه سجام ثبت‌نام و احراز هویت نکرده‌اند سود سهامشان نزد ناشر باقی می‌ماند.

او افزود: ممکن است در مراحل بعدی دوباره با ما قرارداد ببندند و سود واریز کنیم یا شاید نگه دارند و با سود سال آینده واریز شود و در واقع به عنوان مطالبات نزد ناشر باقی می‌ماند.

طبق اظهارات حسنلو، این فرایند در حالت عادی برای پرداخت سود سهام بورسی اجرا می‌شود و باید دید در خصوص سهام عدالت تصمیم دیگری گرفته می‌شود یا خیر؟

اخبار مرتبط
ابراهیم بازیان درباره موضوع انبوه پیامک‌ها برای ثبت نام سهام عدالت جاماندگان اظهار داشت: مردم توجه داشته باشند همانطور که بارها گفته شده ثبت‌نام سهام عدالت جاماندگان تنها شامل ۵ میلیون نفر افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و تعدادی از ایثارگران می‌شود.
درباره آخرین وضعیت و تصمیمات اختصاص سهام عالت به جاماندگان و همچنین پرتفوی در نظر گرفته شده سهام عدالت جاماندگان اظهار داشت: طبق قوانین بودجه سال‌های ١۴٠١ و ١۴٠٢ قرار بود بخشی واگذاری سهام عدالت در قالب یک بسته پرتفویی انجام شود که شرط آن مصوبه هیات دولت برای واگذاری شرکت‌های بورسی بود که در لیست واگذاری قرار دارند.
سهامدارانی که تقاضای فروش سهام خود را در سال گذشته نداده‌اند و در میزان سود دریافتی خود مغایرت مشاهده می‌کنند، می‌توانند از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه پیگیری کنند. باید در نظر داشته باشند که واریز سود سهام عدالت به صورت خودکار و بدون نیاز به اقدام از سوی سهامداران انجام می‌شود. ضمنا مرکز تماس ۱۵۶۹ شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نیز آماده پاسخگویی به سوالات سهامداران است. و در نهایت اینکه برای دریافت سود سهام عدالت به هیچ سایتی مراجعه نکنید و مراقب کلاهبرداری‌ها باشید.
مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با شرایط دریافت سود سهام عدالت نکاتی را مطرح کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
رضا پیروزنژاد
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

تنهاچیزی که رعایت نمیشه عدالته لطفا اسمشو عوض کنید.این چندساله داره پرداخت میشه ولی من هنوز ثبتنام نکردم وهیچ سهمی ازاین سهام عدالت نصیبم نشده.خیلی هاروهم میشناسم که ازنظرمالی شرایط بدی دارن ولی بازهم ثبتنام نکرده اند....لطفا سایت روبازکنید شایدماهم ثبتنام کنیم.باتشکر

محمد
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

باز دوباره یه راه جدید برا خالی کردن جیب ملت

حمید اکبری
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

چه یازده هزار تومنی یه بار ثبت داخل سامانه ۲۵هزار تومن پول گرفتن فرداش برای احراز هویت ۱۱۱۰۰تومن‌پول گرفتن برای تکمیل اخرشم ۲۶۳۰۰ تومن تازه سیم کارت به نام هم‌که نداشته باشی باید ۲۰۰۰۰ تومن هم اونجا هزینه کنی

رضا رفیعی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

خودتون حالتون بهم نخورد از این حرفای تکراری وچندش آوررررررررررررررر!چقدر تکرار میکنید !5ساله همین خبرو دارید میدی وهربار فقط انشاش فرق میکنه!

غلامعلی محرز
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

آقای حسنلو حتما نمیداند بیشتر سهم عدالت بیمه دانا سود را بعلت زمان بر بودن حذف کردن چون قرار بود تامین سود را بخانه سهامدارن ببرند بهمین منظور امکان پرداخت سود مهیا نگردید

رهگذر
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

اینکه بخوان از ۸۰میلیون، نفری ده هزارتومن بگیرند تا توسامانه سجام ثبت نام کنند،بنظر من بی عدالتی است،باید ثبت نام سجام رایگان شود.

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات