جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

بالاترین میزان یارانه به چه کسانی تعلق می گیرد؟

24 خرداد 1401
بالاترین میزان یارانه به چه کسانی تعلق می گیرد؟

به گزارش بانک اول رحیم زارع، با اشاره به پرداخت یارانه در بودجه سال ۱۴۰۱ گفت: ۸۰ میلیون جمعیت یارانه بگیر داریم اما از این تعداد، ۶۰ میلیون نفر حق دارند تا یارانه دریافت کنند.

او  با بیان اینکه در بین ۶۰ میلیون یارانه‌بگیر دو طبقه ۳۵ میلیونی و ۲۵ میلیونی وجود دارد، اظهارداشت: طبقه ۳۵ میلیونی در دریافت یارانه محق‌تر هستند و البته این ۳۵ میلیون نفر به سه قسمت تقسیم می‌شوند.

این نماینده مجلس بیان داشت: از این ۳۵ میلیون نفر ۱۲ میلیون نفر واقعا زیر خط فقر هستند که ما باید حداکثر یارانه‌ها را برای این قشر درنظر بگیریم و این قشر بیشترین رقم یارانه‌ها را دریافت خواهند کرد؛ هم از محل هدفمندی و هم از محل منابع ناشی از اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ تاکید کرد: مابقی این ۳۵ میلیون نفر افرادی هستند که واجب هست یارانه به آن‌ها داده شود و بخشی هم دستشان به دهانشان می‌رسد و حداقل‌هایی برای زندگی دارند.

این نماینده مجلس بیان داشت: حتما در این سه بخش مرتبط با جامعه ۳۵ میلیونی رقم دریافت یارانه متفاوت خواهد بود چراکه حداکثر نگاه ما در مجلس باید رفع موضوعات معیشتی مردم باشد.

وی اظهارداشت: همچنین آن بخش ۲۵ میلیون نفری هم قشر متوسط به بالا هستند و دریافت یارانه خواهند داشت، اما درباره ۲۰ میلیون نفر باقی مانده دولت باید فکری اساسی کرده و قانون را اجرا و آن‌ها را کنار بگذارد.

 

اخبار مرتبط
تاکنون مبلغ یارانه مازاد برای این دسته از مادران معادل ۴۰۰ هزار تومان بود؛ اما اکنون طبق اظهارات صورت مرتضوی، اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی به میزان حدود ۶۰۰ هزار تومان برای مادران واجد شرایط در تمام استان‌های کشور تأمین شده است و افراد شامل این طرح می‌توانند اقدام به خرید کنند.
سخنگو سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در این خصوص به مهر گفت: در خانوارهای دهک دهم افرادی هستند که به واسطه وجود یکی از فرزندان یا یکی از اعضای زیرمجموعه آنها باعث شده که آن خانواده جز دهک دهم باشند. به عنوان مثال فرزند بالای ۱۸ سال دارد که دارای درآمد بوده و حقوق بالاتر از سایر اعضای خانوار دارد و همین امر سبب می‌شود که خانوار در دهک دهم قرار گیرد.
حضور فرزندان خانوار بالای ۱۸ سال و شاغل در خانواده سطح درآمد پدر خانواده را به عنوان سرپرست خانوار افزایش می‌دهد. این امر خانوار را در دهک دهم قرار داده و یارانه نقدی ندارد. راه‌حل چیست؟
شهروندان پیامک‌های جعلی با عناوین مشابه میزان یارانه معیشتی، ثبت نام و دریافت کالابرگ الکترونیک را نادیده بگیرند و هرگز بر روی لینک‌های آنها کلیک نکنند و در صورت دریافت پیامک حاوی لینک کالابرگ الکترونیکی و یا بسته معیشتی از طرف دوستان و افراد مورد اعتماد، بدانید که این پیامک نشان دهنده هک شدن و آلوده بودن تلفن همراه آنها به بدافزار بوده و دلیلی بر اصالت و تایید پیامک و لینک نیست.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها