چهارشنبه, 19 اردیبهشت 1403 2024,May

وام 300 میلیونی و 500 میلیون تومانی بانک تجارت به چه کسانی تعلق می گیرد؟

24 خرداد 1401
وام 300 میلیونی و 500 میلیون تومانی بانک تجارت به چه کسانی تعلق می گیرد؟

به گزارش بانک اول به نقل از وبسایت بانک تجارت، این مجموعه به تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی واجد شرایط تا حداکثر 400 درصد میانگین حساب ایشان تسهیلات ارائه می‌دهد. در واقع این تسهیلات براساس میانگین حساب جاری متقاضیان پرداخت خواهد شد. پس همان طور که مشخص است افراد متقاضی این طرح باید در یکی از شعب بانک تجارت حساب جاری داشته باشند یا نسبت به افتتاح این حساب اقدام کنند.

 

طبق اطلاعات موجود، این تسهیلات در قالب عقد مرابحه به متقاضیان واجد شرایط پرداخت خواهد شد. مبلغ آن هم برای اشخاص حقیقی و حقوقی بنا به صلاح دید بانک متفاوت اعلام شده است. حداکثر مدت زمان بازپرداخت این وام 36 ماه است که با توجه به نرخ سود این تسهیلات و مبلغ آن، برای اشخاص حقیقی و حقوقی تفاوت خواهد داشت. در خصوص نرخ تسهیلات مذکور اطلاعاتی در دسترس نیست.

 

بانک تجارت چه وام دیگری را به متقاضیان ارائه می‌دهد؟

بانک تجارت از جمله بانک‌های دولتی است که در قالب قرض الحسنه، مرابحه، مشارکت و دیگر عقود اسلامی انواع تسهیلات را به متقاضیان ارائه می‌دهد. این مجموعه اخیرا از جانب بانک مرکزی به عنوان یکی از بانک‌های منتخب برای ارائه وام بدون ضامن هم معرفی شده است. افراد به منظور کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع طرح های تسهیلاتی و عقود بانک تجارت می‌توانند به وبسایت رسمی این مجموعه مراجعه داشته باشند یا با روابط عمومی این بانک تماس بگیرند.

اخبار مرتبط
افزایش تسهیلات ودیعه مسکن برای خانواده‌های در قالب طرح جوانی جمعیت اگر از سوی بانک ها موافقت شود و بانک ها در پرداخت این تسهیلات همکاری کنند می‌تواند به بازار مسکن کمک کند اما به نظر می رسد که در این بین بانک ها چندان همکاری نمی‌کنند.
ضمن اینکه میزان بهره‌مندی از تسهیلات تبصره ماده 100، سه برابر سال گذشته شده است. براین اساس کسبه تا سقف 18 میلیارد تومان از ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف شده‌اند و می‌توانند از تسهیلات تبصره ماده 100 استفاده کنند.
برای دریافت این تسهیلات متقاضی باید ابتدا یک سپرده ویژه طرح اندواخته باز نماید و به مدت ۴ ماه، هر ماهه ۸۰۰ هزارتومان به این حساب واریز نماید. پس از گذشت ۴ ماه، متقاضی می‌تواند درخواست تسهیلات اندوخته بانوان بانک مهر را داشته باشد.
در زمان حاضر با مصوبه شورای پول و اعتبار مبلغ تسهیلات ودیعه مسکن در تهران 200 میلیون تومان، در مراکز استان‌ها 150 میلیون تومان، در سایر شهرها 100 میلیون تومان و در روستاها 40 میلیون تومان است. نرخ سود این تسهیلات 18 درصد و دوره بازپرداخت آن 60 ماهه است. از سوی دیگر مطابق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت وام 300 میلیون تومانی ودیعه مسکن به‌صورت قرض‌الحسنه به خانوارهای مشمول پرداخت می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها