دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

۳ راه سرمایه‌گذاری در طلا بدون خرید طلا!

24 خرداد 1401
۳ راه سرمایه‌گذاری در طلا بدون خرید طلا!

به گزارش بانک اول به نقل از سی‌سی‌ان، هفته گذشته طلا به اوج ۱۷۰۰ دلار در هر اونس رسید که در هفت سال گذشته بی سابقه است. برخی تحلیلگران معتقدند در انتهای سال جاری، این رقم ۱۸۰۰ دلار در هر اونس خواهد شد. حتی صحبت از طلای ۲ هزار دلاری نیز می شود.

تحلیلگران بانک مرکزی آمریکا می گویند احتمال اینکه فلز زرد در ماه آینده به این قیمت نیز برسد، وجود دارد. گرچه چنین اتفاقی برای طلا غیرمنتظره است، اما بی سابقه نیست. بی شک این زمان، زمانی غیرمعمول بوده که افراد به دنبال کسب سرمایه ای امن و مطمئن هستند.

عدم اطمینان سیاسی و اقتصادی به واسطه شیوع کرونا و محرک های پولی بی سابقه ارائه شده توسط بانک های مرکزی به طرز چشمگیری بهای طلا را افزایش داده است. اما از آنجه که سرمایه گذاران بدنبال بدست‌آوردن طلای فیزیکی هستند، این کالا اکنون با کمبود موجودی مواجه است. بنابراین با دسترسی کمتر به خود فلز، سه روش وجود دارد که سرمایه گذاران بدون خرید شمش یا سکه های فیزیکی بتوانند  دارایی خود را به طلا تبدیل کنند.

 

* خرید سهام شرکت‌های فعال در حوزه طلا

شرکت های فعال در حوزه فلزات گرانبها وشرکت های جریان دهنده آن، در ازای حق امتیاز خود در عملیات های معدنی سرمایه گذاری می کنند. این حق امتیاز آنان درصدی از در آمد یا سود آن معدن می باشد. جریان ها نیز درصدی از تولید حاصل از عملیات معدن‌کاران است. سرمایه گذاران فلزات گرانبها مانند تاکر (Tucker)علاقه دارند که با در اختیار داشتن سهام شرکتهای حقوقی با معامله عمومی، دارایی خود را به طلا تبدیل کنند.

 

* خرید سهام معادن طلا

یکی دیگر از راه هایی که سرمایه گذاران با توجه به کمبود طلای فیزیکی می توانند به عنوان گزینه مناسب در این زمینه انتخاب کنند، خرید سهام معادن طلاست. از این طریق پول شما در فعالیت های معدن کاری طلا مورد استفاده واقع شده و سود حاصل از استخراج و ارائه این فلز زرد به بازار، نصیب شما نیز می شود.

 

* صندوق های قابل معامله طلا(EFT)

صندوق های مبادله ای صندوق هایی بوده که از دارایی هایی مانند سهام یا کالا برخوردار بوده و دقیقا مانند بازار سهام تجارت می شود. ETF های طلا می توانند با نگه داشتن فلز یا ورود به قراردادهای آتی، قیمت شمش فیزیکی را از نزدیک پیگیری کنند. این صندوق ها همچنین می توانند با نگه داشتن سهام در شرکت های معدنی و کسب حق امتیاز و جریان آن، در معرض تنوع قرار بگیرند/سایت طلا

اخبار مرتبط
طی جلسه معاملاتی امروز یک شنبه 9 اردیبهشت ماه 1403و در دو حراج عمده و خرد، مجموعا 250 قطعه شمش طلای استاندارد از سوی صادرکنندگان عرضه شد. میانگین قیمت شمش های طلای معامله شده در این روز، 4 میلیارد و 388 میلیون تومان به ثبت رسید.
طرزعلی بیان داشت: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی 930 میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی 97 میلیون دلار و در مجموع یک میلیارد و 27 میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.
زمان جلسه حراج از ساعت 12 تا 16 است و وجه‌الضمان مبلغ 3 میلیارد و 500 میلیون ریال (3،500،000،000 ریال) به‌ازای هر قطعه شمش طلای استاندارد است. متقاضی خرید می‌تواند تا ساعت 24 روز دوشنبه دهم اردیبهشت سال 1403 مبلغ وجه‌الضمان را پرداخت کند.
رصد بازار سکه و طلا طبق آخرین معاملات انجام شده تا لحظه انتشار این گزارش نشان می‌دهد که بازار همچنان در مسیر کاهش قرار دارد. ضمن اینکه بازار جهانی نیز امروز (یکشنبه) تعطیل بوده و تاثیر چندانی بر روند بازار داخل نداشته است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها