جمعه, 28 اردیبهشت 1403 2024,May

پرداخت وام به بازنشستگان تامین اجتماعی

24 خرداد 1401
پرداخت وام به بازنشستگان تامین اجتماعی

به گزارش بانک اول در کنار حمایت تسهیلاتی دولت از جمله وام یک میلیون تومانی کرونا و یارانه کرونا قرار است به بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی نیز وام پرداخت شود.

علی دهقان‌کیا، رئیس کانون بازنشستگان تهران در خصوص جزئیات این وام گفت: در جلسه‌ای که با حضور معاونت فرهنگی تامین اجتماعی، مدیرانی از کانون عالی بازنشستگان کشور و مدیرعامل بانک رفاه برگزار شد، پرداخت وام به ۴۰۰ هزار نفر از بازنشستگان تامین اجتماعی در سراسر کشور در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان این که سازمان تأمین اجتماعی سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بازنشسته و مستمری‌بگیر دارد، عنوان کرد: با توجه به تعداد بازنشستگان، طبیعی است که این وام به همه افراد نمی‌رسد و کسانی که در سنوات گذشته وام سه میلیون تومانی گرفته‌اند و بدهکار هستند مشمول دریافت آن نخواهند شد.

رئیس کانون بازنشستگان تهران همچنین در خصوص مبلغ، تعداد اقساط و میزان سود آن گفت: مبلغ این وام حدود چهار میلیون تومان به صورت قرض‌الحسنه و با سود چهار درصد در اختیار بازنشستگان قرار می‌گیرد و احتمالا زمان بازپرداخت آن سه ساله است.

دهقان‌کیا همچنین تاکید کرد که هنوز نحوه و روش ثبت نام و پرداخت آن مشخص نشده است.

وی در این باره افزود: هنوز در خصوص روش پرداخت آن تصمیمی گرفته نشده که آیا قرار است این وام در اختیار کانون بازنشستگان، شعبات بازنشستگی تامین اجتماعی یا از طریق ثبت نام اینترنتی قرار بگیرد؛ بنابراین بازنشستگان تا زمان اعلام نحوه ثبت نام به کانون‌ها مراجعه نکنند.

همچنین براساس اظهارات پیشین رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران، حداقل حقوق بازنشسته تامین اجتماعی در سال جاری به دو میلیون و ۹ هزار تومان رسیده است که با اجرای طرح همسان‌سازی مبلغی دیگر به این رقم اضافه می شود و در مجموع برای سال ۹۹ حداقل حقوق بازنشسته ها مبلغ دو میلیون و ۱۳۰ هزار تومان خواهد بود.

افزایش حقوق بازنشستگان در واریزی فروردین ماه امسال منظور نشده است.

اخبار مرتبط
مبلغ وام فرزندان بازنشستگان کشوری ۳۵۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال است. کارمزد این وام ۴ درصد و مدت بازپرداخت آن ۳۶ ماهه می‌باشد. توجه داشته باشید که این وام به حساب بانک صادرات که در سیستم احکام درج شده است واریز می‌گردد.
وام نیک‌وام طرح تسهیلاتی جدید بانک ملت است که به‌تازگی توسط این بانک ارائه می‌شود. این وام قرض الحسنه است و حداقل و حداکثر سقف آن به‌ترتیب 30 و 300 میلیون تومان است و 36 ماه نیز بازپرداخت دارد.
وام ودیعه مسکن برای ساکنان شهر‌ها به غیر از کلان‌شهر‌ها، ۱۰۰ میلیون تومان است. مبلغ هر قسط برای مستاجران این شهرها، با سود 18درصدی، ماهی حدود دو میلیون و ۵۳۹ هزار تومان است.
وام قرض الحسنه بانک رسالت با کارمزد ۲درصدی تا سقف ۳۰۰میلیون تومان با افتتاح حساب قرض‌الحسنه و خواب سپرده‌ی حداقل ۳ماه و حداکثر ۶ماه قابل دریافت است.وام با کارمزد بانک رسالت حداکثر بازپرداخت ۶۰ماهه (برای سقف ۳۰۰میلیون تومان) دارد و به‌طور کلی مدت زمان بازپرداخت اقساط این وام به خواب سپرده‌ بستگی دارد؛ یعنی هرچه خواب سپرده‌ی شما بیشتر باشد، بازپرداخت اقساط افزایش می‌یابد. به عنوان مثال در قبال هر ماه اضافه‌تر خواب سپرده، ۲ماه به بازپرداخت اقساط اضافه می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها