جمعه, 21 اردیبهشت 1403 2024,May

بانک مرکزی خبرداد؛ به روزرسانی فهرست دریافت‌کنندگان ارز نیمایی و دولتی+فهرست کامل

24 خرداد 1401
بانک مرکزی خبرداد؛ به روزرسانی فهرست دریافت‌کنندگان ارز نیمایی و دولتی+فهرست کامل
 به گزارش بانک اول به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، فهرست‌های انتشار یافته حاوی دریافت کنندگان ارز دولتی و نیمایی طی بازه زمانی 21 فروردین ماه 1397 تا تاریخ 13 خرداد ماه 1399 است.
 
گفتنی است این فهرست شامل اسامی اشخاص حقیقی و حقوقی به همراه میزان و نرخ ارز دریافتی است که از طریق سامانه نیما ارز دریافت کرده‌اند.
 

بانک مرکزی بهمن‌ماه ۱۳۹۶ با راه‌اندازی سامانه  «نیما»، مقدمات سامان بخشیدن به بازار ارز کشور را فراهم کرد. این سامانه مخفف عبارت  «نظام یکپارچه‌ی معاملات ارزی» است که با هدف تسهیل تامین ارز و ایجاد فضای امن برای خریداران و فروشندگان ارز راه‌اندازی شده است.

درحالی که در سال ۹۷ (مرداد تا اسفند ۹۷) در مجموع ۱۱ میلیارد و ۱۹۰ میلیون یورو ارز در نیما عرضه شد، میزان عرضه ارز از طریق این سامانه در سال ۹۸ به ۱۶ میلیارد و ۱۷۳ میلیون دلار افزایش یافت.

اخبار مرتبط
بازار امروز شاهد روند نزولی قیمت طلا و افزایش قیمت سکه نسبت به روز گذشته است.
نشست شورای عالی هماهنگی اقتصادی، امروز چهارشنبه به ریاست آقای رئیسی برگزار شد و دو مصوبه به تصویب رسید. در این نشست با توجه به لزوم تمدید مصوبه کمیته مداخلات ارزی بانک مرکزی مبنی بر اعطای اختیارات لازم به این بانک برای مداخله در بازار ارز و کنترل نوسانات ارزی، اعضای شورای عالی هماهنگی اقتصادی با تمدید مصوبه موافقت کردند.
همچنین ثبت موجودی اولیه در سامانه جامع تجارت مربوط به دارایی های شخصی یا سرمایه ای که جریان تولید و فروش قرار نگرفته، نمی شود.
بازار امروز شاهد روند صعودی قیمت طلا ۱۸ عیار در جریان معاملات امروز است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها