شنبه, 6 مرداد 1403 2024,July

چقدر احتمال دارد طلا سقوط کند؟

24 خرداد 1401
چقدر احتمال دارد طلا سقوط کند؟

به گزارش بانک اول، هر انس طلای جهانی به بالای 2000 دلار رسیده و از آن گذشته است. اکنون و در حالی که این متن نوشته می شود هر انس طلا جهانی 2023 دلار در حال معامله می باشد.

قیمت طلا در حال حضر به دلیل شرایط اقتصادی موجود در بالا ترین میزان خود قرار گرفته است اما احتمال سقوط آن نیز به شکلی بسیار قوی وجود دارد.

کارشناسان معتقدند که قیمت طلا در حال حاضر بیش از هیجان زده می باشد و نیاز به یک اصلاح دارد که بالاخره اتفاق می افتد. هرچند تا پیش از آن اصلاح قیمت ممکن است طلا همچنان بالاتر نیز برود.

اگر به شاخص ها نگاه کنیم متوجه می شویم که اهداف بعدی طلا 2055 و 2100 دلار می باشد. از طرف دیگر و در پایین نمودار طلا 1993 و 1980 دارای پشتیبانی می باشد. هر چند کارشناسان تصور می کنند که اگر طلا سقوط کرده و به زیر 1980 دلار بیاید احتمال پایین رفتن آن تا 1920 دلار نیز وجود دارد.

بهرحال باید توجه داشت که با توجه به شرایط فعلی معلوم نیست که این سقوط قیمت چه زمانی اتفاق بیافتد و یا اصلا احتمال اتفاق افتادن آن چقدر است و ممکن است طلا به همین رویه بالا رفتن خود ادامه دهد اما کارشناسان معتقدند که بالاخره یک اصلاح قیمت در طلا صورت خواهد گرفت.

اخبار مرتبط
امروز قیمت سکه امامی به ۴۱,۲۰۰,۰۰۰ (چهل و یک میلیون و دویست هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۴۸ درصدی داشته است. قیمت طلا اما روند نزولی را تجربه کرد.
قیمت دلار ۲۰ سال قبل ۸۸۰ تومان بود. به عبارتی اگر کسی قصد داشت در سال ۱۳۸۲ دلار را به ریال تبدیل کند احتمالا ناچار بود برای سادگی کار عدد را رو به بالا گرد کند و به هزار تومان برساند.
ارز اربعین ۱۴۰۳ به همه زائران پرداخت می‌شود؛ البته شرایط سنی ارز اربعین ۱۴۰۳ به شکلی است که متقاضی باید حداقل پنج سال سن داشته باشد. موعد پرداخت ارز اربعین ۱۴۰۳ در بازه زمانی هفتم مرداد ۱۴۰۳ تا پایان روز سوم شهریور ۱۴۰۳ اعلام شده. مدارک مورد نیاز برای دریافت ارز اربعین ۱۴۰۳، ارائه اصل کارت ملی و گذرنامه یا حتی برگه تردد اربعین معتبر زائر است که البته باید در سامانه نظارت ارز (سنا) با سرفصل ارز زیارتی اربعین ثبت شود و متقاضی نهایتا کد رهگیری دریافت کند.
عالی ترین مقام بانک مرکزی ضمن اشاره به روند متغیرهای پولی در سنوات گذشته خاطر نشان کرد: متغیرهای پولی که در آن زمان به طور بلندمدت در کانال ۲۰ درصد قرار داشت، به کانال ۴۰ درصد رسیده بود. بدین معناکه رشد نقدینگی و پایه پولی به کانال ۴۰ درصد وارد شده بود. به‌علاوه برخی متغیرها که متغیرهای پیش‌نگر بودند مانند تورم تولیدکننده حتی به بالای ۶۰ درصد رسیده بود. تورم مصرف کننده نیز در کانال ۴۰ درصد قرار گرفته بود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها