جمعه, 14 اردیبهشت 1403 2024,May

چقدر احتمال دارد طلا سقوط کند؟

24 خرداد 1401
چقدر احتمال دارد طلا سقوط کند؟

به گزارش بانک اول، هر انس طلای جهانی به بالای 2000 دلار رسیده و از آن گذشته است. اکنون و در حالی که این متن نوشته می شود هر انس طلا جهانی 2023 دلار در حال معامله می باشد.

قیمت طلا در حال حضر به دلیل شرایط اقتصادی موجود در بالا ترین میزان خود قرار گرفته است اما احتمال سقوط آن نیز به شکلی بسیار قوی وجود دارد.

کارشناسان معتقدند که قیمت طلا در حال حاضر بیش از هیجان زده می باشد و نیاز به یک اصلاح دارد که بالاخره اتفاق می افتد. هرچند تا پیش از آن اصلاح قیمت ممکن است طلا همچنان بالاتر نیز برود.

اگر به شاخص ها نگاه کنیم متوجه می شویم که اهداف بعدی طلا 2055 و 2100 دلار می باشد. از طرف دیگر و در پایین نمودار طلا 1993 و 1980 دارای پشتیبانی می باشد. هر چند کارشناسان تصور می کنند که اگر طلا سقوط کرده و به زیر 1980 دلار بیاید احتمال پایین رفتن آن تا 1920 دلار نیز وجود دارد.

بهرحال باید توجه داشت که با توجه به شرایط فعلی معلوم نیست که این سقوط قیمت چه زمانی اتفاق بیافتد و یا اصلا احتمال اتفاق افتادن آن چقدر است و ممکن است طلا به همین رویه بالا رفتن خود ادامه دهد اما کارشناسان معتقدند که بالاخره یک اصلاح قیمت در طلا صورت خواهد گرفت.

اخبار مرتبط
شروع جلسه حراج راس ساعت 12 است و بازه ثبت سفارش نیز از ساعت 12 الی 15 خواهد بود. بازه نظارت و تخصیص نیز از ساعت 15 تا 17همان روز است و ساعت 17 نیز نتایج حراج اعلام می شود.
سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: فعالان حوزه طلا و و جواهر به ثبت همزمان صورتحساب الکترونیکی در ۲ سامانه مودیان و جامع تجارت الزامی ندارند و ثبت در یکی از این سامانه ها کافی است.
امروز قیمت طلا در جریان معاملات بازار شیب صعودی را تجربه کرد، قیمت سکه امامی به ۴۱,۷۰۰,۰۰۰ (چهل و یک میلیون و هفتصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۴۷ درصدی داشته است.
بیست و سومین جلسه حراج شمش طلا در روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۱۲ الی ۱۶ در مرکز مبادله ایران برگزار خواهد شد. وجه الضمان مبلغ ۳ میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال) به ازای هر قطعه شمش طلای استاندارد است. متقاضی خرید می‌تواند تا ساعت ۲۴ روز شنبه مورخ ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مبلغ وجه الضمان را پرداخت کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها