چهارشنبه, 26 اردیبهشت 1403 2024,May

طلای ۱۸ عیار نرخ ارز دلار سکه طلا یورو / امروز شنبه ۱۸ مرداد ۹۹ + جدول

24 خرداد 1401
طلای ۱۸ عیار نرخ ارز دلار سکه طلا یورو / امروز شنبه ۱۸ مرداد ۹۹ + جدول

به گزارش بانک اول روزگذشته در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هرگرم یک میلیون و ۱۲۷ هزار تومان، قیمت دلار ۲۳ هزار و ۷۰۰ تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۱ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان است.

دیروزدر بازار آزاد قیمت طلا و سکه نسبت به چهارشنبه با افزایش همراه بود که یکی از مهمترین دلایل افزایش قیمت طلا در بازار داخلی علاوه بر افزایش قیمت ارز، افزایش قیمت طلای جهانی و ثبت رکورد بالای ۲۰۰۰ دلاری برای هر اونس طلاست.

 

 

به‌دنبال کاهش نرخ بهره و افزایش سرمایه‌گذاری در بازار طلا به‌دلیل نگرانی از تبعات تورمی سیاست‌های محرک اقتصادی بانک‌های مرکزی جهان قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی ۳۳ درصد رشد داشته است.

 

 

هم اکنون در بازار داخلی قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم یک میلیون و ۱۲۷ هزار تومان، قیمت دلار ۲۳ هزار و ۷۰۰ تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۱ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان شد.

 

 

همچنین در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۵ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و سکه گرمی یک‌میلیون و ۷۵۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

 

 

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار هم یک میلیون و ۱۲۷ هزار تومان، هرگرم طلای ۲۴ عیار یک‌میلیون و ۵۰۲ هزار تومان و هر مثقال طلا ۴ میلیون و ۸۸۵ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با قیمت ۲۰۵۱ دلار معامله شد.

هر اونس طلا در ساعات نخست معاملات دیروز با ۰.۲۸ درصد افزایش به ۲۰۴۳ دلار و ۵۵ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز و برای تحویل در ماه دسامبر نیز با ۰.۳۶ درصد رشد به ۲۰۵۶ دلار و ۶۰ سنت رسید.

 

 

 در بازار آزاد دیروز قیمت دلار ۲۳ هزار و ۷۰۰ تومان، یورو ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان و درهم امارات ۶ هزار و ۵۷۰ تومان اعلام شد.

 

 

طی روز گذشته  قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها نیز با افزایش نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل ۲۶ هزار و ۷۵۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو در این صرافی‌ها ۲۶ هزار تومان درج شد.

 

 

طلای ۱۸ عیار نرخ ارز دلار سکه طلا یورو| امروز شنبه 18 مرداد ۹۹ + جدول

 

جمعه ۱۷ مرداد 

تغییرقیمت لحظه نوع

(۰.۰۲%) ۴۰۲۳۰,۰۲۰دلار

(۰.۰۱%) ۳۰۲۶۷,۵۲۰یورو

(۰.۰۶%) ۲۰۰۳۱۱,۹۶۰پوند

(۰.۰۲%) ۱۰۶۴,۵۰۰درهم امارات

(۰.۹%) ۱,۰۰۰,۰۰۰۱۱۱,۰۰۰,۰۰۰سکه بهار آزادی

(۰.۰۲%) ۲۰,۰۰۰۱۱۴,۷۶۰,۰۰۰سکه طرح جدید

(۰.۵۳%) ۳۰۰,۰۰۰۵۶,۸۰۰,۰۰۰نیم سکه

(۰.۹۱%) ۳۰۰,۰۰۰۳۲,۸۰۰,۰۰۰ربع سکه

(۱.۷۱%) ۳۰۰,۰۰۰۱۷,۵۰۰,۰۰۰سکه گرمی

(-۰.۰۴%) -۵,۰۰۰۱۱,۲۸۷,۰۰۰گرم طلای 18

(-۰.۰۴%) -۶,۰۰۰۱۵,۰۴۹,۰۰۰گرم طلای 24

(-۰.۰۴%) -۲۰,۰۰۰۴۸,۸۹۰,۰۰۰مثقال طلا

(-۰.۰۲%) -۵۱۲,۰۶۳.۴۷انس طلادلار

(۰.۱۱%) ۱۱۵۱,۰۰۲.۲پلاتیندلار

(۰.۰۷%) ۲۲۸.۶۴انس نقرهدلار

 

پس از آنکه آمارها اقتصاد آمریکا در ماه جولای 1.763 میلیون فرصت شغلی ایجاد کرده، ارزش دلار از پایین ترین رقم های دو سال گذشته خود فاصله گرفت.
عامل دیگری که به افت قیمت طلا کمک کرد به بن بست رسیدن مذاکرات دولت و کنگره آمریکا بر سر بسته محرک مالی بود.


به گفته ادوارد میر تحلیلگر بازار طلا به محض اینکه طرفین در مورد بسته محرک اقتصادی به توافق برسند دلار مجددا کاهشی می شود. به علاوه با توجه به وضعیت ناگوار اقتصاد جهانی و سیاست های انبساطی سایر کشورها همچنان احتمال رسیدن طلا به رقم 2200 تا 2300 دلار در پایان امسال وجود دارد.
قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون 34 درصد افزایش داشته است.

اخبار مرتبط
در خصوص ثبت موجودی مقررشد صرفاً سه گروه به شرح زیر اقدام کنند: • تولیدکننده طلا از معدن و تولید کننده شمش طلا نسبت به ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت اقدام می‌کنند. • واردکننده و صادرکننده کالاهای مشمول نسبت به ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت اقدام می‌کنند. ۲. مقررشد در خصوص خرید، فروش و حمل کالاهای مشمول، همه فعالین اقتصادی این حوزه فعالیت به صورت
بازار امروز شاهد روند صعودی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.
،عرضه ارز مسافرتی برای زائران حج تمتع از 23 اردیبهشت ماه در 260 شعبه منتخب بانک ملی سراسر کشور آغاز شد. بر این اساس هر زائر 5 سال به بالا می‌تواند حداکثر 500 دلار از طریق یکی از شعب منتخب بانک ملی یا از طریق پیام‌رسان بله دریافت کند.
هر اونس طلا، امروز به ۲,۳۴۴ (دو هزار و سیصد و چهل و چهار) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۴۶ درصدی داشته است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها