یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

دارا دوم به کجا رسید؟

24 خرداد 1401
دارا دوم به کجا رسید؟

به گزارش بانک اول قرار است دومین ETF دولتی که متشکل از شرکت‌های پالایش نفت تبریز، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت تهران است، تا آخر ماه جاری عرضه ‌شود. احتمالا در دو هفته باقی مانده مرداد ماه سهامداران شاهد پذیره‌نویسی دارا دوم باشند.

اول مرداد ماه امسال، علیرضا صالح، رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفته است: تا به حال زمان نهایی برای پذیره‌نویسی دومین صندوق ETF دولتی، مردادماه اعلام شده و صندوق دارا سوم و دارا چهارم نیز به این ترتیب با حضور شرکت‌های بزرگ بازار سرمایه در آینده‌ای نزدیک پذیره‌نویسی خواهند شد.

 

وی همچنین دوم مرداد ماه امسال گفته است: صندوق دوم نیز که متشکل از سهام دولت در شرکت‌های پالایشی است قرار است مرداد ماه تشکیل و در بورس عرضه شود.

در مورد رقم دارا دوم، عباس معمارنژاد، معاون امور بیمه و بانک وزارت امور اقتصادی و دارایی گفته است: واحدهای دومین صندوق دولتی هم اواخر تیر یا اوایل مرداد پذیره‌نویسی می‌شود و سقف خرید در این صندوق‌ها پنج میلیون تومان خواهد بود.

پیش از این، نخستین صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله با عنوان دارا یکم در اردیبهشت ماه امسال توسط وزارت اقتصاد و امور دارایی عرضه شده بود که برخلاف پیش‌بینی‌ها تنها نزدیک به ۳٫۵ میلیون سهامدار مواجه شده بود.

اخبار مرتبط
با تصویب هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، بازارگردانی از حالت الزامی خارج و در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت.
رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن، کاهش قیمت مصالح برای سازندگان با حذف واسطه‌ها و افزایش سرعت پیشرفت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن را دستاوردهای مهم ورود این صندوق به عرصه خرید مصالح ساختمان‌سازی عنوان کرد و ادامه‌داد: علاوه بر این با خریدهایی که به صورت عمده با حجم بالا و به صورت نقد از طریق بورس انجام می‌شود، از تولیدکنندگان داخلی مصالح ساختمانی هم حمایت خواهد شد.
از منظر تکنیکالی همچنان سایه سنگین سقف کانال صعودی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران بر سر شاخص کل سنگینی می‌کند و اجازه رشد به شاخص کل داده نمی شود اما اهالی بازار همچنان معتقد هستند که بازار می تواند به اعداد بالاتری برسد چرا که قیمت دلار در بازار آزاد کمی عقب نشسته است و این موضوع را نشانه ای برای کاهش تنش های منطقه ای می بینند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها