دوشنبه, 17 اردیبهشت 1403 2024,May

سوختگی شما با این کارها به سرعت خوب خواهد شد

24 خرداد 1401
سوختگی شما با این کارها به سرعت خوب خواهد شد

به گزارش بانک اول بارها اتفاق افتاده است که کودکان دستش را به وسیله داغ بزنند و یا خود شما  دستتان را درحال آشپزی سوزانده باشید. این اتفاق گاهی بسیار کلافه کننده است و مانع انجام کارهای روزانه می شود و حتی موجب بهانه گیری کودکان می شود درحالی که می توان آن را با دم دست ترین وسیله ها در خانه درمان کنیم.

سه سطح از سوختگی وجود دارد که در سطح یک تنها لایه بیرونی پوست دچار درد خفیف، قرمزی و تورم می شود اما در سوختگیی در سطح دو پوست دچار تاول های سفید، مرطوب و براق می شود.

در سوختگی سطح سه تمام لایه های پوست درگیر می شود و در سطح چهار تا استخوان ها نیز می رود. سوختگی در این دو سطح نیاز به فوریت های پزشکی دارد.

سوختگی های خفیف معمولاً حدود یک یا دو هفته طول می کشد تا کاملاً بهبود یابند و معمولاً باعث ایجاد زخم نمی شوند. هدف از درمان سوختگی کاهش درد و جلوگیری از عفونت پوست است. در اینجا می توانید بخوانید که سوختگی سطح یک و دو را چگونه می توانید در خانه درمان کنید.

آب سرد

کمپرس سرد

پمادهای آنتی بیوتیکی

آلوئه ورا

عسل

عدم قرارگرفتن در معرض آفتاب

بازنکردن تاول های سوختگی

استفاده از مسکن OTC

اخبار مرتبط
. غذاهای لبنی مانند شیر، ماست و پنیر نه تنها منبع غنی کلسیم تقویت کننده استخوان هستند، بلکه پروتئین مورد نیاز بدن را نیز فراهم می‌کنند. اما آیا همه منابع کلسیم در فراورده‌های لبنی خلاصه می‌شود؟
، ۸ نوع سبزی مفید برای حال دیابتی‌های نوع دو شامل موارد زیر است:
اولین نفر در این لیست جف اردمن، بنیان‌گذار گروه Erdmann است. او با سابقه‌ای درخشان، راه‌حل‌های منحصر به فردی را برای ثروتمندان ارائه می‌دهد. او تنها مشاوری است که به مدت شش سال متوالی ۲۰۲۱- ۲۰۱۶ نفر شماره ۱ در فهرست “مشاوران ثروت برتر آمریکا” فوربس بوده است. جف باتکیه‌بر تجربه گسترده خود راه‌حل‌های استراتژیک شخصی‌سازی‌شده‌ای را برای رفع نیازهای پیچیده افراد ثروتمند ارائه می‌دهد.
مسمومیت غذایی را که ممکن است ناشی از خوردن یک غذای ناسالم در بیرون از خانه باشد، می‌توان با چند راهکار خانگی برطرف کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها