یکشنبه, 30 اردیبهشت 1403 2024,May

شبیخون دلار به قیمت اونس/ تکرار سه شنبه سیاه در بازار طلا

24 خرداد 1401
 شبیخون دلار به قیمت اونس/ تکرار سه شنبه سیاه در بازار طلا

به گزارش بانک اول، با تقویت دلار از  جذابیت طلا کاسته شد و در معاملات دیروز 70 دلار از ارزش خود را از دست و مجددا به نیمه اول کانال 1900 دلار پرتاب شد.

بیانیه فدرال رزرو هم در تغییر ندادن نرخ بهره به کمک شاخص دلار آمد با احیای این ارز پناهگاه طلا خلوت شد.فشارهای فروش در بازار زیاد شد و تحلیل گران فنی نیز توصیه به فروش کردند.

این در حالی است که در چند روز پیش بینی ها از روند بازار طلا صعودی بود اما شاخص دلار و افزایش بازدهی اوراق 10 ساله آمریکا خواب طلا در کانال دو هزار را آشفته کرد و طلا در یک سراشیبی تا زیر 1950 دلار سقوط کرد.

gold

فشار فروش دیروز در بازار طلا بالاتر از سطح انتظار تحلیل گران بود اما برخی از آنها می گویند هنوز به آینده این فلز قیمتی امیدوار هستند حتی برخی از آنان سطح جدید قیمتی را فرصتی برای خرید دوباره طلا عنوان می کنند.

دلیل چنین گمانی سیاست های فدرال رزرو است زیرا با وجود بیانیه دیشب، این نهاد اعلام آمادگی کرده در صورت نیز هر اقدامی برای احیای اقتصاد آمریکا انجام دهد.این آمادگی به معنی انبساط بیشتر است و انبساط بیشتر دقیقا همان چیزی است که خریداران طلا می خواهند.با تزریق محرک های مالی نرخ بهره در اقتصاد آمریکا پایین می رود و نرخ تورم بالا می رود این پدیده باعث می شود سرمایه گذاران برای حفظ قدرت خرید به سوی طلا جذب شوند.

اخبار مرتبط
لار امروز در ابتدای هفته و در قیاس با ابتدای هفته گذشته کاهش قیمت ۵۰۰۰ تومانی را شاهد است و طبق گفته بیشتر فروشندگان احتمال تداوم کاهش ارز تا پایان هفته همچنان بالا است.
متقاضیان می توانند با واریز مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون ریال(۳۵۰ میلیون تومان) به عنوان وجه الضمان به ازای هر قطعه شمش طلا تا ساعت ۲۴ روز شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه، در این حراج شرکت کنند.
راه‌اندازی آزمایشی یوان دیجیتال یا e-CNY توسط اداره پولی هنگ کنگ (HKMA)، نخستین استقرار CBDC خارج از خاک اصلی چین را نشان می‌دهد. این آزمایش به ساکنان هنگ کنگ امکان می‌دهد تا از طریق کیف پول‌های e-CNY خود که از طریق ۱۷ بانک با استفاده از سیستم پرداخت سریع (FPS) شارژ می‌شوند، تراکنش‌ها را تسهیل کنند؛ که نشان‌دهنده نخستین ادغام این سیستم با یک CBDC از طریق یک بانک مرکزی عمده است.
گزارش‌ها نشان می‌دهد با وجود افزایش قیمت‌ها اما بازارهای سرمایه‌گذاری چیزی جز زیان را نصیب سرمایه‌گذاران نکرده‌اند که این امر تا حد زیادی سبب شده است پوش تورم و کاهش ارزش پول ملی برای اغلب افراد دشوار باشد. هر چند قطار تورم سرعت حرکت خود را کند کرده است، اما رشد آن همچنان فشاری فزاینده به سبد هزینه‌ای خانوار در ایران وارد می‌کند. به عبارت دیگر ماندگاری نرخ تورم در محدوده چهل درصد در میان مدت سبب شده است رشد قیمت‌ها تاثیراتی به مراتب مخرب‌تر از پیش بر سبد خانوار داشته باشند

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها