جمعه, 28 اردیبهشت 1403 2024,May

تشریح جزئیات وام‌های اعطایی به بازنشستگان کشوری

24 خرداد 1401
تشریح جزئیات وام‌های اعطایی به بازنشستگان کشوری

به گزارش بانک اول اکبر افتخاری رئیس صندوق بازنشستگی کشوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره انواع وام‌هایی اعطایی به بازنشستگان کشوری، اظهار کرد: یک وام ضروری به بازنشستگان کشوری داده می‌شود که از امسال مبلغ آن ۱۰ میلیون تومان شده است درحالی که سال گذشته این رقم ۷ میلیون تومان بود.

وی با اشاره به اینکه وام ضروری به صورت ماهانه پرداخت می‌شود و هر ماه نزدیک به ۲۸ هزار نفر این وام را دریافت می‌کنند، گفت: در واقع در سال بیش از ۳۵۰ هزار نفر از بازنشستگان کشوری وام ضروری را دریافت می‌کنند.

رئیس صندوق بازنشستگی کشوری درباره اعطای وام ازدواج به فرزندان بازنشسته، تصریح کرد: یک وام ازدواج برای فرزندان بازنشستگان کشوری در نظر گرفته‌ایم که در سال‌های گذشته این وام یک بار پرداخت شده بود، اما از امسال به صورت منظم برای بازنشستگان پرداخت می‌شود. هر ۳ ماه یکبار و به صورت فصلی به هزار نفر از بازنشستگان کشوری که فرزندانشان در شرف ازدواج هستند به قید قرعه پرداخت می‌شود.

افتخاری درباره اعطای وام برای خرید سهام، بیان کرد: یک وام هم برای خرید سبد‌های سرمایه‌گذاری به بازنشستگان داده می‌شود مانند خرید سهام از صندوق دارایکم یا خرید سهام از صندوق ثروت که مرتبط با صندوق بازنشستگی کشوری بود، داده شده است که مبلغ این وام یک میلیون تومان است.

وی با اشاره به اینکه با دریافت این وام بازنشستگان می‌توانند واحد‌های صندوق‌های سرمایه گذاری را خریداری کنند تا از این سرمایه‌گذاری بهره‌مند شوند، افزود: بازپرداخت این وام یک ساله است.

رئیس صندوق بازنشستگی کشوری درباره اعطای وام برای خرید کالاهای ضروری، خاطرنشان کرد: یک وام ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی برای خرید کالا‌های ضروری به صورت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به بازنشستگان در قالب طرح یاری پرداخت شده است که می‌توانند از فروشگاه رفاه کالا‌های مورد نیاز خود را با این یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خریداری کنند.

اخبار مرتبط
مبلغ وام فرزندان بازنشستگان کشوری ۳۵۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال است. کارمزد این وام ۴ درصد و مدت بازپرداخت آن ۳۶ ماهه می‌باشد. توجه داشته باشید که این وام به حساب بانک صادرات که در سیستم احکام درج شده است واریز می‌گردد.
وام نیک‌وام طرح تسهیلاتی جدید بانک ملت است که به‌تازگی توسط این بانک ارائه می‌شود. این وام قرض الحسنه است و حداقل و حداکثر سقف آن به‌ترتیب 30 و 300 میلیون تومان است و 36 ماه نیز بازپرداخت دارد.
وام ودیعه مسکن برای ساکنان شهر‌ها به غیر از کلان‌شهر‌ها، ۱۰۰ میلیون تومان است. مبلغ هر قسط برای مستاجران این شهرها، با سود 18درصدی، ماهی حدود دو میلیون و ۵۳۹ هزار تومان است.
وام قرض الحسنه بانک رسالت با کارمزد ۲درصدی تا سقف ۳۰۰میلیون تومان با افتتاح حساب قرض‌الحسنه و خواب سپرده‌ی حداقل ۳ماه و حداکثر ۶ماه قابل دریافت است.وام با کارمزد بانک رسالت حداکثر بازپرداخت ۶۰ماهه (برای سقف ۳۰۰میلیون تومان) دارد و به‌طور کلی مدت زمان بازپرداخت اقساط این وام به خواب سپرده‌ بستگی دارد؛ یعنی هرچه خواب سپرده‌ی شما بیشتر باشد، بازپرداخت اقساط افزایش می‌یابد. به عنوان مثال در قبال هر ماه اضافه‌تر خواب سپرده، ۲ماه به بازپرداخت اقساط اضافه می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها