چهارشنبه, 26 اردیبهشت 1403 2024,May

ارائه وام ۲ میلیاردی به کارفرمایان در ازای استخدام مددجویان کمیته امداد

24 خرداد 1401
ارائه وام ۲ میلیاردی به کارفرمایان در ازای استخدام مددجویان کمیته امداد

به گزارش بانک اول به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، سیدمرتضی بختیاری در سفر به استان چهارمحال و بختیاری با حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان دیدار کرد.

وی در این دیدار ایجاد زمینه اشتغال برای نیازمندان را از رویکردهای اصلی این نهاد عنوان کرد و افزود: اشتغال خانگی مهمترین راهبرد و سیاست کمیته امداد و محور برنامه‌های این نهاد حمایتی به ویژه برای زنان سرپرست خانوار است.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه انجام وظایف مادری در کنار تامین معاش زندگی برای زنان سرپرست خانوار تحت حمایت در اولویت است، افزود: ایجاد اشتغال برای زنان تحت حمایت در خانه و کنار فرزندان یک ضرورت است و اهمیت بالایی دارد.

بختیاری با بیان اینکه کمیته امداد آمادگی ایجاد اشتغال خانگی کل کشور را دارد، گفت: حمایت از کارفرمایانی که از جامعه هدف برای اشتغال استفاده می‌کنند از جمله برنامه‌های حمایتی است و کارفرمایانی که ۴۰ نفر از مددجویان کمیته امداد را استخدام کنند تا سقف ۲ میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت دریافت می‌کنند.

رئیس کمیته امداد با اشاره به برگزاری پویش ملی ایران همدل افزود: این پویش از عید غدیر آغاز شده و تا پایان ماه صفر ادامه دارد. بر همین اساس از مقرر شده تا از تاسوعا تا اربعین حسینی ۶ میلیون وعده غذایی میان نیازمندان توزیع شود.

اخبار مرتبط
وام دهه شصتی ها که انسیه خزعلی از آن خبر داده بود، برخلاف تصور عموم مشمول همه دهه شصتی ها نخواهد بود و برای دریافت این وام باید دارای شرایط خاصی باشید.
یکی از خدمات پرمتقاضی و محبوب بانک‌ها، ارائه وام غیرحضوری از طریق اپلیکیشن‌های موبایلی این بانک‌هاست. برای آشنایی با بهترین وام‌هایی که از گوشی موبایل‌تان می‌توانید دریافت کنید، این مطلب را بخوانید.
مهران محرمیان با اعلام این خبر افزود: از این پس افرادی که برای دریافت یارانه اقدام می‌کنند، از دهک‌های پایین جامعه هستند دیگر نمی‌توانند وام بانکی با اعداد و ارقام بالا را دریافت کنند. او ادامه داد: در مدل جدید موضوعات مالیاتی، جرایم رانندگی، نحوه رفع تعهدات ارزی و سایر موضوعات مورد نظر در شبکه بانکی اضافه خواهد شد و در مدل جدید رتبه بندی بسیار دقیق‌تر شده است.
بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به بانک‌های عامل، شرایط پرداخت وام اشتغالزایی را در سال ۱۴۰۳ ابلاغ و تأکید کرد: سقف فردی تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغالزایی به ۱۵۰۰ میلیون ریال و سقف کارفرمایی به ازای بکارگیری تعداد افراد مددجو متناسب با سقف فردی حداکثر تا ۴۰۰۰۰ میلیون ریال و مدت بازپرداخت تسهیلات موصوف ۷ سال می باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها