دوشنبه, 17 اردیبهشت 1403 2024,May

آیا پس از خواندن این خبر باز هم دارچین خواهید خورد؟

24 خرداد 1401
آیا پس از خواندن این خبر باز هم دارچین خواهید خورد؟

به گزارش بانک اول دارچین یکی از خوشمزه ترین و البته پر کاربرد ترین ادویه های داخل آشپزخانه می باشد که در بسیاری از غذا ها و البته نوشیدنی ها مورد استفاده قرار می گیرد. اما در کنار همه مزایای این چاشنی خوشمزه و مفید، خوردن بیش از حد آن می تواند آثار جانبی بسیار بدی برای بدن داشته باشد.

دارچین یکی از ادویه هایی می باشد که به شکل گسترده ای در جهان مطرح بوده و از طعم های عالی مورد علاقه افراد می باشد. یکی از معروف ترین کاربرد های این چاشنی ترکیب آن با عسل و شیر داغ است که طعمی فوق العاده را به شما ارائه می دهد.

این چاشنی خوشمزه از نظر سلامتی می تواند در کنترل قند خون و البته کاهش دادن برخی از بیماری های قلبی مفید و مناسب باشد.

در کنار تمام مزایای این ادویه خوشمزه، دارچین حاوی ماده ای به کومارین بوده که می تواند برای بدن خطرناک باشد. تحقیقات نشان داده اند که این ماده می تواند به کبد انسان آسیب وارد کرده و خطر سرطان را افزایش دهد.

در ادامه شش مورد از عوارض جانبی مصرف بسیار بیش از حد دارچین را برای شما خواهیم گفت. البته توجه داشته باشید که میزان کم این ماده بی خطر بوده و می توانید از آن بهره ببرید.

1. می تواند به کبد شما آسیب وارد کند.

2. می تواند ریسک ابتلا به سرطان را از بین ببرد.

3. ممکن است باعث زخم دهان شود.

4. ممکن است باعث افتادن قند خون شود.

5. می تواند باعث ایجاد مشکلات تنفسی شود.

6. ممکن است با دارو های خاصی تداخل داشته باشد.(در این مورد با پزشک خود مشورت کنید.)

اخبار مرتبط
، چهار مورد از مکمل‌هایی که نیاز است بعد از ۴۰ سالگی در رژیم غذایی خود بگنجانید، عبارتند از:
. غذاهای لبنی مانند شیر، ماست و پنیر نه تنها منبع غنی کلسیم تقویت کننده استخوان هستند، بلکه پروتئین مورد نیاز بدن را نیز فراهم می‌کنند. اما آیا همه منابع کلسیم در فراورده‌های لبنی خلاصه می‌شود؟
، ۸ نوع سبزی مفید برای حال دیابتی‌های نوع دو شامل موارد زیر است:
اولین نفر در این لیست جف اردمن، بنیان‌گذار گروه Erdmann است. او با سابقه‌ای درخشان، راه‌حل‌های منحصر به فردی را برای ثروتمندان ارائه می‌دهد. او تنها مشاوری است که به مدت شش سال متوالی ۲۰۲۱- ۲۰۱۶ نفر شماره ۱ در فهرست “مشاوران ثروت برتر آمریکا” فوربس بوده است. جف باتکیه‌بر تجربه گسترده خود راه‌حل‌های استراتژیک شخصی‌سازی‌شده‌ای را برای رفع نیازهای پیچیده افراد ثروتمند ارائه می‌دهد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها