شنبه, 15 اردیبهشت 1403 2024,May

مراقب باشید! با انجام این کارها سیستم ایمنی بدن شما از کار می افتد

24 خرداد 1401
مراقب باشید! با انجام این کارها سیستم ایمنی بدن شما از کار می افتد

به گزارش بانک اول سیستم ایمنی بدن شما به عنوان یک سیستم دفاعی کمک می کند تا بدن تان در برابر عفونت ها و سایر مهاجمان سالم باقی بماند چرا که شما به طور مداوم در معرض بیماری از طریق ویروس ها و باکتری ها هستید. اما آیا می دانید چه مواد غذایی می تواند سیستم ایمنی بدنی شما را ضعیف کنید تا سریعا بیمار شوید؟

سلول های سفید خون شما دقیقا همان سلول های سیتم ایمنی بدن شما هستند که در مقابل هجوم عوامل بیماری زا از بدن دفاع می کنند و یا بعد از بهبود بیماری شروع به پادتن سازی می کنند تا بدن شما در مقابل ابتلای دوباره به آن بیماری مصون بمانید.

سلول های سفید در نواحی طحال، یا تیموس و یا در مغز استخوان شما ساخته می شوند.

اما همانطور که می داند مواد غذایی که ما روزانه درحال مصرف آن ها هستیم  و حتی سبک زندگی ما بر روی سیستم حیاتی بدن ما تاثیر می گذارند و در مواردی باعث ضعف سیستم ایمنی بدن شده و ما را در مقابل ابتلا به بیماری ها ضعیف می کنند.

در نتیجه بهتر است از خوردن مواد غذایی که باعث اختلال و ضعف در سیستم ایمنی بدن می شود و حتی داشتن سبک زندگی که باعث آسیب به سیستم ایمنی می شود خودداری کنید. این موارد شامل:

مصرف زیاد شیرینی

اضافه وزن

کمبود آب بدن

استرس

مصرف غذاهای چرب

آلودگی هوا

استعمال دخانیات

کمبود روی

اخبار مرتبط
اولین نفر در این لیست جف اردمن، بنیان‌گذار گروه Erdmann است. او با سابقه‌ای درخشان، راه‌حل‌های منحصر به فردی را برای ثروتمندان ارائه می‌دهد. او تنها مشاوری است که به مدت شش سال متوالی ۲۰۲۱- ۲۰۱۶ نفر شماره ۱ در فهرست “مشاوران ثروت برتر آمریکا” فوربس بوده است. جف باتکیه‌بر تجربه گسترده خود راه‌حل‌های استراتژیک شخصی‌سازی‌شده‌ای را برای رفع نیازهای پیچیده افراد ثروتمند ارائه می‌دهد.
مسمومیت غذایی را که ممکن است ناشی از خوردن یک غذای ناسالم در بیرون از خانه باشد، می‌توان با چند راهکار خانگی برطرف کرد.
متخصصان می‌گویند زنانی که برنامه خواب مرتبی دارند قادرند بیشتر وزن کم کنند. علاوه بر این اگر شب‌ها زودتر بخوابید، زمان کمتری برای خوردن دارید که به شما کمک می‌کند در شب کالری زیادی دریافت نکنید. به گفته متخصصان هرچه بیشتر بمانید بیشتر کالری دریافت می‌کنید و ممکن است بهترین راه برای کاهش کالری دریافتی، زودتر خوابیدن باشد.
غذاهای خاصی وجود دارند که مصرف آنها ممکن است برای مغز و عملکردهای آن ضرر داشته باشد؛ به خصوص اگر آنها را مرتب مصرف کنید. اگر به فکر سلامت مغز و عملکرد شناختی خود هستید، از مصرف این خوراکی‌ها اجتناب کنید:

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها