دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

با خوردن این 5 غذا سکته قلبی را برای همیشه از خود دور کنید / رقیق کننده های طبیعی خون

24 خرداد 1401
با خوردن این 5 غذا سکته قلبی را برای همیشه از خود دور کنید / رقیق کننده های طبیعی خون

به گزارش بانک اول آیا آسپرین مصرف می کنید؟ برای رقیق شدن خون تنها راه شما آسپرین نیست. شما می توانید از رقیق کننده های طبیعی خون بهره برده و با مصرف آن ها خون خود را رقیق کنید.

لخته شدن خون یکی از مهم ترین عملکرد های بدن انسان می باشد. لخته شدن باعث می شود تا خون ریزی شما کنترل شده و به سرعت بند بیاید اما گاهی همین لخته شدن خون می تواند مشکلاتی را ایجاد کند.

در برخی از مواقع مانند ریتم نامنظم قلب، نقص مادرزادی قلب یا اتفاقاتی مانند جراحی دریچه قلب پزشک دارو های جلوگیری از لخته شدن خون و رقیق شدن خون تجویز می کند.

در این شرایط دارو های رقیق کننده خون باعث جلوگیری از ایجاد لخته خون شده و از خطر سکته های قلبی و مغزی جلوگیری می کنند.

در طبیعت نیز موادی پیدا می شود که می توانند باعث رقیق شدن خون شده و به اعتقاد برخی منابع به کاهش خطر لختگی خون کمک کنند.

البته باید توجه کنید که اگر از هرگونه مشکل سلامتی رنج می برید و یا مشکلات قلبی دارید پیش از مصرف هرگونه از این غذا ها با پزشک خود صحبت کنید.

همچنین شما به هیچ وجه نباید این غذا ها را بدون مشورت با پزشک جایگزین دارو های خود کرده و مصرف آن ها را قطع کنید. قلب شما بسیار مهم است مراقب سلامتی آن باشید و هرچیزی را با پزشک خود در میان بگذارید.

در ادامه این غذا ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

1. زردچوبه

2. زنجبیل

3. دارچین

4. فلفل دلمه ای

5. ویتامین E

اخبار مرتبط
گرم کردن مجدد غذاها، به ویژه باقیمانده غذاها، یک عمل رایج در اکثر آشپزخانه های سراسر جهان است. اما به گفته متخصصان تغذیه، گرم کردن مجدد برای سلامتی شما خوب نیست. درک این نکته مهم است که همه غذاها به این فرآیند واکنش خوبی نشان نمی دهند.
همه از مفید بودن میوه‌ها برای بدن آگاه هستیم. اما آیا می‌دانستید پوست میوه‌ها حتی از گوشت آنها سالم‌ترند؟
در این مطلب با تکیه بر تحقیقات معتبر، به سه اقدام ساده برای افزایش طول عمر مفید اشاره می‌شود.
ویتامین D به بدن شما کمک می‌کند تا کلسیم غذای مصرفی را جذب کند. در واقع این یکی از مهمترین نقش‌های آن است. با این حال، اگر مصرف ویتامین D شما بیش از حد باشد، می‌تواند موجب بروز مشکلاتی در سلامت شما شود

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها