دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

علایم کمبود پتاسیم بدن چیست؟

24 خرداد 1401
علایم کمبود پتاسیم بدن چیست؟

به گزارش بانک اول، برخی از جوانان به دلیل اهمیت ندادن به املاح در میان سالی با برخی ضعف‌ها و مشکلات از جمله ضعف سیستم ایمنی بدن و لرزش دست و پا روبه‌رو می‌شوند، به طوری که اگر بدن عاری از هرگونه املاح و مواد معدنی باشد ساختار و عملکرد آن تا پایان عمر بدون هیچ گونه تغییری سالم باقی خواهد ماند. پتاسیم یکی از املاح و مواد معدنی مورد نیاز بدن هر فرد است به طوری که توانایی و حفظ سلول‌های بدن را این ماده معدنی مهم بر عهده دارد، در کنار پتاسیم، املاح معدنی دیگری از جمله منیزیم، کلسیم و سدیم یک نوع الکترولیت هستند و کار آن‌ها حفظ تعادل آب و فشار خون در بدن است و علاوه بر استحکام بدن، نقش مهمی در هضم پروتئین و کربوهیدرات‌ها دارد.

 

میزان دریافت املاح پتاسیم در بدن هر یک از افراد متفاوت است. میزان پتاسیمی که بدن هر فرد باید روزانه دریافت کند به ترتیب در کودکان یک تا سه سال روزانه ۳۰۰۰ میلی‌گرم، در کودکان چهار تا هشت سال ۳۸۰۰ میلی‌گرم، در خردسالان ۹ تا ۱۳ سال روزانه ۴۵۰۰ میلی‌گرم، همچنین برای نوجوانان ۱۴ سال تا بزرگ سالان نیز به ترتیب ۴۷۰۰ میلی‌گرم الزامی است.

افرادی که از دارو‌های کلیوی، انواع آنتی‌بیوتیک‌ها و ملین‌ها استفاده می‌کنند، بیشتر در معرض ابتلا به کمبود پتاسیم هستند و از نشانه‌های کمبود این مواد معدنی در بدن افراد می‌توان به گرفتگی عضلات به طور مداوم، ضعف عضلانی مثلا انواع درد‌های عمیق دست و پا، سفت شدن بی‌دلیل ماهیچه، خستگی و کوفتگی دایمی بدن اشاره کرد.

اخبار مرتبط
گرم کردن مجدد غذاها، به ویژه باقیمانده غذاها، یک عمل رایج در اکثر آشپزخانه های سراسر جهان است. اما به گفته متخصصان تغذیه، گرم کردن مجدد برای سلامتی شما خوب نیست. درک این نکته مهم است که همه غذاها به این فرآیند واکنش خوبی نشان نمی دهند.
همه از مفید بودن میوه‌ها برای بدن آگاه هستیم. اما آیا می‌دانستید پوست میوه‌ها حتی از گوشت آنها سالم‌ترند؟
در این مطلب با تکیه بر تحقیقات معتبر، به سه اقدام ساده برای افزایش طول عمر مفید اشاره می‌شود.
ویتامین D به بدن شما کمک می‌کند تا کلسیم غذای مصرفی را جذب کند. در واقع این یکی از مهمترین نقش‌های آن است. با این حال، اگر مصرف ویتامین D شما بیش از حد باشد، می‌تواند موجب بروز مشکلاتی در سلامت شما شود

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها