شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

تخم مرغ می تواند باعث کشته شدن شما شود؟

24 خرداد 1401
تخم مرغ می تواند باعث کشته شدن شما شود؟

به گزارش بانک اول تخم مرغ یکی از مغذی ترین موادی که کمتر کسی می تواند باور کند که برای بدن ضرر دارد. از طرفی برخی افراد معتقد هستند که یک منبع عالی از پروتئین است و از طرفی دیگر برخی ادعا دارند که باعث خطر بیماری های قلبی می شود. بنابراین تخم مرغ برای سلامتی شما مفید است یا ضرر دارد؟

بسیاری معتقد هستند که تخم مرغ یک منبع سرشار از پروتئین  و مواد مغذی است اما برخی دیگر معتقدند زرده تخم مرغ سرشار از کلسترول است که می تواند منجر به بروز بیماری های قلبی شود.

تخم مرغ از دو بخش تشکیل شده است یکی سفیده که حاوی پروتئین زیادی است و دیگر زرده که سرشار از مواد مغذی و مقدار زیادی کلسترول است. طبق مطالعات انجام شده رابطه مستقیمی بین کلسترول بالا و بد و بیماری های قلبی وجود دارد.

کبد شما خود نیز می تواند کلسترول مفید و مورد نیاز بدن شما را تولید کند و دقیقا زمانی که بدن شما کلسترول زیادی را دریافت کرده باشد کبد کلسترول کمی را تولید می کند و بالعکس.

اما این را نیز باید بدانید که کلسترول لزوما بد نیست چرا که برای تولید ویتامین D، تولید هورمون های استروئید، تولید اسید های صفراوی برای هضم غذا و مهم تر از همه در غشا سلولی یافت می شود که بدون انسانی وجود نداشت.

طی چندین مطالعه گسترده و تاثیر مصرف تخم مرغ بر روی بیماری قلبی، نشان داده شده است که مصرف روزانه 2-3 تخم مرغ در روز نمی تواند باعث بروز هیچ گونه بیماری قلبی شود و همچینین مصرف روزانه تخم مرغ نمی تواند برای افرادی دارای بیماری قلبی هستند باعث بروز خطر شود و در افرادی که مبتلا به دیابت نوع دو هستند و یا به انسولین حساسیت دارند نیز نوعی کاهش مقاومت با خوردن تخم مرغ نشان داده شده است.

اخبار مرتبط
در این مطلب با تکیه بر تحقیقات معتبر، به سه اقدام ساده برای افزایش طول عمر مفید اشاره می‌شود.
ویتامین D به بدن شما کمک می‌کند تا کلسیم غذای مصرفی را جذب کند. در واقع این یکی از مهمترین نقش‌های آن است. با این حال، اگر مصرف ویتامین D شما بیش از حد باشد، می‌تواند موجب بروز مشکلاتی در سلامت شما شود
همه می‌دانیم که شکر چقدر برای ما ضرر دارد. اما اعتیاد به آن طوری است که به سختی می‌توانیم ترکش کنیم. به‌نظر می‌رسد به‌جای ترک شکر، باید جایگزین‌هایی برای آن پیدا کنیم. اما چه جایگزین‌هایی؟
بر اساس این گزارش که در مجله Journal of Neuroscience منتشر و رسانه‌های عربی هم آن را بازنشر داده‌اند: محققان بعد از بررسی و تحلیل توانمندی‌های فکر ۷۵۱ شهروند سوئیسی که سن آنها بین ۵۰ تا ۹۱ سال بود و با در نظر گرفتن سطح علمی آنها و اینکه آیا در طول زندگی به بیماری‌های قلبی و عروقی، افسردی، نگرانی مبتلا بوده یا مواد مخدر مصرف کرده‌اند آن را با نتایج سیتی‌اسکن‌های آنها مطابقت دادند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها